2024-09-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag vet inte varför du är så engagerad i vad vi kallar vår hemmaarena för, med din logik borde det ju vara ett hån mot er gamla klackläktare att ha samma namn på er nya.

Söderstadion är där bajen spelar hemma, det var det innan arenan Söderstadion och det är det efter.
Det ser jag absolut som ett hån att de kallar den för "Sofialäktaren". Men i slutet av dagen har jag mer överseende med att man kallar en läktare för det än att man skulle kalla Tele2 Arena för "Nya Stockholms Stadion".

Varför jag är "engagerad" är för att ni pratar om att vi är hemlösa, när ni själva tillåter er egen klubb att flytta runt utan några bekymmer och till och med låter ert hem sedan 1920-talet förstöras, samt att ni talar så varmt om traditioner men det gällde aldrig Söderstadion som ni ändå spelade på sedan 1928 (då som Johanneshovs Arena).
Citera
2024-09-30, 15:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det ser jag absolut som ett hån att de kallar den för "Sofialäktaren". Men i slutet av dagen har jag mer överseende med att man kallar en läktare för det än att man skulle kalla Tele2 Arena för "Nya Stockholms Stadion".

Varför jag är "engagerad" är för att ni pratar om att vi är hemlösa, när ni själva tillåter er egen klubb att flytta runt utan några bekymmer och till och med låter ert hem sedan 1920-talet förstöras, samt att ni talar så varmt om traditioner men det gällde aldrig Söderstadion som ni ändå spelade på sedan 1928 (då som Johanneshovs Arena).

Fast "flyttar runt utan bekymmer" är ju bara något du själv fantiserat ihop.

Nej vi spelade inte på Johanneshovs Arena 1928, inte På Johanneshovs IP heller som den faktiskt hette. Vi började spela där på 40-talet. Däremot stämmer det att även Johanneshovs IP gick under namnet Söderstadion innan den faktiskt byggdes om och blev Söderstadion, det är så traditionen har sett ut.

Det fanns aldrig någon verklighet där Söderstadion faktiskt kunde stå kvar, om inte någon hade köpt loss den i syfte enbart för att bevara den. Men det hade kostat över 1 miljard sett till markvärdet.
Citera
2024-09-30, 16:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nej vi har inte stått och stampat. Om vi ser tillbaka till 2014 har vi ökat från 2800 i snitt till 4889 år 2023. Det är en rejäl ökning.

Orkar inte jämföra utvecklingen med Bajen. Ni spelade väl i S1 på den tiden...
2014, i superettan så hade Bajen högst publiksnitt i Sverige, med marginal. Tackar som frågar...

Ja, vi får väl se hur det ser ut när ni ramlar ur topp 4 diskussionerna igen.
Citera
2024-09-30, 16:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hur många matcher med Hammarby Damer har du upplevt på plats under ditt förvånansvärt långa liv? Var uppriktig nu.
Några strömatcher innan 2018 då jag började gå mer frekvent (typ 5-6 matcher). Vad som hände 2018 var att damerna gick in under herrarna och fick ett helt nytt fokus vilket gjorde att jag fick upp ögonen för dem. Det året åkte vi ur och 2019-2020 gick jag på majoriteten av hemmamatcherna och ett par bortamatcher(i ettan) och sedan 2022 har jag haft säsongskort.

Ok?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-09-30 kl. 16:15.
Citera
2024-09-30, 16:12
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Finns det över huvud taget någonting som kan vara mera genant än att man har bra stöd på sina dammatcher? Hammarby går i bräschen för allt som är negativt med den moderna fotbollen. Deras supportrar är en cancer. Dessutom älskar de ett rymdskepp med plastbana. De kallar det stället "Nya Söderstadion ". Fy fan för bajen!
Citera
2024-09-30, 16:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
2014, i superettan så hade Bajen högst publiksnitt i Sverige, med marginal. Tackar som frågar...

Ja, vi får väl se hur det ser ut när ni ramlar ur topp 4 diskussionerna igen.
Ok vad kul. Svårt att hålla koll på jojolagens statistik dock.

Sedan har ni alltså bara ökat erat publiksnitt med 10% på 10 år trots at ni spelar i en högre serie nu. Ni har peakat.
Senast redigerad av trazkei 2024-09-30 kl. 16:29.
Citera
2024-09-30, 16:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Finns det över huvud taget någonting som kan vara mera genant än att man har bra stöd på sina dammatcher? Hammarby går i bräschen för allt som är negativt med den moderna fotbollen. Deras supportrar är en cancer. Dessutom älskar de ett rymdskepp med plastbana. De kallar det stället "Nya Söderstadion ". Fy fan för bajen!

Väl rutet Brandy!
Citera
2024-09-30, 16:56
Medlem
Citat:
Fast "flyttar runt utan bekymmer" är ju bara något du själv fantiserat ihop.

Nej vi spelade inte på Johanneshovs Arena 1928, inte På Johanneshovs IP heller som den faktiskt hette. Vi började spela där på 40-talet. Däremot stämmer det att även Johanneshovs IP gick under namnet Söderstadion innan den faktiskt byggdes om och blev Söderstadion, det är så traditionen har sett ut.

Det fanns aldrig någon verklighet där Söderstadion faktiskt kunde stå kvar, om inte någon hade köpt loss den i syfte enbart för att bevara den. Men det hade kostat över 1 miljard sett till markvärdet.
Jaså? Fanns det några protester mot flytten från ert håll?

Och det fanns inte någon verklighet för oss att stanna på stadion och få en egen arena, så varför gnäller ni på att vi fick flytta till Tele2?

Men oavsett, det är en sak att acceptera läget, vilket de flesta klubbar ändå gjort. Det är en helt annan sak att hylla den nya arenan på den nivå ni gjort. Inte ens Malmö är så förtjusta i Eleda Stadion trots att de ändå äger den arenan.
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-09-30 kl. 17:03.
Citera
2024-09-30, 18:18
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jaså? Fanns det några protester mot flytten från ert håll?

Otroligt mycket protester, både när planerna presenterades men även under bygget, fanns folk som bojkottade nya arenan både hos oss och er när den stod klar. Jag kräver inte att man har koll på det, men man behöver ju inte hitta på sin egen sanning.

Citat:
Och det fanns inte någon verklighet för oss att stanna på stadion och få en egen arena, så varför gnäller ni på att vi fick flytta till Tele2?

Det där går tillbaka ända till millenieskiftet, Djurgården red på en framgångsvåg i början på 00-talet och presenterade bland annat förslag på att staden skulle riva Söderstadion för att bygga en arena på Östermalm, för i globenområdet skulle det spelas hockey bara och fotboll spelas på Östermalm. Kan ju säga att det förslaget fick inte mycket gehör.

Efter det hade man en rätt hög svansföring när det kom till arenaprojekt, man skulle bygga en egen arena det var inga som helst problem och fick man inte hjälp av Stockholm stad med mark så skulle man göra det på egen hand. Att vara hyresgäster på söder skulle enligt ordförande vara döden för föreningen. Så sent som 2010 var det uteslutet att spela på söder, 2011 tog man beslut att spela just där.

Om man som klubb har jobbat efter retoriken "det byggs en ny arena för hammarby" I 10 år så får man ju köpa att man får ta skiten när man sedan väljer att flytta dit.

Citat:
Det är en helt annan sak att hylla den nya arenan på den nivå ni gjort. Inte ens Malmö är så förtjusta i Eleda Stadion trots att de ändå äger den arenan.

Återigen, det där är bara något du själv fantiserat ihop.
Citera
2024-09-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Känner en viss stolthet över Bajens publikstöd för damerna. Går ej själv, men 12,000 hemma mot Benfica är fan respekt! Kommer garrat bli mera framöver mot City och Barca.

Tror dock inte så många kat C är närvarande, snarare barnfamiljer som skapar en bra stämning.

Låt dom fortsätta och uppmuntra barnen till en bra läktarkultur.
Citera
2024-10-01, 02:54
Medlem
Citat:
Otroligt mycket protester, både när planerna presenterades men även under bygget, fanns folk som bojkottade nya arenan både hos oss och er när den stod klar. Jag kräver inte att man har koll på det, men man behöver ju inte hitta på sin egen sanning.

Det där går tillbaka ända till millenieskiftet, Djurgården red på en framgångsvåg i början på 00-talet och presenterade bland annat förslag på att staden skulle riva Söderstadion för att bygga en arena på Östermalm, för i globenområdet skulle det spelas hockey bara och fotboll spelas på Östermalm. Kan ju säga att det förslaget fick inte mycket gehör.

Efter det hade man en rätt hög svansföring när det kom till arenaprojekt, man skulle bygga en egen arena det var inga som helst problem och fick man inte hjälp av Stockholm stad med mark så skulle man göra det på egen hand. Att vara hyresgäster på söder skulle enligt ordförande vara döden för föreningen. Så sent som 2010 var det uteslutet att spela på söder, 2011 tog man beslut att spela just där.

Om man som klubb har jobbat efter retoriken "det byggs en ny arena för hammarby" I 10 år så får man ju köpa att man får ta skiten när man sedan väljer att flytta dit.

Återigen, det där är bara något du själv fantiserat ihop.
Nej, du vet lika väl som jag att protesterna mot rivningen av Söderstadion var ytterst liten och försumbar i jämförelse med Djurgården. Faktum är att vi redan 2002 hade demonstrationer mot att inte spela på Stadion. Vidare protesterade vi 2004 mot att spela på Råsunda under vårderbyt mot aik, och 2010 fördes demonstrationer för en egen arena. Vi var högljudda i vår kritik. Er kritik riktade sig enbart mot att vi skulle spela på Tele2, inte att Söderstadion skulle rivas.

Jag fantiserar inte ihop någonting. Ni har valt att se Tele2 Arena som en ersättare för Söderstadion, du själv har sagt att du inte ser något konstigt i det. Och jag tycker att säger man sig slå vakt om traditioner borde man inte se Söderstadion, vilket var ert hem i drygt 70 år, som ersättningsbar. Återigen, varken vi eller aik, eller någon annan klubb för den delen, ser våra forna hem som ersättningsbara. Det är bara ni som gör det.
Citera
2024-10-01, 07:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Nej, du vet lika väl som jag att protesterna mot rivningen av Söderstadion var ytterst liten och försumbar i jämförelse med Djurgården. Faktum är att vi redan 2002 hade demonstrationer mot att inte spela på Stadion. Vidare protesterade vi 2004 mot att spela på Råsunda under vårderbyt mot aik, och 2010 fördes demonstrationer för en egen arena. Vi var högljudda i vår kritik. Er kritik riktade sig enbart mot att vi skulle spela på Tele2, inte att Söderstadion skulle rivas.

Jag fantiserar inte ihop någonting. Ni har valt att se Tele2 Arena som en ersättare för Söderstadion, du själv har sagt att du inte ser något konstigt i det. Och jag tycker att säger man sig slå vakt om traditioner borde man inte se Söderstadion, vilket var ert hem i drygt 70 år, som ersättningsbar. Återigen, varken vi eller aik, eller någon annan klubb för den delen, ser våra forna hem som ersättningsbara. Det är bara ni som gör det.
Tröttnar du aldrig på att tala om för andra hur deras historia egentligen va?

Finns det något annat du brinner för lika mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in