2024-04-03, 18:13
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Enligt mig är du så hejdlöst off i detta, att hälften hade vart nog. Har hela tiden (nästan hela tiden tror jag) vart av tron att ryssen utgör inget hot mot väst eller de baltiska länderna. Själv anser jag att det är Väst (Megabolagen), med USA och Storbritannien i spetsen, som försöker äta sig in i öst och skapa en unipolär värld de kan styra bäst de vill.

Nu dock, så närmar vi oss ett storkrig i Europa på grund av krigshetsarna i världen. Får hoppas några av oss överlever och världen inte blir alltför förstörd.
Du får nog läsa på, 2014 invaderade Ryssland Ukraina. Den invasionen kostade inte ryska militären något speciellt. Väst svarade inte med vapen, Ryssland fick ”lättare” sanktioner som inte sved nämnvärt för Putin. 2022 tänkte Putin ta hela Ukraina ” för förra operationen gick ju så lätt”. Undrar vem som är krigshetsare och vem som är off?
Citera
2024-04-03, 18:14
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Då var Ukraina någorlunda normalt land.
Sen 2004 då orange revolutionerna började (sponsrade och organiserade utifrån) så började Ukraina förvandlas till ett onormalt land. Är det normalt att en president i ett land går ut och säger till en del av sitt egna befolkning inte har rätt till skola, pension etc… ?
Sa han?
...och du soim inte har en enda verifiering på att denna godbit verkligen är sann!!
Citera
2024-04-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Abrams är sluttillverkad din totala nolla.
Man lär sig inget av att dö i ett dike ditt spån.
Man lär sig inget av att få ögon och armar och ben amputerade.

"Ett land är alltid starkare efter ett krig."
Uppenbarligen inte alls sant ur ett historiskt perspektiv.
XM1202 Mounted Combat System Skulle ersätta M1 abrams, men det projektet lades ner. Det stämmer att abrams är sluttillverkad, men man jobbar med att optimera, underhålla, förbättra den. Det är det bästa man har. Så det är ju ännu värre det. Man lär sig mer att sitta i ett dike än att läsa Aftonbladet och annat msm skit som du så slaviskt följer. Ärthjärna
Citera
2024-04-03, 18:20
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ukrainska markdrönare levererar minor vid ryska skyttegravar som sedan fjärrutlöses, smart

Ukrainian ground drone 👀💥
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1775517285177843820
Påminner om en tysk Goliath.
https://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_tracked_mine
Citera
2024-04-03, 18:21
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
XM1202 Mounted Combat System Skulle ersätta M1 abrams, men det projektet lades ner. Det stämmer att abrams är sluttillverkad, men man jobbar med att optimera, underhålla, förbättra den. Det är det bästa man har. Så det är ju ännu värre det. Man lär sig mer att sitta i ett dike än att läsa Aftonbladet och annat msm skit som du så slaviskt följer. Ärthjärna

Säger du det din syfilitiska rysshora?

Army Analyzes Next-Generation Abrams Tanks for 2030 with the AbamsX

https://warriormaven.com/land/army-next-generation-abrams-tanks-2030-abramsx
Citera
2024-04-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Att ryssarna skulle gå med på att Ukraina går med i NATO och EU och rustar upp som ett förhandlingsvillkor, lär aldrig Ryssen acceptera. ryssarnas villkorslösa krav blir krav blir demilitarisering. sen om 5 år kommer ryssarna att börja bomba igen eftersom dom kommit på att Ukraina inte följer avtalet enligt rysk logik. Man är Elonmuskdum i huvudet om man tror nått annat.

Det jag håller med om, ifall jag minns det jag läste rätt, är att Rysslands militär är stor. Bara med det de hade kvar sen Sovjet. Så jag har aldrig riktigt trott på riktig motoffensiv. Däremot försvar, och vi (+usa) borde gett dem mycket mer, mycket tidigare utan att förvänta oss för mycket av Ukraina när det gäller hur de använder det.
Citera
2024-04-03, 18:29
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Frågan är hur.

Jag tänker mig att ryssarna har haft kopiösa mängder tid till att bygga upp försvar runt bron. Känner jag Putte rätt så är hans penisförlängare / svartbygge antagligen den mest försvarade bron i världshistorien.

Nog för att ryskt luftvärn är skrattretande uselt, men om ryssen tapetserat området med luftvärn så kanske det ändå blir svårt att komma åt bron?

Det kan ju vara så att Budanov bara trollar Putin o inte alls har planerat attacken
Citera
2024-04-03, 18:33
Medlem
leachs avatar
Rysk avlastning av soldater i Benny Hill stil, ljud på. En klassiker på vodka marinerad rysk förare.

Bus Stop Classics!
Let's look back at the RuZZian development of the auto drop-off for customers! I think we can agree there is still some work to be done on it!
However, it's another case of a heavy vodka driver ending up in trouble!🤣
https://twitter.com/ChallengerInUA/status/1775480259204227265
Citera
2024-04-03, 18:45
Medlem
RealTides avatar
Undrar när bränslebristen blir verklighet i mordor, nån som vet hur stora lager dom har?
Citera
2024-04-03, 18:55
Medlem
attogs avatar
Citat:
Vi ser vilka länder som är emot. Fd kolonialmakter med ett par vasallstater. Vi pratar om ca15%.. av ”omvärlden”. ”Omvärlden har fördömt” ”omvärlden bla bla” aftonblaskan stil. Nej, Omvärlden är inte emot lilla dvärgen i Kreml. Det är det fallande anglosaxiska imperiet med ett gäng lydstater.
Är du stolt över att Sverige är en lydstat numer? 🙈

Lydstat för Ryssland är bättre?
Citera
2024-04-03, 18:57
Medlem
attogs avatar
Citat:
13-14000 är den siffra som florerar sen länge. Vad är lögnen?
Hur många ukrainare har stupat i detta krig?

Kom med en källa på det som, *host*, tillförlitlig.
FN kanske fungerar om du hittar något?
Citera
2024-04-03, 18:58
Medlem
Citat:
Skulle nog säga tvärtom. Leopard, tiger, abrams och allt vad dem heter.. såg hela världen hur ”bra” dem är i strid.

Fast rysk vapenexport har sjunkit som en sten. De har tappat en hel placering bland länder dessutom. Ryssland brukade vara nummer två efter USA. Nu är Frankrike det. Så att du säger tvärtom gör ingen skillnad i verkliga världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in