2024-04-03, 17:38
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Om du vill diskutera seriöst, välkommen. Just nu är du bara löjlig.

Detta inlägg får ett löjets skimmer över sig, när du sitter och drar lögner , bara minuter tidigare.
MI6
13000 civila dödsoffer.
M.m.

Varför skulle någon debattera seriöst med dig?
Senast redigerad av attog 2024-04-03 kl. 17:52.
Citera
2024-04-03, 17:41
Medlem
attogs avatar
Citat:
Natos styrka är deras medlemsstater.. lol. Hört talas om vasallstater?

Vill också tillägga, vilken fantastisk styrka man visar upp när, herren, en potentiell amerikansk president, hotar med att upplösa ”kompisgänget” om man han inte blir tillfredsställd.

Du borde lägga till alla 15 länder i BRICS…
lol. Det där är ett argument som jag känner till från småskolan.
”Min pappa är starkare än din ”
Jisses vilken nivå du har. Seriös debatt….
Citera
2024-04-03, 17:43
Medlem
Citat:
Absolut, finns säkert sanning i det med. Det hände en massa skit från båda håll. Både nu och förr. Vi kan sitta och debattera i 1 vecka. Blir inte lätt att skapa samma kartbild, så det är slöseri med tid.
I slutändan, det vi vet, är att, öst ukrainare inte vill tillhöra en regim som ägnar sig åt historie revision och förhärligande av Bandera. Bäst för båda parter att gå isär.

Kan säkert stämma att ett fåtal i öst inte ville tillhöra Ukraina, men det betyder ju inte att de vill tillhöra ryzzland.

Och nu efter puttes idiotiska SO så är antalet som önskar ha honom som ledare än färre.
Citera
2024-04-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De här så kallade reportrarna i Donbas rapporterar ingenting som har med verkligheten att göra.
När Lancaster var i ockuperade Kharkiv fick han det att låta som att folk stödde Ryssland. När ukrainska armén befriade området från ryssarna så grät folk av lycka och tacksamhet.

Ja, han är en clown (ond clown).
Citera
2024-04-03, 17:47
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Frågan är hur.

Jag tänker mig att ryssarna har haft kopiösa mängder tid till att bygga upp försvar runt bron. Känner jag Putte rätt så är hans penisförlängare / svartbygge antagligen den mest försvarade bron i världshistorien.

Nog för att ryskt luftvärn är skrattretande uselt, men om ryssen tapetserat området med luftvärn så kanske det ändå blir svårt att komma åt bron?

Ryssarna har släppt en infographic som visar alla lager av försvar dom har kring bron. Den kan ses en bit ner i denna artikel.

https://mil.in.ua/en/articles/crimean-bridge-history-importance-defense-and-defeat/
Citat:
The Russians claim that the Crimean Bridge has a multi-layer defense consisting of air defense and missile defense systems, anti-diversion boats, coastal missile systems, a detachment of combat divers, and the Rosgvardiya.

Men jag tror nog det skulle gå att överväldiga luftförsvaret, det tar trots allt lite tid att ladda om S300/Pantsir. Vad jag vet så kan Ukraina producera 500 AQ-400 Scythe i månaden. Skicka ett hundratal av dom först, följ upp med Storm Shadow och bron ligger nog pyrt till. (Kanske Lyutyy i stället för Scythe, dom har bättre räckvidd, oklart dock hur många som produceras per månad)

http://www.hisutton.com/Ukraine-OWA-UAVs.html
Citat:
The Terminal Autonomy AQ-400 Scythe is a volunteer project which has entered serial production. It has a crude box-like fuselage and tandem wings with distinct end plates on the forward set. Range is slightly shorter than some other types, reported at 750 km (465 miles) but payload heavier at 32 kg (70 lb). Payload can reportedly be increased to some 70 kg (154 lb) with a reduced range.
Citera
2024-04-03, 17:49
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Enligt mig är du så hejdlöst off i detta, att hälften hade vart nog. Har hela tiden (nästan hela tiden tror jag) vart av tron att ryssen utgör inget hot mot väst eller de baltiska länderna. Själv anser jag att det är Väst (Megabolagen), med USA och Storbritannien i spetsen, som försöker äta sig in i öst och skapa en unipolär värld de kan styra bäst de vill.

Nu dock, så närmar vi oss ett storkrig i Europa på grund av krigshetsarna i världen. Får hoppas några av oss överlever och världen inte blir alltför förstörd.

Ryssland är väl inget hot mot någon.
Ryssland har ju blivit attackerat.
Ryssland bara försvarar sig.
Nato har erövrat land efter land sedan 1991.
Nu är man på väg att lägga beslag på Ukraina också.
Ryssland har bara försvarat den ryska majoriteten i öst som är på väg att slukas av Nato.

Är det rätt uppfattat?
Citera
2024-04-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Nej låt oss diskutera vad Brics och de andra bajsländerna ville ha av er.
Vapen.
Ryssland har bokstavligen inte laverat till Indien och varför köpa exploderande stridsvagnar som ni dessutom stjäl?
Kriget i Ukraina är slutet på Rysslands vapenexport.
Skulle nog säga tvärtom. Leopard, tiger, abrams och allt vad dem heter.. såg hela världen hur ”bra” dem är i strid.
Citera
2024-04-03, 17:55
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Skulle nog säga tvärtom. Leopard, tiger, abrams och allt vad dem heter.. såg hela världen hur ”bra” dem är i strid.

Hahha the ryssk copium.
Både Leopard och M1 abrams är något vi slutade tillverka för länge länge sedan.
Hur tror du att era mobila krematorier kommer utmärka sig emot nästa generations stridsvagnar och infanteri stridsfordon ,emot nästa generations integrerade drönare och ai?
Trots att det är gamla konstruktioner är de överlägsna vad ryssen rullar ut direkt från fabriken.
Citera
2024-04-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Kan säkert stämma att ett fåtal i öst inte ville tillhöra Ukraina, men det betyder ju inte att de vill tillhöra ryzzland.

Och nu efter puttes idiotiska SO så är antalet som önskar ha honom som ledare än färre.
Möjligt, vi får se hur det hela slutar. En stor tragedi är det i vilket fall som helst. Det är alltid civila och mindre som drabbas i stora länders geo politiska lek..
Citera
2024-04-03, 17:56
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Är det samma gubbe som planerade det här?

Nja, vi kan nog luta oss tillbaka.
Inget kommer att hända.
På västfronten intet nytt.
Citera
2024-04-03, 17:57
Medlem
attogs avatar
Citat:
Lite metaforer förstår du väl?
Ingen osanning i de.
Du börjar med förlöjligande.

Nej. Jag pekar på dina lögner.
Jobbigt?
Citera
2024-04-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
det senaste stödpaketet med båtar och grejer låg väl på 7-8 miljarder?

*edit* 7.1 miljarder medelades i slutet på feb enligt svt https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-skickar-stridsbatar-till-ukraina

Jag ser nu att det var ett stort paket. Bra att dom nordiska länderna gör sitt bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in