2024-04-03, 17:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Vad pratar du om?

Har du räknat in alla länder som du skulle ställa mot Nato?
Tror du att de är sugna att ingå i Putins krigsgäng?
Citera
2024-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Hahha the ryssk copium.
Både Leopard och M1 abrams är något vi slutade tillverka för länge länge sedan.
Hur tror du att era mobila krematorier kommer utmärka sig emot nästa generations stridsvagnar och infanteri stridsfordon ,emot nästa generations integrerade drönare och ai?
Trots att det är gamla konstruktioner är de överlägsna vad ryssen rullar ut direkt från fabriken.
Leopard och abrams tillverkas. Och vi? Du har inget med leopard eller abrams att göra.
Till skillnad från EU så är Ryssland mer härdade och drillade. Dem har erfarenhet. Samma kan man ej säga om EU. Ett land är alltid starkare efter ett krig. Ut Militärt perspektiv . Därav tror jag att dem har lärt sig mer och bättre förberedda för kommande skit
Citera
2024-04-03, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Frågan är hur.

Jag tänker mig att ryssarna har haft kopiösa mängder tid till att bygga upp försvar runt bron. Känner jag Putte rätt så är hans penisförlängare / svartbygge antagligen den mest försvarade bron i världshistorien.

Nog för att ryskt luftvärn är skrattretande uselt, men om ryssen tapetserat området med luftvärn så kanske det ändå blir svårt att komma åt bron?

eller så trollar ukraina ryssen så att han binder upp en massa luftvärn där istället för på andra ställen?
Citera
2024-04-03, 18:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Absolut inte jobbigt, bara löjligt.

Du påstod 14000. Inte 13000 civila dödsoffer.
Ja, det gjorde din lögn ännu större är jag rädd.
Citera
2024-04-03, 18:03
Medlem
Citat:
Leopard och abrams tillverkas. Och vi? Du har inget med leopard eller abrams att göra.
Till skillnad från EU så är Ryssland mer härdade och drillade. Dem har erfarenhet. Samma kan man ej säga om EU. Ett land är alltid starkare efter ett krig. Militärt sett. Därav tror jag att dem har lärt sig mer och bättre förberedda för kommande skit
Dem?

De är härdade. Speciellt specialstyrkorna som utraderades utanför Kiev första veckan. De är så härdade att de aldrig kom tillbaka.

Du hänger inte med så bra va?
Citera
2024-04-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Har du räknat in alla länder som du skulle ställa mot Nato?
Tror du att de är sugna att ingå i Putins krigsgäng?
Vi ser vilka länder som är emot. Fd kolonialmakter med ett par vasallstater. Vi pratar om ca15%.. av ”omvärlden”. ”Omvärlden har fördömt” ”omvärlden bla bla” aftonblaskan stil. Nej, Omvärlden är inte emot lilla dvärgen i Kreml. Det är det fallande anglosaxiska imperiet med ett gäng lydstater.
Är du stolt över att Sverige är en lydstat numer? 🙈
Citera
2024-04-03, 18:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Det blir alltså till att förbjuda inomhustoaletter, kapa vattenledningarna till husen, installera fjärrvärmesystem som har en 50% chans att dom fungerar vintertid samt krydda samhällena med förtidsfrigivna mördare.

https://twitter.com/Archer83Able/status/1775547052941832316
Citat:
Russian President Putin said that by 2030, Russia-occupied parts of Ukraine in Donetsk, Luhansk, Kherson and Zaporizhzhia Oblast are set to reach the "standard Russian level in key indicators of people’s quality of life and socio-economic development."
Citera
2024-04-03, 18:06
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Vi ser vilka länder som är emot. Fd kolonialmakter med ett par vasallstater. Vi pratar om ca15%.. av ”omvärlden”. ”Omvärlden har fördömt” ”omvärlden bla bla” aftonblaskan stil. Nej, Omvärlden är inte emot lilla dvärgen i Kreml. Det är det fallande anglosaxiska imperiet med ett gäng lydstater.

Trams, Ryssland har hela världen emot sig. Dom enda vännerna dom har är diktaturer i still med Iran och Nordkorea.
Citera
2024-04-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du påstod 14000. Inte 13000 civila dödsoffer.
Ja, det gjorde din lögn ännu större är jag rädd.
13-14000 är den siffra som florerar sen länge. Vad är lögnen?
Hur många ukrainare har stupat i detta krig?
Citera
2024-04-03, 18:07
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Till skillnad från EU så är Ryssland mer härdade och drillade. Dem har erfarenhet. Samma kan man ej säga om EU. Ett land är alltid starkare efter ett krig. Militärt sett. Därav tror jag att dem har lärt sig mer och bättre förberedda för kommande skit
Abrams är sluttillverkad din totala nolla.
Man lär sig inget av att dö i ett dike ditt spån.
Man lär sig inget av att få ögon och armar och ben amputerade.

"Ett land är alltid starkare efter ett krig."
Uppenbarligen inte alls sant ur ett historiskt perspektiv.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2024-04-03 kl. 18:10.
Citera
2024-04-03, 18:07
Medlem
Citat:

Ja, det är väl bara 90% av militär och ekonomisk styrka. Vad Nordkorea tycker är så klart viktigare.

Hur gick det med Argentina och brics vatnik? Trump och Nato, hur gick det med det?
Citera
2024-04-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Dem?

De är härdade. Speciellt specialstyrkorna som utraderades utanför Kiev första veckan. De är så härdade att de aldrig kom tillbaka.

Du hänger inte med så bra va?
Jo jag hänger med. Manövern i Kiev var ingen enkel grej. Lättare hade varit om man bombat sönder stan med tusentals civila och sen kanske gått in. Känns bekant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in