2024-04-03, 17:06
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Viktigt att Ukraina fortsätter spränga bort ryssoljan.
Jo. Jag såg nu att Ukraina fått utökade möjligheter att se till att sanktionerna efterlevs

https://twitter.com/ukraine_map/status/1775424155564847187
Citat:
Ukraine 🇺🇦 has developed a Bayrakatar-like drone, named “Sokol-300” that can reach a range of 3300km and fly at an altitude of 12km, with a 300kg payload

It would be able to reach 80 of Russia’s 99 main air bases, including the long-range bombers stationed in Murmansk
Citera
2024-04-03, 17:08
Medlem
donald12s avatar
Haha, kul att driva med ryzzar. Budanov har planerat in när bron ska förstöras 😀

The Crimean bridge is scheduled to be destroyed in the first half of 2024. Its destruction is inevitable - The Main Directorate of Intelligence of Ukraine official in an interview with The Guardian

He added that the head of the department, Budanov, already has "most of the resources to complete this task."
Citera
2024-04-03, 17:12
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/maria_avdv/status/1775405317376913652
Citat:
Wreckage of the kamikaze plane that struck Shahed drone factory in Yelabuga, Tatarstan. Just imagine Russian air defense realizing this craft penetrated 1200 km deep into Russia! It's revealed to be a modified A-22 Foxbat, a Ukrainian-produced light aircraft
Citera
2024-04-03, 17:13
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/maria_avdv/status/1775405317376913652
Mathias Rust MKII är ett bra namn.
Citera
2024-04-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Haha, kul att driva med ryzzar. Budanov har planerat in när bron ska förstöras 😀

The Crimean bridge is scheduled to be destroyed in the first half of 2024. Its destruction is inevitable - The Main Directorate of Intelligence of Ukraine official in an interview with The Guardian

He added that the head of the department, Budanov, already has "most of the resources to complete this task."
Frågan är hur.

Jag tänker mig att ryssarna har haft kopiösa mängder tid till att bygga upp försvar runt bron. Känner jag Putte rätt så är hans penisförlängare / svartbygge antagligen den mest försvarade bron i världshistorien.

Nog för att ryskt luftvärn är skrattretande uselt, men om ryssen tapetserat området med luftvärn så kanske det ändå blir svårt att komma åt bron?
Senast redigerad av Chillgren 2024-04-03 kl. 17:21.
Citera
2024-04-03, 17:22
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12

Är det samma gubbe som planerade det här?

Citat:
January 4, 2023
Kyrylo Budanov, head of Ukraine’s Main Intelligence Directorate, said in an interview with ABC News that Ukraine is planning a major offensive in spring.

He expects the fighting to be the “hottest” in March.
Citera
2024-04-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Du överskattar grovt icke förnyelsebara resurser.
Prata inte om kolonialism eller påstår du att någonting utanför hertigdömet Moskva tillhör er från början?
Via Wagner har Ryssland också börjat med neokolonialism i Afrika.
Du tog upp indirekt upp kolonialism. Det är väst mästare på, det erkänner jag 😄
Citera
2024-04-03, 17:24
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Du tog upp indirekt upp kolonialism. Det är väst mästare på, det erkänner jag 😄
Nej.
Den sista kolonialmakten är Ryssland.
Citera
2024-04-03, 17:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok så i detta inlägg är Ukraina ett land som skolades i sovjet doktrin. Vad hände med Natos instruktioner? Det var relevant enligt dig i förra inlägget.
Baltikum? Ha ha..
Ukraina är starkare än Polen. Du kan ej jämföra ett drillat krigsland med Polen som inte har den erfarenheten. Baltikum ska vi inte ens tala om..
En annan sak, du nämner Nato. Hur många länder är det? 20-25? Mot 1 land?
Ska vi istället fylla på den andra sidan med 20 länder (kina , Indien , Iran och resten) så kanske vi kan jämföra mer rättvist?

Du kan väl i din fantasi fylla på med vilka länder du vill. Varför begränsa dig, lägg till civilisationer från andra planeter. Det är väl ungefär lika sannolikt som att Indien och Kina skulle alliera sig med Ryssland?

Natos styrka är ju dess medlemsnationer. Tycker du det är orättvist? Buhu cry me a river
Citera
2024-04-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du kan väl i din fantasi fylla på med vilka länder du vill. Varför begränsa dig, lägg till civilisationer från andra planeter. Det är väl ungefär lika sannolikt som att Indien och Kina skulle alliera sig med Ryssland?

Natos styrka är ju dess medlemsnationer. Tycker du det är orättvist? Buhu cry me a river
Natos styrka är deras medlemsstater.. lol. Hört talas om vasallstater?

Vill också tillägga, vilken fantastisk styrka man visar upp när, herren, en potentiell amerikansk president, hotar med att upplösa ”kompisgänget” om man han inte blir tillfredsställd.
Senast redigerad av Camuga 2024-04-03 kl. 17:29.
Citera
2024-04-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det betyder däremot ingenting för västs förhållande till öst vi ska försätta med sanktioner satsa på försvaret och förbereda oss för Rysslands nästa move.
Det är också dags att slå till emot ryska Active meassures Polen och Tjeckien visar vägen här.
Väst behöver militariseras.
Enligt mig är du så hejdlöst off i detta, att hälften hade vart nog. Har hela tiden (nästan hela tiden tror jag) vart av tron att ryssen utgör inget hot mot väst eller de baltiska länderna. Själv anser jag att det är Väst (Megabolagen), med USA och Storbritannien i spetsen, som försöker äta sig in i öst och skapa en unipolär värld de kan styra bäst de vill.

Nu dock, så närmar vi oss ett storkrig i Europa på grund av krigshetsarna i världen. Får hoppas några av oss överlever och världen inte blir alltför förstörd.
Senast redigerad av Charlatanery-end 2024-04-03 kl. 17:31. Anledning: Korrigering av inlägget
Citera
2024-04-03, 17:37
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ja ja. 1-0 till mig, slut debatterat.
Nej låt oss diskutera vad Brics och de andra bajsländerna ville ha av er.
Vapen.
Ryssland har bokstavligen inte laverat till Indien och varför köpa exploderande stridsvagnar som ni dessutom stjäl?
Kriget i Ukraina är slutet på Rysslands vapenexport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in