https://www.svd.se/a/GMvxP9/prime-crime-svarar-ar-pa-brottsoffrens-sida
Ytterligare ett exempel på ansvarsfulla ansvariga utgivare.
Drivet till sin spets så kan man väl knappt ens beklandra parasiterna. Finns det pengar att tjäna är inget pris för högt.
Till syvende och sist har vi offentlighetsprincipen att tacka för de livstidsstraff som delas ut när myndigheter hänger ut våra underkläder på tork för allmän beskådning. Våra myndigheter har passivt sett på medans offentlighetsprincipen urholkats från att vara ett verktyg mot staten till att bli ett vapen mot medborgare, de har till och med anstiftat lagar om utgivningsbevis som skyddar verksamheten.
Den psykiska terror offentlighetsprincipen skapar genom att föreviga människors svagaste stunder i det digitala mediet är oförsvarligt. Skammen man dras med när ens värsta ögonblick är ett knapptryck iväg på internet för alla att se. Att aldrig kunna lämna det bakom sig då det alltid kommer finnas en digital kopia som giriga parasiter kan tjäna en slant på.
Offentlighetsprincipen måste ändras till att bevara enskildas rättigheter till privatliv, det borde gjorts för länge sedan när vi gick till att vara ett digitalt samhälle. Varje dag som går då domhandlingar lämnas ut villkorslöst och utan censur är en dag då människors liv förstörs och deras möjlighet till liv utan psykisk förföljelse nekas.
Mitt liv känns som en mardröm och fullständigt meningslöst efter att ha blivit dömd för mitt klandervärda beteende av att röka cannabis. Att jag nu flaggas för exkludering i rekryteringsprocesser, att grannar, kollegor, nya bekantskaper ska ta del av den informationen för all framtid, paralyserar mig. Ångesten och skammen dämpas inte, tankarna går om att det kanske skulle vara bäst att ta livet av sig.