2024-04-01, 18:24
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Nja.
Knappt något har genomförts, i varje fall ingen som påverkar massinvandringen nämnvärt.
Du var rätt stor i orden tidigare, men nu är du rätt tystlåten.

Tror du på fullt allvar att alla SD:s förslag som som gör någon skillnad för massinvandringen och skall utredas och eventuellt först ska genomföras efter valet 2026 att dom någonsin någonsin blir av?

Det är ju inte ens säkert att SD/Regeringen vinner valet eller går till val tillsammans!

Varför tycker du det är OK att SD drar ned brallorna för Moderaterna och genomför deras förslag omgående och innan valet, medans SD skall vänta på sin förslag till efter valet?

Alla med någon som helst konsekvenstänkande fattar ju att Moderaterna rövknullat SD och har dom som en dörrmatta.

Den allmänna uppfattningen är tvärtom att moderaterna och de andra har tagit SD:s politik.
Citera
2024-04-01, 18:42
Medlem
Vad är det egentligen du vill ha sagt med ditt svamlande?
Ska SD se till att det blir ett nyval?
Tror du det hade sett bättre ut i Sverige om de släppt fram en S-regering stödd av Mp, C och V?

Du är bara en besviken sosse alternativt en galen AFS:are.
Citera
2024-04-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Vad är det egentligen du vill ha sagt med ditt svamlande?
Ska SD se till att det blir ett nyval?
Tror du det hade sett bättre ut i Sverige om de släppt fram en S-regering stödd av Mp, C och V?

Du är bara en besviken sosse alternativt en galen AFS:are.
Jag förmodar du menar mig.
Nej, jag är en besviken SD väljare.
Varför skulle jag vara sosse eller AfS?
Svamlande?
Nämn något i min argumentering som inte stämmer.
Du har alltså inga argument för varför SD skall vika ned sig och slicka arslet på Moderaterna istället för att få igen sin politik FÖRE valet 2026 och inte EFTER valet 2026?
Senast redigerad av Greta.El.HAMAS 2024-04-01 kl. 18:53.
Citera
2024-04-01, 18:53
Medlem
Kiddieoxos avatar
Krisen är djupare för svenska tötntliberaler där många bara vill vara nån sort lönnsossar som ska vara speciella och gnälla lite över skatter medans socialdemokraterna sitter i regeringen 100år till.
Sverigedemokraterna kommer inte försvinna det är inte något litet missförstånd som en överlägsen tönt liberal kan rätta till.
Citera
2024-04-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Den allmänna uppfattningen är tvärtom att moderaterna och de andra har tagit SD:s politik.
Är du en floskelrobot eller har du inga argument?
Kom igen nu.
Citera
2024-04-01, 18:56
Medlem
Citat:
Jag förmodar du menar mig.
Nej, jag är en besviken SD väljare.
Varför skulle jag vara sosse eller AfS?
Svamlande?
Nämn något i min argumentering som inte stämmer.
Du har alltså inga argument för varför SD skall vika ned sig och slicka arslet på Moderaterna istället för att få igen sin politik FÖRE valet 2026 och inte EFTER valet 2026?
Utan att ha nåt bevis för det så är jag helt övertygad att de får ut maximalt av sin politik just nu. Vad förväntar du dig med 20 % stöd?
Deras absolut största bidrag hittills är att de sett till att MP är utan makt.
Citera
2024-04-01, 19:00
Medlem
fellowvessels avatar
Jag vill verkligen inte rösta på SD för de är för mycket nynazi men det finns ju inga andra alternativ om man har IQ över 30.
Citera
2024-04-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Utan att ha nåt bevis för det så är jag helt övertygad att de får ut maximalt av sin politik just nu. Vad förväntar du dig med 20 % stöd?
Deras absolut största bidrag hittills är att de sett till att MP är utan makt.
Utan SD ingen regering, dom behöver inte utlysa ett omval.
Enbart SD står för ca 40% av rösterna/mandaten i regeringen.
Dom behöver bara kräva att få genom något av sina mer verkningsfulla förslag innan valet annars så skippar dom att rösta för något av regerings förslag.
På tal om MP, dom fick igenom åtskilligt mer av sin politik på 4-5% än SD på 21%

Men jag håller med dig att det är skönt att MP inte har någon makt.
Citera
2024-04-01, 19:11
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium

Nej det har de inte alls. Jag har även tidigare förklarat för dig att det är inte alls den allmänna uppfattningen. De flesta tycker att SD lägger sig platt för borgarna. Så snälla sluta med ditt ältande som inte stämmer.

SD kommer tappa för de har lagt sig platt i alla frågor och numera är det snart ingen som ens vet vad SD står för något idag.
Citera
2024-04-02, 02:48
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Nej det har de inte alls. Jag har även tidigare förklarat för dig att det är inte alls den allmänna uppfattningen. De flesta tycker att SD lägger sig platt för borgarna. Så snälla sluta med ditt ältande som inte stämmer.

SD kommer tappa för de har lagt sig platt i alla frågor och numera är det snart ingen som ens vet vad SD står för något idag.

Så här ligger det till förstår du. Moderaterna har tagit mycket från SD och SD måste ge en del i de politiska förhandlingarna.
Citera
2024-04-02, 02:53
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Är du en floskelrobot eller har du inga argument?
Kom igen nu.

En AI-bot kallas det väl numera och inte floskelrobot.
Citera
2024-04-02, 08:32
Medlem
DeValeras avatar
När SD har över 50% kan partiet fatta de beslut som de önskar. Nu ingår SD i en koalition och då måste partiet, precis som alla andra partier som befinner sig i koalitioner kompromissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in