2024-04-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Föda barn. Typ förutsättningen för vår existens.

Ja men det klarar ju inte kvinnorna av utan att mannen deltar. Dessutom var barnadödligheten långt högre innan männen utvecklade teknik och ökade välståndet genom sina insatser.
Citera
2024-04-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Ja men det klarar ju inte kvinnorna av utan att mannen deltar. Dessutom var barnadödligheten långt högre innan männen utvecklade teknik och ökade välståndet genom sina insatser.
Kvinnor klarar av det utan man, är du helt obildad? Män klarar däremot inte av att fortplanta sig utan en aktivt deltagande kvinna.

Jag tycker vi liksom förlorar alla argument om "män mot kvinnor" (vilka är extremt infantila och ganska irrelevanta till att börja med då variationerna av kompetens är lika stor inom könen) iom att de är förutsättningen för vår existens.
Citera
2024-04-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kvinnor klarar av det utan man, är du helt obildad? Män klarar däremot inte av att fortplanta sig utan en aktivt deltagande kvinna.

Jag tycker vi liksom förlorar alla argument om "män mot kvinnor" (vilka är extremt infantila och ganska irrelevanta till att börja med då variationerna av kompetens är lika stor inom könen) iom att de är förutsättningen för vår existens.

Jaså hur klarar de det utan spermier, upplys mig!
Citera
2024-04-01, 13:21
Medlem
Citat:
Har du gjort ett blindtest och jämfört?

Blind eller ej spelar ingen roll, medvetenhet - gör. Men Ts kanske är så lobotomerad att denne inte bryr sig om vem .
Citera
2024-04-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Blind eller ej spelar ingen roll, medvetenhet - gör. Men Ts kanske är så lobotomerad att denne inte bryr sig om vem .

Jag bryr mig helt klart, men jag har inget data som säger att kvinnor är bättre på att just suga. Vet inte om du har data på det?
Citera
2024-04-01, 13:39
Medlem
Citat:
Jag bryr mig helt klart, men jag har inget data som säger att kvinnor är bättre på att just suga. Vet inte om du har data på det?

De fixar du! Gör en undersökning och återkom, lycka till.
Citera
2024-04-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
De fixar du! Gör en undersökning och återkom, lycka till.

Nej det är inte jag som hävdar att kvinnor är bättre på att suga så jag behöver inte göra dessa tester. Jag väljer kvinnor oavsett om de är bättre eller sämre på just att suga.
Citera
2024-04-01, 18:10
Avslutad
Vafför gnäller de så för? Svenska kvinnor? Om tio år kommer ni alla bära burka och ta hand om hemmet ändå haha
Citera
2024-04-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Vafför gnäller de så för? Svenska kvinnor? Om tio år kommer ni alla bära burka och ta hand om hemmet ändå haha

Detta är det roliga med feminism, de går hela varvet runt och förintar det de har uppnått!
Citera
2024-04-01, 21:59
Medlem
Citat:
Men nu hänvisade ju ni till försäkringsbolagen som inte alls mäter hur bra försäkringstagaren kör.

?? jag har mig veterligen inte länkat någon statisk från nått försäkringsbolag,
den länk du fick av mig var en artikel som tar upp en brittisk studie.

Citat:
Nej det är inte fakta. Har du ens satt dig in i undersökningen och granskat exakt vilka data som detta baseras på? Hur ska du ens veta hur ofta min mamma och pappa kör deras bil? Detta blir inte mer en subjektiva gissningar.

Har du ens läst artikeln jag länkade?

Hur gammal är du? 12?.... "min mamma och pappa".
Vi pratar gruppnivå här och inte dina föräldrar.

Citat:
Det kan du ju drömma om men i verkligheten är det män som drivit tekniken framåt. Utan männen skulle du inte kunnat skriva ett enda inlägg här.

Nej i verkligheten så är det hela samhällen som "drivit tekniken" framåt.
Försöker du hävda att du skulle kunna sitta här och skriva inlägg, utan existerande kvinnor i den mänskliga världen?

Utan kvinnor och nej ingen skulle suttit nånstans och gjort ett skit.
Utan kvinnors bidrag i div. arbete i den mänskliga historien, skulle heller inte mycket blivit gjort.
Senast redigerad av Merapi 2024-04-01 kl. 22:01.
Citera
2024-04-02, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
?? jag har mig veterligen inte länkat någon statisk från nått försäkringsbolag,
den länk du fick av mig var en artikel som tar upp en brittisk studie.

Har du ens läst artikeln jag länkade?

Hur gammal är du? 12?.... "min mamma och pappa".
Vi pratar gruppnivå här och inte dina föräldrar.

Har du ens läst det är väl frågan, det var du som använde källan. De flesta har en gemensam bil i hushållet så frågan är hur de vet vem som kör den och hur ofta. Detta kan inte bli annat än gissningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej i verkligheten så är det hela samhällen som "drivit tekniken" framåt.
Försöker du hävda att du skulle kunna sitta här och skriva inlägg, utan existerande kvinnor i den mänskliga världen?

Utan kvinnor och nej ingen skulle suttit nånstans och gjort ett skit.
Utan kvinnors bidrag i div. arbete i den mänskliga historien, skulle heller inte mycket blivit gjort.

Nej det är män som driver teknikutvecklingen och förvirrade kvinnor som kritiserar tekniken och påstår att den har orsakat våra problem som vi sett här i tråden. Ytterst förvirrade hjärnor då teknikutveckling varit extremt bra för oss.
Citera
2024-04-02, 08:57
Medlem
Citat:
Har du ens läst det är väl frågan, det var du som använde källan. De flesta har en gemensam bil i hushållet så frågan är hur de vet vem som kör den och hur ofta. Detta kan inte bli annat än gissningar.

Ja, jag har läst artikeln, men de har uppenbarligen inte du.

"– Ser vi på andelen omkomna för 2018 och 2019 är 77 procent av de omkomna män och 23 procent kvinnor. Och skillnaden kvarstår även då man tar hänsyn till att kvinnor inte kör lika mycket bil som män, säger Sonja Forward, senior forskare vid Statens väg- och transportforskningsinstitut. "

Citat:
Nej det är män som driver teknikutvecklingen och förvirrade kvinnor som kritiserar tekniken och påstår att den har orsakat våra problem som vi sett här i tråden. Ytterst förvirrade hjärnor då teknikutveckling varit extremt bra för oss.
Senast redigerad av Merapi 2024-04-02 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in