Citat:
Jag är inte så säker på att mordet verkligen hände i lägenheten?Hur var det med larmsamtalet som aldrig gick fram från V.s mobil? Varför hade hon knappat in 112?
Det måste vara rätt unikt att man har en dömd dräpare som är inne i sin egen tråd och helt ogenerat hävdar sin oskuld
Jag följde detta fall noga för några år sen, poddar, såg dokumentärer, läste böcker osv. Det som lämnade stora frågetecken hos mig är hur kom kroppen från lägenheten till bilen? Hur kan hela lägenheten sakna blodspår men att det hittades i bilen? Kan det vara efter styckningen?
Det som är konstigt är väl att det är ganska snäva tidsramar för Kristoffer att frakta bort kroppen och stycka den. Samt ha tid att placera ut benen. Jag minns inte riktigt hur tidslinjen med span såg ut.
Kim Kristoffer skyller ju på den enda Målgan finns tillgänglig såklart, men förstår man inte hur otroligt långsökt det är att just han blir utsatt för en konspiration? Och vilka risker man utsätter sig för om man springer runt med blod och droppar i en bagagelucka på en bil som kan ha span på sig,. Herregud. Och att denne hemlige konspiratoriske mördare sedan ska flänga fram ett par tvättade ben i en stuga i skogen sen.
Det måste vara rätt unikt att man har en dömd dräpare som är inne i sin egen tråd och helt ogenerat hävdar sin oskuld

Jag följde detta fall noga för några år sen, poddar, såg dokumentärer, läste böcker osv. Det som lämnade stora frågetecken hos mig är hur kom kroppen från lägenheten till bilen? Hur kan hela lägenheten sakna blodspår men att det hittades i bilen? Kan det vara efter styckningen?
Det som är konstigt är väl att det är ganska snäva tidsramar för Kristoffer att frakta bort kroppen och stycka den. Samt ha tid att placera ut benen. Jag minns inte riktigt hur tidslinjen med span såg ut.
Kim Kristoffer skyller ju på den enda Målgan finns tillgänglig såklart, men förstår man inte hur otroligt långsökt det är att just han blir utsatt för en konspiration? Och vilka risker man utsätter sig för om man springer runt med blod och droppar i en bagagelucka på en bil som kan ha span på sig,. Herregud. Och att denne hemlige konspiratoriske mördare sedan ska flänga fram ett par tvättade ben i en stuga i skogen sen.
Vatcha (?, en asiatisk flicka) hade setts gå längst vägen.
En liten stund efter att hon lämnat K så tog han bilen och sen körde förbi sin lillebror hemma hos deras föräldrar.
Han kan ha följt efter henne, när han fått tillfälle slagit ner henne, tejpat för munnen och lagt henne i bagaget (blodmängden borde kunna stämma in bra på det.)
Han åkte sen till föräldrarnas hus där hans bror o brorsans kompis var, han snackade lite, gick sen ut en stund för att komma tillbaks in igen en kort stund och sen åka iväg.
Kanske Vatcha rent av fortf levde i bakluckan där och då? Kanske det var något verktyg han behövde hämta hos föräldrarna i förrådet? Han gick in och småpratade, gick sen o hämtade det han behövde för att sen gå in igen och prata lite o dra.
Sen kan han ha kört någonstans där själva mordplatsen blev (det vattenfyllda rummet i hemvärnet eller vad det hette, där 2 olika hundar markerade hårt)
Hela natten kan han ha förlustat sig på hennes kropp (mördat,styckat) för att sen komma hem och
tillfredställa sig själv i badkaret med ölflaskan och smörpaketet till minnet av nattens bravader.
I lagom tid för att ligga i badet kl 10 när boendestödaren kom.