Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Ja, varför skulle man tvivla?
Sakerna som jag nämnt många gånger, i stigande angelägenhetsgrad(vad mig anbelangar iaf)
I mitt tidigare inlägg listade jag tydliga bevis på att jorden är rund. De bevisen trumfar alla påståenden om att jorden är platt eller vad som helst. Du har inte sagt varför du ifrågasätter de bevisen och då tycker jag att det är konstigt att du inte inser att jorden är rund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
1. Rymden, rymdfarkoster, bilder på jorden från rymden. Varför verkar så mycket av detta vara fusk? Det borde tyda på nånting. Vad?
Det visar bara att det finns FE-are i USA som letar efter små detaljer som de kan slå upp för att hålla myten om den platta jorden vid liv. Det blev en stor sak om han som sa att bilderna som togs från ISS var photoshoppade, och att de måste vara det. Alla som har sysslat med fotografi förstår att det var vad som behövdes för att få ihop hela jordklotet i en bild. Det behöver absolut inte vara fusk om du har använt photoshop. Dessutom finns det bilder tagna långt ifrån och långt innan photoshop, men då blir det självsagt en målad bild. Det har gång på gång förklarats varför månlandningarna omöjligen kan fejkas, men här söker FE-are detaljer igen och struntar i att om landningarna (det finns flera nämligen) är falska så måste det finnas en enorm världsomspännande konspiration, och det har aldrig upptäckts. Men otroligt nog finns det människor som tror på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
2. Det verkar som att klotet, i den mån det är ett klot, är mycket större än vad som sägs. För saker döljs inte bakom jordens krökning som de borde.
Varför? I vissa fall ser man längre än vad man borde under vissa omständigheter, och det beror på refraktion. Jag nämnde att vi vet när och var solen går upp och går ner över hela jordklotet. Det passar perfekt med jordens storlek som vi känner den, och inget annat.
Förlåt, men det blir ganska löjligt när du och andra försöker demonstrera att det går att ha en horisont på en plan yta genom att lägga saker på ett bord eller golv och sedan fotografera så att den nedre delen försvinner. Påminner om Phuket Word och hans högst oärliga magi som var tänkt att visa detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
3. Saker, t.ex stora vattensamlingar, stannar kvar på konvex yta. Hur går det till?
Det är på grund av gravitationen. Varför är det så svårt att acceptera när du på allvar kan tro att jorden rör sig uppåt med ungefär ljusets hastighet?? Den idén kommer från Flat Earth Society och även de flesta FE-are tycker att det är för dumt.
Allt du och dina likasinnade säger kommer från FE-rörelsen i USA. Absolut allt, och det är ett mysterium för mig att ni inte genomskådar klubben av skurkar. Men visst är det så med tro och då hjälper det inte att komma med fakta och sunt förnuft.
Oavsett så visar bevisen jag presenterade som du inte har svarat på (ingen annan heller förresten) utan tvekan att jorden är rund, och jag saknar en förklaring från dig om varför du inte tror på dem .