2024-03-31, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kan du berätta mer om 14-åringen och hela den härvan? Jag minns bara vagt någon slags beskyllning mot Joakim, att jag har sett Anjo raljera om det och att någon påstod att man kunde plocka bort röstförvrängningningen och att Lokals ex M då blev utpekad som skyldig. Hur och när fick Lokal och Olof K reda på storyn? Eller var den helt fiktiv? Vad exakt innehöll samtalet/intervjun och var det hon?

När Linnea-drevet har lagt sig kanske man ska syna drev för drev, påståenden och ageranden punkt för punkt för att se vad man kan komma fram till är ren dynga och ”analysera tillvägagångssättet” så att säga. En gång är ingen gång, två gånger är ett modus operandi och nu är vi uppe i många fler än så.

I ett senare skede kan en egen tråd över dreven i sig skapas, som sammanfattning så att människor som googlar Anjo och hans youtube-vänner har en chans att överblicka deras åstadkommanden.
Jag tror att det var påhittat från början. Det var dött på sociala medier och någonting behövde hända som kunde få upp kreatörernas tittarsiffror.

Kontenran var att Olof K och Lokal var dumma, Jocke var det synd om och Anjo och Rask blev hjältar...

Där utsattes Lokals ex Maria för LaserAnjo och gänget.
Chrippa kanske kan berätta vad som pågick egentligen, eller så hängde han på som den lojala bror han är, för att skydda sin storebror.

Lokals ex, Maria
https://youtu.be/XBdPWTxeHGU?si=ugflmQeCK6rQZS6e

Anjos syn
https://youtu.be/4M-JMCtrrR8?si=SwnRQGJTvHlpzYMv

Anklagelser mot Jocke och Jonna från "incidenten"
https://youtu.be/tSfDyprscmE?si=hz3zI5ecjCZ89UJM

Alla som är dumma mot Jocke och hans familj...
https://youtu.be/IutQAC6MPQw?si=gVUIiJPX-abnq8Om

Anjo jagade 100 000 likes och fick kritik
https://youtu.be/2FO5z0Y40zw?si=fLmFcsNAjlZLg0Ue

https://youtu.be/litjPxsmE_Q?si=_l_g38XmtblIKOJa

Anjo och Jocke om Olof och Dumpen...
https://youtu.be/O2tutnCHsGU?
si=hhOX8THpHTmvaguD

Pedofilanklagelser, Anjo intervjuar Jocke om den sk. 14-åringen
https://youtu.be/5XLRbuMw0ik?si=j7PonaBlm2GRFdGJ

Anjo jagar sanningen på 14-åringen, han intervjuar "tjejen"
https://youtu.be/kYNm7Qz7_gw?si=5v1-FnkkYMjaXmyQ

https://youtu.be/kYNm7Qz7_gw?si=Tt1Sfkrn6GIaTkBC
Lyssna särskilt vid 08:50.
Anjo är inte som andra, han väljer att klippa bort sånt som han inte vill ha med, antingen ska det vara sant, eller så ska det inte vara med alls, eh eh eh, ja e inte som dom andra personerna på andra sidan så att säga som sitter o tänker att äh, en vit lögn gör väl ingenting.
Jo, för mig gör det jättemycket, ja jag vill inte ha någonting på min kanal som är osanning, eh speciellt om det är så att jag vet om att det är osanning, det kan vara en annan sak om det är misstag eller om man har fel fakta för tillfället, men man kan rätta till det i efterhand....

Jasså, sanning eller lögn, fel fakta?🤣🤣🤣
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-03-31 kl. 10:22. Anledning: Tillägg
Citera
2024-03-31, 10:42
Avslutad
Citat:

Jag har en person i min omgivning som har delgett mig att Anjo just nu synas väldigt noga i sömmarna och att det antagligen kommer att utökas till även Joakim. Förhoppningsvis är det något vi får ta del av i sinom tid.

Om mitt namn vore Chrippa hade jag nog sagt: ”Jag kan säga såhär, då ligger dom jäävligt illa till! Då blir dom precis superkokta!”

Det här är intressant men inget överraskande. När skattemyndigheterna börjar gräva i Anjos business så kommer trådar söka sig till Lundell, och det kommer bli som en guldgruva. Många kommer outas och korthus kommer rasa. Jocke och Anjos jobb med att tysta folk överallt har inte fungerat
Citera
2024-03-31, 11:24
Avslutad
Citat:
Och att han har fått storhetsvansinne och börjat håna rättsväsendet och Svenska myndigheter helt öppet. Det är beyond…

Jag har en person i min omgivning som har delgett mig att Anjo just nu synas väldigt noga i sömmarna och att det antagligen kommer att utökas till även Joakim. Förhoppningsvis är det något vi får ta del av i sinom tid.

Om mitt namn vore Chrippa hade jag nog sagt: ”Jag kan säga såhär, då ligger dom jäävligt illa till! Då blir dom precis superkokta!”

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det här är intressant men inget överraskande. När skattemyndigheterna börjar gräva i Anjos business så kommer trådar söka sig till Lundell, och det kommer bli som en guldgruva. Många kommer outas och korthus kommer rasa. Jocke och Anjos jobb med att tysta folk överallt har inte fungerat

Det kan knappast ha undgått någon att det spenderas pengar, mycket pengar på resor, utrustning, möbler, kläder.

Förmånsbeskattning och diverse avdrag, regler och paragrafer, det är krångligt att rodda med bidrag, avdrag, f-kassan och fakturor. Privat eller via företaget..
Allra mest anmärkningsvärt är olika tjänster och gentjänster, sammarbeten osv.

Fjällresan var väldigt suspekt och någonting känsligt lär ha inträffat där, med tanke på vad som framkommit och hur förtalsgänget bemött kritiken...
Det var då hetsen på flashbackhaters startade...
Citera
2024-03-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det kan knappast ha undgått någon att det spenderas pengar, mycket pengar på resor, utrustning, möbler, kläder.

Förmånsbeskattning och diverse avdrag, regler och paragrafer, det är krångligt att rodda med bidrag, avdrag, f-kassan och fakturor. Privat eller via företaget..
Allra mest anmärkningsvärt är olika tjänster och gentjänster, sammarbeten osv.

Fjällresan var väldigt suspekt och någonting känsligt lär ha inträffat där, med tanke på vad som framkommit och hur förtalsgänget bemött kritiken...
Det var då hetsen på flashbackhaters startade...
Hur kan ni alla vara så säkra på er sak?
Jag är väl medveten om att hela influencer-Sverige inte sköter redovisning och betalning av moms och skatt korrekt, vissa missköter det mer än andra. Det jag däremot undrar är hur ni är så säkra att det fifflas flitigt just hos Joakim och Anjo? Möblerna fick väl Lundellhuset "gratis" i ett samarbete med Mio.
Vad ska ha inträffat i Sälen?
Citera
2024-03-31, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av playlek
Jag är väl medveten om att hela influencer-Sverige inte sköter redovisning och betalning av moms och skatt korrekt, vissa missköter det mer än andra. Det jag däremot undrar är hur ni är så säkra att det fifflas flitigt just hos Joakim och Anjo? Möblerna fick väl Lundellhuset "gratis" i ett samarbete med Mio.
Regel nummer 1, INGENTING är gratis
Hur det står till med ekonomin för dessa clowner, framgår i flertalet inlägg och offentliga handlingar.
Det har postats i kreatörernas olika trådar.
En sak har dom gemensamt och det är väldigt ljusskyggt och själva upprinnelsen till att Chrippa flippade efter att Julia och Jocke hackade Chrippas sociala medier och anlitade ANJO att driva case Chrippa, som enväldig utredare, domare, bödel, socialtjänst och papsimaxklunkare...

Det Anjo utsatt Linnéa och Chrippa samt Chloé för är vidrigt och han ska straffas för det, tillsammans med legoknektarna som tillhör LegoClownenJockibois arme.
Citera
2024-03-31, 16:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Bara för att man får möbler "gratis" i ett samarbete, så räknas det inte som helt gratis, man ska betala skatt på dem möblerna och andra saker man får genom samarbeten.
Citera
2024-03-31, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Bara för att man får möbler "gratis" i ett samarbete, så räknas det inte som helt gratis, man ska betala skatt på dem möblerna och andra saker man får genom samarbeten.

Det känns som det inte är någon ide att diskutera mot dom här som har Jockiboi som Gud och Anjo som Jesus
Är det något folk måste lära sig är det att
Det finns ingenting som är gratis, verkligen ingenting

Anjo kommer få lära sig den hårda vägen, för att skylla sina misstag på Lisen och andra kommer göra honom väldigt ensam i framtiden
Citera
2024-03-31, 18:41
Medlem
Citat:
Korrekt, varför jag också skriver "gratis" och att hela influencer-Sverige inte deklarerar och redovisar korrekt. Däremot undrar jag varför ni menar på att Joakim och Anjo fifflar extra eller väldigt mycket?
Citera
2024-03-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Regel nummer 1, INGENTING är gratis
Hur det står till med ekonomin för dessa clowner, framgår i flertalet inlägg och offentliga handlingar.
Det har postats i kreatörernas olika trådar.
En sak har dom gemensamt och det är väldigt ljusskyggt och själva upprinnelsen till att Chrippa flippade efter att Julia och Jocke hackade Chrippas sociala medier och anlitade ANJO att driva case Chrippa, som enväldig utredare, domare, bödel, socialtjänst och papsimaxklunkare...

Det Anjo utsatt Linnéa och Chrippa samt Chloé för är vidrigt och han ska straffas för det, tillsammans med legoknektarna som tillhör LegoClownenJockibois arme.
Jag är ny i trådarna så har ingen koll på vad som postats tidigare och inte. Nu var det här visserligen inte svar på min fråga kring varför just Joakim och Anjo enligt er fifflar extra mycket med sina siffror.
Citera
2024-03-31, 19:27
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Korrekt, varför jag också skriver "gratis" och att hela influencer-Sverige inte deklarerar och redovisar korrekt. Däremot undrar jag varför ni menar på att Joakim och Anjo fifflar extra eller väldigt mycket?
Jocke är ju redan nu 2 år i rad tagen av skatteverket och krävd på skattetillägg eftersom dem inte deklarerat korrekt.

Anjo har deklarerat 1 552 000 kr in i företaget, 0 anställda, 714 000 i utgifter, på vad? hyra för 1 rum (inspelningslokal), mic, dator, redigerings program?
Något stämmer inte... hoppas skatteverket granskar honom precis som dem gjorde med Jocke.
Citera
2024-03-31, 20:42
Medlem
Citat:
Jocke är ju redan nu 2 år i rad tagen av skatteverket och krävd på skattetillägg eftersom dem inte deklarerat korrekt.

Anjo har deklarerat 1 552 000 kr in i företaget, 0 anställda, 714 000 i utgifter, på vad? hyra för 1 rum (inspelningslokal), mic, dator, redigerings program?
Något stämmer inte... hoppas skatteverket granskar honom precis som dem gjorde med Jocke.
Okej visste inte att Joakim blivit upptaxerad två gånger.
Både Joakim och Anjo har privata aktiebolag där den ena har tre stycken anställda och den andra noll stycken anställda. Visst är det märkligt att Anjo har noll anställda eftersom ägaren till bolaget betraktas som anställd när denne plockar ut lön. Plockar frugan också ut lön? Då bör hon vara betraktad som anställd. Ingen av bolagen redovisar aktieutdelning eller lön, vilket självfallet är anmärkningsvärt. Ska tilläggas att det här är enligt www.allabolag.se, www.krafman.se och år 2022, där alla siffror kanske inte är korrekta eller uppdaterade.

Det finns nog mer att betala för än de exempel du gav. Försäkringar, bränsle, rekvisita, anlitat andra med mera. Om det sedan går upp till 700tkr eller inte blir svårt för mig att svara på.
Men visst finns det ett par frågetecken.
Citera
2024-03-31, 23:53
Medlem
knark-kungens avatar
Så människan som fått en operation för att han bokstavligen talat var i full färd med att äta ihjäl sig själv har mage att klaga på sjukvården?! Vilken nolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in