2024-03-31, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Så människan som fått en operation för att han bokstavligen talat var i full färd med att äta ihjäl sig själv har mage att klaga på sjukvården?! Vilken nolla

Vad har jag missat. Har Anjo the big boy klagat på sjukvården?
Citera
2024-04-01, 00:15
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad har jag missat. Har Anjo the big boy klagat på sjukvården?
Senaste storyn.. humble brag gällande skatten..

Lär väl dock bli lite moms när man radar upp container efter container med pepsi max och choklad varje år. Sockerskatten är för såna som Anjo, en riktig sockerpundare är vad han är, vore det inte för staten skulle han förmodligen redan ätit ihjäl sig själv, han behöver ju för fan tidsinställt kodlås på kylen!!
Citera
2024-04-01, 07:11
Medlem
Citat:
Gillar dina inlägg. Anjo har ett kvinnoförakt som till och med får män att må illa. Och då talar jag om riktiga män. Att han hånar tiktokarens sätt att hälsa sin följare är hilarious med tanke på hur han själ i år efter år hälsat sina. Hon gör det bra, hon kritiserar och låter inte kritiken "häng i luften". Just nu väntar jag på nästa reaktionsvideo på tjejen som kritiserade the brothers from another mother. Mycket flum som handlade mer om henne själv, men väldigt bra dom bitar som handlade om Anjo och Jocke. Anjo kommer väl släppa en självbiografi snart också, där han berättar om sin svåra uppväxt, att hans mamma inte brydde sig om honom, pappa aldrig var hemma och hur mobbad han blev i skolan.
Han har tydligen en svetsutbildning (?) men tycker det är viktigare att ta med BL och Lyxfällan i sin wikipediaprofil. Vem fan vill ta med just dom två programmen när dom uppger sin bakgrund? Hade sett bättre ut om han skrivit "Svetsaren från Norrköping" Fast han väl aldrig jobbat som svetsare. Noll yrkeskarriär, precis som Jockiboi. Brothers in arms

Att Anjo inte är en riktig man har framgått. Att han är en kränkt jättebäbis har också framgått. Tjejen verkar tack och lov inte påverkas av Anjos orcher. Hoppas hon fortsätter på en annan plattform framöver. Kvinnan på youtube var flummig men tydlig med det hon ville ha sagt.

Hans kanal är en förnedringskanal, that’s it. Bara en tidsfråga innan någon annan ger tillbaka med samma mynt. En bok lär väl inget seriöst förlag vilja släppa, det skulle sänka deras trovärdighet och varumärke direkt.

Står det så på Wikipedia? Då kan man ju konstatera att han har redigerat den alldeles själv. Nä, jobb är svårt när man har fullt upp med att leka youtuber trots att familjen och Anjo productions AB dras med skulder.
Senast redigerad av Pallal 2024-04-01 kl. 07:37.
Citera
2024-04-01, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://krafman.se/anjo-productions-ab/5593138976/sammanfattning

Scrolla ner och hämta gratis årsredovisning, 2022 OCH 2023 har lämnats in och signerats digitalt dom senaste veckorna...
Två årsstämmor så tätt inpå varandra, där ANJO ensam beslutar och bestämmer, enligt den enda sanningen, hans egen.

Tycker att siffrorna ser lite märkliga ut, med tanke på vad ANJO själv påstår att han tjänat och lagt ner på sina studior mm...
Men vad vet jag?
Någon som kan förklara årsredovisningarna?

Vad lever familjen av?
Intressant nog så står det att Anjo productions AB år 2021 bara hade 160 000kr i personalkostnader, tror företaget startades i april. Det finns lite olika sätt att räkna ut personalkostnader, men han tog nog inte ut mer än 13 000kr per månad under 2021. Och 2022 var personalkostnaderna 545 000kr. Det blir typ 29 000kr i månaden, vilket stämmer överens med Anjos deklarerade inkomst. Lisens deklarerade ungefär 80 000kr totalt år 2022.. Det kanske är via bidrag?

Det står klart att inga pengar från vinst har plockats ut sedan start, men att likviditeten ser ok ut, men företaget besitter bara 38 000kr om man räknar dess skulder-tillgångar, dessutom har företaget ett skuldsaldo på 10 000kr hos kronofogden. Antagligen är bufferten slut. Något som styrker det är det faktum att deras boende är en hyresrätt eller sociallägenhet. Varför inte betala kronofogden med Linnea-pengarna?

Kronofogden är inblandad, företagets överlevnad hänger på en skör tråd, deras familj försörjs av en enda medellön, men något annat jobb skaffar varken Lisen eller Anjo och en Dubairesa utan ungarna med Joakim Lundell tackar han inte nej till.

”Jag gör allt för mina baaarn.”
Senast redigerad av Pallal 2024-04-01 kl. 07:35.
Citera
2024-04-01, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Att Anjo inte är en riktig man har framgått. Att han är en kränkt jättebäbis har också framgått. Tjejen verkar tack och lov inte påverkas av Anjos orcher. Hoppas hon fortsätter på en annan plattform framöver. Kvinnan på youtube var flummig men tydlig med det hon ville ha sagt.

Hans kanal är en förnedringskanal, that’s it. Bara en tidsfråga innan någon annan ger tillbaka med samma mynt. En bok lär väl inget seriöst förlag vilja släppa, det skulle sänka deras trovärdighet och varumärke direkt.

Står det så på Wikipedia? Då kan man ju konstatera att han har redigerat den alldeles själv. Nä, jobb är svårt när man har fullt upp med att leka youtuber trots att familjen och Anjo productions AB dras med skulder.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anjo
Citat:
Pontus Erik Anjo Björlund, född 23 juli 1990 i Sankt Johannes församling i Norrköping, är en svensk youtubare och tidigare dokusåpadeltagare, mer känd som ANJO. På Youtube har han en kanal med över 202 000 prenumeranter.

Från linkedin:
Pontus Björlund
ANJO Produktions AB
Film och musikgymnaiet ANJO productions AB
Greater Norrköping Metropolitan Area 2 kontakter

Utbildning:
Film och musikgymnasiet
Film, musik produktion
aug 2006 - jun 2009

Erfarenhet:
Creative director
ANJO productions AB
mar 2021 - Nu 3 år 2 månader
Norrköpings kommun, Östergötlands län, Sverige

F2P säljare
MTG Human Resources
sep 2011 - apr 2012 8 månader
Stockholms län, Sverige

Varför står inte svetsutbildningen med eller den yrkeslivserfarenheten med?
Var det kanske en praoperiod i skolan? Som med Rasks förskolejobb, café mm?
Citera
2024-04-01, 09:47
Avslutad
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anjo
Citat:
Pontus Erik Anjo Björlund, född 23 juli 1990 i Sankt Johannes församling i Norrköping, är en svensk youtubare och tidigare dokusåpadeltagare, mer känd som ANJO. På Youtube har han en kanal med över 202 000 prenumeranter.

Från linkedin:
Pontus Björlund
ANJO Produktions AB
Film och musikgymnaiet ANJO productions AB
Greater Norrköping Metropolitan Area 2 kontakter

Utbildning:
Film och musikgymnasiet
Film, musik produktion
aug 2006 - jun 2009

Erfarenhet:
Creative director
ANJO productions AB
mar 2021 - Nu 3 år 2 månader
Norrköpings kommun, Östergötlands län, Sverige

F2P säljare
MTG Human Resources
sep 2011 - apr 2012 8 månader
Stockholms län, Sverige

Varför står inte svetsutbildningen med eller den yrkeslivserfarenheten med?
Var det kanske en praoperiod i skolan? Som med Rasks förskolejobb, café mm?

Gick han Film & Musik parallellt med svetsutbildningen? Låter som något Olof K skulle kunna hitta på
Citera
2024-04-01, 09:57
Avslutad
Citat:
Gick han Film & Musik parallellt med svetsutbildningen? Låter som något Olof K skulle kunna hitta på
Jag vet inte, har plågat mig igenom hans självbiografi om sin sk psykiska ohälsa och dom intervjuer han medverkat i och det han anser vara psykisk ohälsa är samma sak som alla människor funderar över emellanåt.
Han fick ingen moppe som 15-åring, han påstår att han aldrig var mobbad, han fick en haschpsykos och blev utkastad av pappa vid 20-års åldern, var det möjligen en konsekvens av pundarfester i farsans lägenhet?
Väl på egna ben mådde han dåligt över att inte få jobba med någonting han ville, han orkade inte bry sig.
Han ville bli rapartist...
När denna svetskarriär skulle infunnit sig är högst oklart, han ser inte ut att ha några grova manliga händer, som Chrippa, snarare har Pönta haft silkesvantar som Rasken.
Det är tragikomiskt och barnen blir äldre, bara en tidsfråga innan dom börjar hata sina föräldrar för vad dom utsatts för, på bekostnad av sin barndom
Citera
2024-04-01, 10:05
Avslutad
Citat:
Jag vet inte, har plågat mig igenom hans självbiografi om sin sk psykiska ohälsa och dom intervjuer han medverkat i och det han anser vara psykisk ohälsa är samma sak som alla människor funderar över emellanåt.
Han fick ingen moppe som 15-åring, han påstår att han aldrig var mobbad, han fick en haschpsykos och blev utkastad av pappa vid 20-års åldern, var det möjligen en konsekvens av pundarfester i farsans lägenhet?
Väl på egna ben mådde han dåligt över att inte få jobba med någonting han ville, han orkade inte bry sig.
Han ville bli rapartist...
När denna svetskarriär skulle infunnit sig är högst oklart, han ser inte ut att ha några grova manliga händer, som Chrippa, snarare har Pönta haft silkesvantar som Rasken.
Det är tragikomiskt och barnen blir äldre, bara en tidsfråga innan dom börjar hata sina föräldrar för vad dom utsatts för, på bekostnad av sin barndom

Det skall bli intressant att ta del av hans avgångsbetyg
Citera
2024-04-01, 10:09
Avslutad
Citat:
Det skall bli intressant att ta del av hans avgångsbetyg
Visst är det praktiskt med våra offentliga register, mycket bättre att ta reda på fakta själv, än att tro på vad någon random hört eller skrivit i dm...

Grävande journalistik, var sånt som J@nne J0sefsson sysslade med, vad ANJO sysslar med är avancerad och straffbar vuxenmobbning.
Citera
2024-04-02, 12:42
Avslutad
Vad håller Anjo på med?

Vad ger han rätten att ge sig på Cluee när han blir helt skogstokig om Cluee ens nämner honom vid namn?

Och han ska skita fullständigt i vilka samarbeten Cluee gör vad han än tycker om det, utifrån att han är ett sådant rövhål själv och bör rannsaka sina egna tillkortakommanden innan han ger sig på en annan.
Och definitivt Cluee efter allt skit han har kastat på honom.

Låt Cluee vara!

Cluee är en ängel bredvid dig Anjo och INGENTING kan ändra på det.
Citera
2024-04-02, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vad håller Anjo på med?

Vad ger han rätten att ge sig på Cluee när han blir helt skogstokig om Cluee ens nämner honom vid namn?

Och han ska skita fullständigt i vilka samarbeten Cluee gör vad han än tycker om det, utifrån att han är ett sådant rövhål själv och bör rannsaka sina egna tillkortakommanden innan han ger sig på en annan.
Och definitivt Cluee efter allt skit han har kastat på honom.

Låt Cluee vara!

Cluee är en ängel bredvid dig Anjo och INGENTING kan ändra på det.

Anjo vill göra som Jocke, hans mentor. Är dom emot dig, krossa dom. Cluee håller inte alltid med Anjo, eller förmedlar vad som skall sägas, han har fullt upp med att pleasa Jockiboi. Kan inte Anjo krossa honom själv så kommer han göra det med hjälp av Jocke
Citera
2024-04-02, 13:09
Avslutad
Citat:
Anjo vill göra som Jocke, hans mentor. Är dom emot dig, krossa dom. Cluee håller inte alltid med Anjo, eller förmedlar vad som skall sägas, han har fullt upp med att pleasa Jockiboi. Kan inte Anjo krossa honom själv så kommer han göra det med hjälp av Jocke
Vilket är superbra att cluee inte gör, det är helt underbart!
Jag älskar hela cluees förhållningssätt till Anjo.
Men Anjos försök att höja sig själv genom att sänka Cluee retar mig nåt kopiöst.

Han va tvungen att lägga till i sin storys förut att han OCKSÅ har fått erbjudande om samarbete med dessa spelbolag.
Men att han var stor nog att tacka nej, trots att det handlade om JÄTTEMYCKET pengar.
Och så skickade han kängor mot Cluee i vanlig (o)ordning.

In my as!

Jag tror inte han får några samarbeten öht och skulle ett spelbolag erbjuda så mycket som något alls så hade han varit den första att tacka ja.
Han har noll moral, men står inte för det.

Jag tror inte bättre om honom, den äckliga ormen.

Jag tror nog att det är Anjo jag stör mig på mest av alla. Jag vill inget hellre än att han blir synad för att sedan får försvinna med svansen mellan benen.

Vilken fest det hade varit 🎉 🥂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in