Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Det ÄR så för dig också om du betraktar det ärligt.
Jag uppskattar ärligt dina sakliga svar i de senaste inläggen, men här fallerar du igen. Ska det verkligen vara så förtvivlat svårt för dig att förstå att det finns ärliga människor som inte tänker, tycker och tror exakt som du?
Jag tycker, alldeles helt ärligt, att det är totalt irrelevant om jag inte minns ett jota av mitt liv så fort jag dör. Visst vore det lite najs om vänner och familj kommer ihåg en efter döden, och visst vore det även najs om man hade lyckats göra något sorts avtryck som iaf någon känner till om hundra år, men ÄRLIGT talat är det också rätt irrelevant. Vet du varför? Jag kommer ju liksom inte att vara med! Vad har jag för glädje av snälla saker som någon säger om mig om hundra år??
Däremot lever jag ju NU, och det är NU jag kan göra saker som är roliga, intressanta, underbara, osv. Livets mening handlar om LIVET, inte om när man är död!
Sååå..
Berätta nu för mig varför jag borde se på detta på ett annorlunda sätt. Varför borde jag bekymra mig ett jota om att jag inte kommer minnas något när jag dött? Varför borde det på minsta sätt påverka mitt liv?