2024-03-29, 17:58
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Woke bemöts av samma personer som skulle ha bemött det utan Murray. Murray riktar sig till personer som redan ogillar woke. Dessa försöker han att få in på ett spår som snabbt blir svårt att skilja från wokarna, iallafall när det kommer till ideologi och människosyn.

Det som framförallt skiljer honom från woke-vänstern är att han förespråkar en mer våldsam linje, där liberalismen ska bombas fram och tvingas fram med hård repression, i stället för att reformeras fram med utbildningsväsendet, propagandistisk underhållning och liknande. Man kan säga att Murray och hans likar motsvarar jakobinerna, som ville ha en framskyndad och våldsam revolution, medan woke-rörelsen är som Edmund Burke, som hade ungefär samma mål men ville nå dit gradvis och mer försiktigt.

Jösses. Är du på allvar?
Citera
2024-03-29, 18:08
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jösses. Är du på allvar?
Du bekräftar min tes genom att reagera som woke-vänstern också. "Jösses. Är du på allvar?" är den bästa svenska översättningen jag har sett av det klassiska woke-mantrat "Wow. Just wow." Argument saknas, det enda ni utgår från är en ingruppskänsla med tillhörande diskussionstabun och uttryck.
Citera
2024-03-29, 19:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Beslutet nu handlar om att acceptera eller säga nej till det sinnessjuka avtalet med USA om 17 militärbaser. Landsförräderi+idioti eller bara landsförräderi. Så ser valet ut nu.

Det tåget har redan gått. Det gick med försvarsnedläggelserna, med EU-medlemskapet och med värdlandsavtalet. Vissa beslut blir blott tvångsdrag pga beslut som fattades långt tidigare.

Citat:
Men nu har t.o.m USA vikt ned sig och gått med på Säkerhetsrådets resolution. Inte du dock utan du står ståndaktigt fast vid ditt filosemitiska hyckleri och tycker att Israel ska få fortsätta sitt massmord på civila i Gaza.

Precis som Storbritannien fullföljde kriget mot Tyskland under andra världskriget, intill dess nazisterna var besegrade, så bör Israel fullfölja sitt motanfall mot Hamas intill dessa är besegrade och inte tillåta Hamas komma undan genom att använda sina egna civila som mänskliga sköldar.

Citat:
Du snackar goja. Som sagt. FN har konstaterat att Ryssland inte riktat in sig på civila mål och att förhållandevis få civila dött i de ryska missil-bomb och drönarattackerna. Jämför det med hur USA och Israel varje gång de attackerar riktar in sig på terrorbombning av civila.

Det är ingen tvekan om att FN konstaterat att Ryssland systematiskt anfaller civila mål, angriper civila, och våldtar, torterar, mördar och driver bort dessa.
https://press.un.org/en/2023/sc15550.doc.htm

Citat:
Nej, det är inte alls essens utan bara symbolik och form. Otroligt att du inte ens förstår det. Kungen har ingen makt whatsoever utan existerar blott som en symbolfigur numer.

Svensk monarki är svensk essens. Symboliken är ett uttryck för denna essens. Med det återuppväckta ordensväsendet stärks kungens roll i det svenska samhället, och det finns flera uppgifter som kungen bör återfå för att ytterligare stärkas. Det går långsamt, men det går åt rätt håll på detta område.
Citera
2024-03-30, 07:57
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det tåget har redan gått. Det gick med försvarsnedläggelserna, med EU-medlemskapet och med värdlandsavtalet. Vissa beslut blir blott tvångsdrag pga beslut som fattades långt tidigare.

Precis som Storbritannien fullföljde kriget mot Tyskland under andra världskriget, intill dess nazisterna var besegrade, så bör Israel fullfölja sitt motanfall mot Hamas intill dessa är besegrade och inte tillåta Hamas komma undan genom att använda sina egna civila som mänskliga sköldar.

Det är ingen tvekan om att FN konstaterat att Ryssland systematiskt anfaller civila mål, angriper civila, och våldtar, torterar, mördar och driver bort dessa.
https://press.un.org/en/2023/sc15550.doc.htm

Svensk monarki är svensk essens. Symboliken är ett uttryck för denna essens. Med det återuppväckta ordensväsendet stärks kungens roll i det svenska samhället, och det finns flera uppgifter som kungen bör återfå för att ytterligare stärkas. Det går långsamt, men det går åt rätt håll på detta område.

Absolut inte. Ockupationsavtalet där USA ska få ta över 17 militärbaser i Sverige måste fortfarande klubbas igenom i riksdagen med 2/3 majoritet. Så det finns tid kvar att stoppa det värsta vanvettet.

Jag konstaterar återigen att du är en hycklare av rang och att i stort sett hela världen valt att inte dela din ståndpunkt om Israel och Gaza. Inte ens USA. Planerar du att bli den siste judefellaten på jorden?

Jisses vilken sinnesslö svammelpelle du är. Monarkin är självfallet bara en symbol numer eftersom monarken inte styr ett dugg. Inte ens sig själv. Essens är något helt annat och den har ni burkeaner inga verktyg för att bibehålla.
Citera
2024-03-30, 15:33
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Du bekräftar min tes genom att reagera som woke-vänstern också. "Jösses. Är du på allvar?" är den bästa svenska översättningen jag har sett av det klassiska woke-mantrat "Wow. Just wow." Argument saknas, det enda ni utgår från är en ingruppskänsla med tillhörande diskussionstabun och uttryck.

Ja men du skriver ju precis tvärt om vad som är sant. Precis som woke-vänstern! Exakt som de!
Citera
2024-03-30, 23:14
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Absolut inte. Ockupationsavtalet där USA ska få ta över 17 militärbaser i Sverige måste fortfarande klubbas igenom i riksdagen med 2/3 majoritet. Så det finns tid kvar att stoppa det värsta vanvettet.

Likafullt ett tvångsdrag. När man inte har sitt eget fungerande försvar, så bli som sagt det egna manöverutrymmet mycket begränsat. Men, om vi rustar upp ordentligt så kanske vi kan frigöra oss mera i framtiden.

Citat:
Jag konstaterar återigen att du är en hycklare av rang och att i stort sett hela världen valt att inte dela din ståndpunkt om Israel och Gaza. Inte ens USA. Planerar du att bli den siste judefellaten på jorden?

Jag trodde inte Du var så mycket för majoritetsomröstningar? Det som är rätt är rätt oavsett hur många som håller med.

Citat:
Jisses vilken sinnesslö svammelpelle du är. Monarkin är självfallet bara en symbol numer eftersom monarken inte styr ett dugg. Inte ens sig själv. Essens är något helt annat och den har ni burkeaner inga verktyg för att bibehålla.

På vilket sätt vill då Du stärka monarkin? Hur vill Du se till att maktdelningen förbättras?

Men, nu fåt vi nog återgå till diskussionen om Murray.
Citera
2024-03-31, 11:52
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Likafullt ett tvångsdrag. När man inte har sitt eget fungerande försvar, så bli som sagt det egna manöverutrymmet mycket begränsat. Men, om vi rustar upp ordentligt så kanske vi kan frigöra oss mera i framtiden.

Jag trodde inte Du var så mycket för majoritetsomröstningar? Det som är rätt är rätt oavsett hur många som håller med.

På vilket sätt vill då Du stärka monarkin? Hur vill Du se till att maktdelningen förbättras?

Men, nu fåt vi nog återgå till diskussionen om Murray.

Som att begå självmord för att man känner sig hotad till döds. Tyvärr finns det inget förnuft i ditt ställningstagande. Du hamnar på det liberala sodomitimperiet USAs sida för att det är där du hör hemma.

Jag är pragmatisk och eftersom omröstningen nu i riksdagen där det krävs 2/3 majoritet har en teoretisk chans att inte gå igenom så anser jag att man bör ta den och försöka informera folk om det amerikanska ockupationsavtalet.

Monarkin i Sverige är ju cosplay begriper du väl. Men för att koppla detta till Murray så tycker ju burkeaner att cosplay som dagens monarki räcker. Han vill inte koppla någon makt till en regent. För att han är en anti-auktoritär liberal i grunden.
Citera
2024-03-31, 12:29
Medlem
Citat:

Yikes.
Citera
2024-03-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ja men du skriver ju precis tvärt om vad som är sant. Precis som woke-vänstern! Exakt som de!

Det är woke att ljuga. Precis som Stalin.
Citera
2024-03-31, 13:03
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jösses. Är du på allvar?

Murray är ju neokonservativ. Så vadan din förvåning?
Citera
2024-03-31, 16:23
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Woke-vänstern skriver inte att dess ideologi är till förväxling lik Murrays bombliberalism. Den deltar, precis som Murray, i charaden om att de är varandras motpoler.

Du har en idol och när jag ifrågasätter honom reagerar du känslomässigt. Det gör det svårt för dig att hosta fram något försvar för hans faktiska positioner. I stället får vi såna här försök att ducka diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Yikes.
En till variant av "Wow. Just wow." Om du hade argument som tålde granskning skulle du inte bete dig så fånigt.
Citera
2024-03-31, 17:01
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Woke-vänstern skriver inte att dess ideologi är till förväxling lik Murrays bombliberalism. Den deltar, precis som Murray, i charaden om att de är varandras motpoler.

Du har en idol och när jag ifrågasätter honom reagerar du känslomässigt. Det gör det svårt för dig att hosta fram något försvar för hans faktiska positioner. I stället får vi såna här försök att ducka diskussion.

En till variant av "Wow. Just wow." Om du hade argument som tålde granskning skulle du inte bete dig så fånigt.

Nixregistret! Du påstår att Murray är svår att skilja från Wokarna. Men han är ju en av deras största motståndare! Du påstår att Murray vill bomba fram liberalismen. Men Murray är ju konservativ och kämpar emot Wokarna som kallas liberala men de facto är totalitära. Att använda ordet liberal om Murray är ju helt fel och bara tokigt. Du påstår att woke-rörelsen är som Edmund Burke. Men det är ju rena nippran. Burke var katolik och en av konservatismens fäder. Murray en våldsam liberal revolutionär! År du på riktigt? Vet du vem vi pratar om?
Senast redigerad av Comitium 2024-03-31 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in