2024-03-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Ser fram mot att den största delen av dem dyker upp på nästa demonstration som då kommer ha marknadsförst under två månader. Det är en lördag så få lär ha rimliga ursäkter för att inte dyka upp.

https://www.instagram.com/p/C43NrJ-C5a2/

Jag tänkte kommentera att det ju är bra att det är en lördag så de slipper ta ledigt från jobbet, men så kom jag på att ingen av dessa verkar ju jobba!
2024-03-30, 15:48
Medlem
J*ssica tror att enhetschefen fått betalt för att placera hennes barn inom LVU
2024-03-30, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon heter S*andra fick sitt barn omhändertaget för kring 4 år sedan när det var kring en månad , då hade hon och mannen tillbringat tiden från att barnet föddes på utredningshem , mannen har et äldre barn som omhändertogs när det var några dagar. S har anmält 3 män på kort för övergrepp , 2 har hon i live erkänt att de var lögn för att hon var arg den 3 ska enligt henne fortsatt vara utredning kring. S har intellektuell funktionsnedsättning som huvuddiagnos men frågan är om det inte är något mer eftersom hon är listig och sätter dit folk om hon inte får som hon vill

Alltså, dessa människors gemensamma nämnare är att de mer eller mindre är diagnosticerat/odiagnosticerat galna/behäftade med komplicerade diagnoser. Borde de inte själva finna detta problematiskt och oroväckande? De har så klart möjlighet att läsa om varandras utredningar och diagnoser, de borde väl ändå fundera över hur rimligt det är att de tex stöttar Lagnevall. Lagnevall som dömts för övergrepp mot både hans kvinnor och barn, samt fått två barn med två olika kvinnor omhändertagna. Hur kan någon människa övht vilja beblanda sig med en sådan, förståeligt om även hans egna, troligen knäppa, föräldrar tagit avstånd.

Citat:
Ja en 25 -30 ' måste de väl kunna få ihop i alla fall

Av 200 000? Betydligt mer än så. Även en person som lever på soc existensminimum kan klämma in en t/r med buss eller tåg till Stockholm. Detta är ett ämne som borde engagera de drabbade betydligt mer än höjd bränsleskatt.

Citat:
J*ssica tror att enhetschefen fått betalt för att placera hennes barn inom LVU

Lön får de
2024-03-30, 16:13
Medlem
Citat:
Alltså, dessa människors gemensamma nämnare är att de mer eller mindre är diagnosticerat/odiagnosticerat galna/behäftade med komplicerade diagnoser. Borde de inte själva finna detta problematiskt och oroväckande? De har så klart möjlighet att läsa om varandras utredningar och diagnoser, de borde väl ändå fundera över hur rimligt det är att de tex stöttar Lagnevall. Lagnevall som dömts för övergrepp mot både hans kvinnor och barn, samt fått två barn med två olika kvinnor omhändertagna. Hur kan någon människa övht vilja beblanda sig med en sådan, förståeligt om även hans egna, troligen knäppa, föräldrar tagit avstånd.

Av 200 000? Betydligt mer än så. Även en person som lever på soc existensminimum kan klämma in en t/r med buss eller tåg till Stockholm. Detta är ett ämne som borde engagera de drabbade betydligt mer än höjd bränsleskatt.

Lön får de
50 förväntar dom sig enligt tillståndet men en killgissning tror jag max 5
2024-03-30, 16:13
Medlem
Citat:

Lön får de
Hon menar att chefen fått en extrasumma in på privatkonto, hennes barn är extra speciella och det inte för att hon döpt dem till väldigt märkliga dubbelnamn där ett inkluderar namn på elbil
2024-03-30, 16:17
Medlem
Hon collie/sandra har även bott på LSS boende. Funderar på om hon kanske bodde där när hon blev gravid?
För enligt henne så gjorde akuten en socanmälar när hon var där väldigt tidigt i sin graviditet, typ i v 10 eller nått. Sen hade även MVC gjort socanmälan innan bebisen var född.
Krävs ju ändå enhel del för att få bo på ett LSS boende och hur ska man då kunna ta hand om ett litet barn. Barnets pappa har också Intellektuell funktionsnedsättning.
Collie verkar vara väldigt ostabil och pratar som en tjurig tonåring så jag misstänker att hennes intellekt är mycket yngre än hennes verkliga ålder. Hon är iaf ingen som jag skulle lämnat mina barn hos några timmar.
2024-03-30, 16:21
Medlem
Sen har jag även lite tankar om mammaemma. Om nu socialen ger tillbaks hennes barn då det inte verkade vara nått fel som hon gjort, varför håller hon då på att älta denna smeten med dessa sjuka personerna? I mina ögon så hade jag varit rädd att de tar barnet igen när man sitter o spyr på soc med konstiga sjuka människor. Jag hade varit tacksam att barnet kom hem igen och lämnat den sjuka världen bakom mig. Men hon verkar knappt ens glad över att sonen ska hem igen..
2024-03-30, 16:26
Medlem
Sen så tycker jag det är konstigt att null mfl inte ser hur alice och lana beter sig. De hetsar upp folk och ljuger sen om att de ska ha skrivit illa om den personen som håller i liven eller andra i kommentarerna fast att personen/personerna inte har skrivit nått kritiskt alls. De försöker få folk att bli blockerade och gaddar ihop sig och när den som håller i liven börjar läsa i kommentarerna så är de snabba med att överösa med beröm och hejja-rop så att det ska se ut som att de bara är snälla och vill väl. Tycker det är riktigt fult och är förvånad över att de som håller i liven eller moderatorerna inte genomskådat detta då det händer i alla lives de är med i.
De är som små barn som beter sig illa mot sina syskon bakom ryggen på föräldrarna och sen när det andra syskonet säger ifrån så är det den som får skiten för allt för föräldrarna ser bara när det andra barnet försvarar sig.
Senast redigerad av Sneccan3 2024-03-30 kl. 16:29.
2024-03-30, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
50 förväntar dom sig enligt tillståndet men en killgissning tror jag max 5

Vad blir 50 för anslutningsgrad? 0,25 promille av 200 000 aktivister?

Citat:
Hon menar att chefen fått en extrasumma in på privatkonto, hennes barn är extra speciella och det inte för att hon döpt dem till väldigt märkliga dubbelnamn där ett inkluderar namn på elbil

Tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Hon collie/sandra har även bott på LSS boende. Funderar på om hon kanske bodde där när hon blev gravid?
För enligt henne så gjorde akuten en socanmälar när hon var där väldigt tidigt i sin graviditet, typ i v 10 eller nått. Sen hade även MVC gjort socanmälan innan bebisen var född.
Krävs ju ändå enhel del för att få bo på ett LSS boende och hur ska man då kunna ta hand om ett litet barn. Barnets pappa har också Intellektuell funktionsnedsättning.
Collie verkar vara väldigt ostabil och pratar som en tjurig tonåring så jag misstänker att hennes intellekt är mycket yngre än hennes verkliga ålder. Hon är iaf ingen som jag skulle lämnat mina barn hos några timmar.

IFs graviditeter är exempel på där kommunen brukar gå in med extrastöd (assistenter i hemmet) för att föräldrarna ska kunna behålla sina barn. Har barnen blivit omplacerade så är problemen troligen av avancerad grad, så som brukar krävas för LVU.

Citat:
Sen har jag även lite tankar om mammaemma. Om nu socialen ger tillbaks hennes barn då det inte verkade vara nått fel som hon gjort, varför håller hon då på att älta denna smeten med dessa sjuka personerna? I mina ögon så hade jag varit rädd att de tar barnet igen när man sitter o spyr på soc med konstiga sjuka människor. Jag hade varit tacksam att barnet kom hem igen och lämnat den sjuka världen bakom mig. Men hon verkar knappt ens glad över att sonen ska hem igen..

Jag tror det beror på att ME och övriga i hennes sits utvecklar ett beroende till familjen och följarna på sociala medier. Biljetten är att hålla fast vid ältandet.
2024-03-30, 16:32
Medlem
Citat:
Där har socialen varit inblandad i 5-6 år för att pappans sambo har anmält säger hon .
Hon menar att hon nu ska syssla med att hjälpa andra mot socialen istället för att lägga detta bakom sig och ägna sig åt sitt och familjens liv samt kanske skaffa ett jobb
Nu tänker de att de ska ha en juridisk byrå och använda sina kunskaper till att hjälpa folk som Collie där de säger att barn ska arbetas hem trots att det barnet aldrig bott med föräldrarna förutom veckor på utredningshem efter förlossning
2024-03-30, 16:40
Medlem
Citat:
Vad blir 50 för anslutningsgrad? 0,25 promille av 200 000 aktivister?

Tragiskt.

IFs graviditeter är exempel på där kommunen brukar gå in med extrastöd (assistenter i hemmet) för att föräldrarna ska kunna behålla sina barn. Har barnen blivit omplacerade så är problemen troligen av avancerad grad, så som brukar krävas för LVU.

Jag tror det beror på att ME och övriga i hennes sits utvecklar ett beroende till familjen och följarna på sociala medier. Biljetten är att hålla fast vid ältandet.
Collie och sambon klarade inte ens av att sköta barnet under de veckor de var på utredningshem , sambon har ett barn sedan tidigare som omhändertogs när det var 3 dagar
2024-03-30, 16:42
Avslutad
Vem är denna SA ni nämner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in