2024-03-30, 09:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollontjusare
Bajsar man i en soptunna placerade i det offentliga rummet ska man omedelbums lyftas ut från samhället och sättas på snstalt, föräldrarna ska inte vara föräldrar och det måste finnas extrema problem i det barnets liv rent allmänt.

Det stora problemet med Sverige är att vi inte straffar barn och ungdomar, dom får löpa amok, detta är ett steg i rätt riktning för att sätta ner foten och lära snorungarna att handlingar får konsekvenser.

Bra och borde skrivas in i läroplanen!

När jag gick i skolan på 80-talet kunde man få vänta eller gå om en klass om man helt enkelt inte var mogen nog att uppgraderas. Här har vi väl verkligen ett gäng som inte bör ha kommit förbi pinne ett.
Citera
2024-03-30, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
När jag gick i skolan på 80-talet kunde man få vänta eller gå om en klass om man helt enkelt inte var mogen nog att uppgraderas. Här har vi väl verkligen ett gäng som inte bör ha kommit förbi pinne ett.

Den gamla goda tiden!

När pekpinnar ven över utsträckta fingrar på kateten och en lavett eller två hörde till.

Antagligen skulle skolan må bra av att gå tillbaka till det, i Finland har man väl kört på med den stilen och magister är ett ärofyllt och respektingivande yrke.

Att prova nya eller annorlunda metoder är nog inte helt fel i dagens samhälle!
Citera
2024-03-30, 09:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollontjusare
Den gamla goda tiden!

När pekpinnar ven över utsträckta fingrar på kateten och en lavett eller två hörde till.

Antagligen skulle skolan må bra av att gå tillbaka till det, i Finland har man väl kört på med den stilen och magister är ett ärofyllt och respektingivande yrke.

Att prova nya eller annorlunda metoder är nog inte helt fel i dagens samhälle!

Dina alternativ var nog lite innan 80-talet då jag aldrig upplevde detta förutom en pekpinne som slogs av efter nedslag i bänkkant men ibland hade det säkerligen behövts mer. Idag har lärare noll att säga till om och höjer de rösten så blir de utskällning för dem och eleven sitter istället och gråter ut och känner sig kränkt.
Vi håller på att få en generation full med ungar som inte kan ta hand om sig själva och inte heller kan ta en motgång eller tillsägelse.
Citera
2024-03-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skiter de i papperskorg hemma också? Kanske ska man börja med en utbildning på väldigt låg nivå för att lära dessa personer leva i ett civiliserat samhälle.

Ja det har då varit lite motstridigt hur man skulle få bukt med problemet då man var rädd att kränka invandrarna genom en snabbkurs i toalettbesök. Har hört att detta förekommit på flera platser i Sverige och från pålitliga källor.
Citera
2024-03-30, 10:12
Medlem
Utmanar gör man innan man kaosar.

Tillbaks med obs-klasser, fattar inte varför barnen ska ta smällar som inga vuxna skulle ställt upp på själva.

Jo herr bankman och byggherre, från och med imorgon kommer vi slussa över lite utmanade män från en grannkommun som ska jobba hos er, ni betalar och tackar. De har erfarenheter ni saknar så varsågod!

edit: tillägger att jag inte tror bestraffning av barnen funkar, möjligtvis föräldrarna så barnen får skämmas hemma men det skulle ju bara fungera i enstaka fall och därmed inte rätt det heller
Senast redigerad av hodde 2024-03-30 kl. 10:24.
Citera
2024-03-30, 10:43
Medlem
Zoomalierns avatar
Jag blir mer och mer glad för Sverige och hur mina landsmän och ungefär hälften av alla invandrare fattar att det är hårda tag som måste gälla.

Det måste gälla allt från idioter som bajsar i papperskorgen, till terrorimamer och välfärdsparasiterande somalier.

Jag blir faktiskt riktigt lycklig! Det går att vända idiotin, och det verkar som att det börjat vända redan.
Citera
2024-03-30, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Jag blir mer och mer glad för Sverige och hur mina landsmän och ungefär hälften av alla invandrare fattar att det är hårda tag som måste gälla.

Det måste gälla allt från idioter som bajsar i papperskorgen, till terrorimamer och välfärdsparasiterande somalier.

Jag blir faktiskt riktigt lycklig! Det går att vända idiotin, och det verkar som att det börjat vända redan.
Håller med. Och extra glädjande är det att detta initiativ således kommer från en socialdemokratisk kommunledning. Plötsligt händer det!
Citera
2024-03-30, 11:15
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Mamma Mias ungar är förmodligen ouppfostrade.

Eftersom de redan tappat kontrollen på att holla ordning på eleverna i skolan och dessutom kommer de aldrig kunna tvinga barnen till att jobba av ”skulden”, är det redan dömt att misslyckas.

Själva grundidén kan vara bra men ändå måste jag hålla med Mamma Mia om att idén är ogenomtänkt.
Visst är det ogenomtänkt, skulle behövas en hel gestapoarme för att orcherna ska fatta och när resurserna inte ens räcker till dom som VILL uppföra sig och lära sig nåt kommer nog också detta att stupa!
Citera
2024-03-30, 11:30
Medlem
Det vi ser är ett samhälle i totalt förfall. Man har hela tiden hållit och premierat en viss grupp av människor i landet samtidigt som övriga fått ta exakt alla smällar.

Resultatet? Ett irreparabelt kaosland där det ena kaozet överträffar det andra. Så här kommer det att fortsätta till dess att hela landet slitits itu.

Finns det någon lösning? Nej, det tror jag inte. Lägg därtill att nästintill har ett privatiserat övervakningssamhälle där banker styr folks liv och kan stänga vissa grupper av människor helt ute ur samhället. Det skapar inte direkt tillit hos de här människorna = kaozet kommer fortsätta.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2024-03-30, 11:35
Medlem
Full-Retards avatar
Bra, om föräldrarna inte kan disciplinera sina barn får andra göra det.
Citera
2024-03-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vad tycker ni? Har kommunen eller mamma Mia rätt? Är det ens lagligt?
Det låter utmärkt om det sköts rätt.

Om inte föräldrar uppfostrar sina avkommor får vi hjälpa till.
Citera
2024-03-30, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
I Borlänge har man tröttnat på vandalisering av kommunens skolor. Barnen verkar fullständigt löpa amok och bajsar till och med i skolans soptunnor.
Nu ska straffarbete införas och de små vandalerna ska betala vad de förstört. Upp till 10 h för 6-åringar och 3 v för 15-åringar.

Men vissa är kritiska.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o667E/straffarbete-for-elever-som-vandaliserar-i-borlange-kommun

Vad tycker ni? Har kommunen eller mamma Mia rätt? Är det ens lagligt?

Nej det är naturligtvis inte lagligt nånstans. Kommunen kan naturligtvis klubba igenom detta i Fullmäktige men sen kommer det gå käpprätt åt helvete sen, när det överklagas till förvaltningsrätten. Det säger ju sig självt att kommunen inte kan besluta om sådana här saker mot bara för det första, ej straffmyndiga individer, vad det verkar. Domstolar kan döma till samhällstjänst men kommunen är ingen "domstol".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in