Citat:
Ursprungligen postat av
JSpun
Förlåt om jag bara skrev samma sak.
Jaa, det är svårt för mig att tänka, för det är så logiskt för mig, deras beslut och hur dom har resonerat. Dom vill inte associera sig med någon som tycker att det är roligt med barn som vill gå in i ett knull-tält ute i skogen - där en pappa (hennes) blev så rasande att han kände sig tvungen att attackera dom, och skydda sin dotter i situationen. Det säljer inte riktigt Diggiloo varumärket, känner dom - i samband med sin familjepublik (mammor, pappor, barn)
Kanske är det där skon klämmer, dvs. att du ser Dogge som en förövare som skrattar åt ett övergrepp han var med om att begå? Det låter nämligen lite som att så är fallet då du menar att pappan var tvungen att attackera pojkarna för att skydda sin dotter. Med ett sådant synsätt blir det ganska enkelt att förstå varför ett företag direkt skulle avskärma sig från personen i fråga.
Problemet är väl dock att en hel del i den här historien inte riktigt är så glasklart. Dels menar Dogge att det hela var frivilligt, dels att tjejen i själva verket var flera år äldre än pojkarna och utöver det kan man fundera på hur rimligt det är av en vuxen pappa att misshandla ett barn så pass att ungen bryter armen.
Vad som är sant och vad som är påhitt eller överdrifter är det nog ingen annan än Dogge och de övriga inblandade (om de nu ens existerar) som vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Akacia2050
Jag håller förvisso med om att vänsterns svar på moral och olika förhållanden mellan könen o.s.v är liksom som allt vänsterns teoretiserande helt förkastligt. Men det handlar inte riktigt om det här.
Det handlar mer om vad som är anständigt för en officiell person att säga i officiella sammanhang. Okej att det sitter människor och säger skeva saker i någon podd när de själva inte är en del av offentligen. Jag tycker offentligheten ska vara lite fredad.
Det här är ändå väldigt grovt och opassande på så många plan, speciellt om man tänker på sådana som är med om sexuella övergrepp i ung ålder. Om vi vänder på det, ska alla kunna säga vad som helst, när som helst?
Visst, rent praktiskt är det förstås riktigt att om någon säger något som anses "oanständigt" så får det följder och ju mer känd någon är desto större följder lär det få, däremot kan man samtidigt, som utomstående, ha synpunkter på dessa följer, om de är rimliga, etc.
Min personliga uppfattning är att det i regel är bra om det är så högt till tak som möjligt när det kommer till vad folk får/kan säga utan att riskera repressalier och med det synsättet är jag även bekymrad över att samhället, åtminstone i vissa avseenden, tycks vara på väg i den rakt motsatta riktningen.