2024-03-29, 21:47
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Och han gjorde det just det här året där han firar tydligen 30 år som artist, som han vill såklart göra storslaget. Det är som om han inte alls förstår hur samhället fungerar idag - och ja hur företagen, varumärken måste förhålla sig till; för att fortsätta vara framgångsrika bland sina måååånga kunder, som håller dom levande.

Inte... smidigt... ALLS.

Alltså jag respekterar det han gjort musikväg. Har lite svårt för att han blev lite av en sell-out( han gjorde det med lite stil i alla fall).Han skulle nästan behövt gjort en liten tabbe först så han lärde sig och hållt sin berättelse för sig själv. Nu slår han verkligen på stort. Snacka om att självmörda sin karriär. Hur ska han kunna repa sig?
Senast redigerad av Akacia2050 2024-03-29 kl. 21:49.
Citera
2024-03-29, 21:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Förlåt om jag bara skrev samma sak.

Jaa, det är svårt för mig att tänka, för det är så logiskt för mig, deras beslut och hur dom har resonerat. Dom vill inte associera sig med någon som tycker att det är roligt med barn som vill gå in i ett knull-tält ute i skogen - där en pappa (hennes) blev så rasande att han kände sig tvungen att attackera dom, och skydda sin dotter i situationen. Det säljer inte riktigt Diggiloo varumärket, känner dom - i samband med sin familjepublik (mammor, pappor, barn)

Kanske är det där skon klämmer, dvs. att du ser Dogge som en förövare som skrattar åt ett övergrepp han var med om att begå? Det låter nämligen lite som att så är fallet då du menar att pappan var tvungen att attackera pojkarna för att skydda sin dotter. Med ett sådant synsätt blir det ganska enkelt att förstå varför ett företag direkt skulle avskärma sig från personen i fråga.

Problemet är väl dock att en hel del i den här historien inte riktigt är så glasklart. Dels menar Dogge att det hela var frivilligt, dels att tjejen i själva verket var flera år äldre än pojkarna och utöver det kan man fundera på hur rimligt det är av en vuxen pappa att misshandla ett barn så pass att ungen bryter armen.

Vad som är sant och vad som är påhitt eller överdrifter är det nog ingen annan än Dogge och de övriga inblandade (om de nu ens existerar) som vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Jag håller förvisso med om att vänsterns svar på moral och olika förhållanden mellan könen o.s.v är liksom som allt vänsterns teoretiserande helt förkastligt. Men det handlar inte riktigt om det här.

Det handlar mer om vad som är anständigt för en officiell person att säga i officiella sammanhang. Okej att det sitter människor och säger skeva saker i någon podd när de själva inte är en del av offentligen. Jag tycker offentligheten ska vara lite fredad.

Det här är ändå väldigt grovt och opassande på så många plan, speciellt om man tänker på sådana som är med om sexuella övergrepp i ung ålder. Om vi vänder på det, ska alla kunna säga vad som helst, när som helst?

Visst, rent praktiskt är det förstås riktigt att om någon säger något som anses "oanständigt" så får det följder och ju mer känd någon är desto större följder lär det få, däremot kan man samtidigt, som utomstående, ha synpunkter på dessa följer, om de är rimliga, etc.

Min personliga uppfattning är att det i regel är bra om det är så högt till tak som möjligt när det kommer till vad folk får/kan säga utan att riskera repressalier och med det synsättet är jag även bekymrad över att samhället, åtminstone i vissa avseenden, tycks vara på väg i den rakt motsatta riktningen.
Senast redigerad av Vintergrisen 2024-03-29 kl. 22:00.
Citera
2024-03-29, 22:03
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske är det där skon klämmer, dvs. att du ser Dogge som en förövare som skrattar åt ett övergrepp han var med om att begå? Det låter nämligen lite som att så är fallet då du menar att pappan var tvungen att attackera pojkarna för att skydda sin dotter. Med ett sådant synsätt blir det ganska enkelt att förstå varför ett företag direkt skulle avskärma sig från personen i fråga.

Problemet är väl dock att en helt del i den här historien inte riktigt är så glasklart. Dels menar Dogge att det hela var frivilligt, dels att tjejen i själva verket var flera år äldre än pojkarna och utöver det kan man fundera på hur rimligt det är av en vuxen pappa att misshandla ett barn så pass att ungen bryter armen.

Vad som är sant och vad som är påhitt eller överdrifter är det nog ingen annan än Dogge och de övriga inblandade (om de nu ens existerar) som vet.

Det spelar ingen roll egentligen; förövare, offer - ingen vet om hans ens talar sanning, om hela, eller detaljer. Jag förklarar hur DOM nog ser det framför sig, som du verkade undra över (deras beslut, resonerat osv), så svårt är det inte att haja.

Mitt poäng är bara - att Diggiloo vill uppenbarligen inte associera sig med någon som drar en sån berättelse offentligen (genom en intervju online) om barn och sex. Nästa person i Diggiloo som gör det, lär åka lika fort ut. Finns mediatränare för en anledning.
Senast redigerad av JSpun 2024-03-29 kl. 22:06.
Citera
2024-03-29, 22:18
Medlem
Hur kom ens berättelsen på tal? Svarade han på en fråga om minnen från barndomen eller varför berättade han?
Citera
2024-03-29, 22:25
Medlem
canterburys avatar
Varför pratar ni om dogge som gjort övergrepp. De var minderåriga. Tjejen var 15+ och de knappt 9. Va är det för jävla dubbelmoral de var barn och fatta väl inte. Ska barn bli straffade för att de är av manligt kön och då oavsett vilket sex förbrytare. Hade det varit omvänt så hade de definitivt åkt dit. Ja kanske osmakligt återberättat av dogge. Men i lagens ögon är detta fel så digge borde kunna vända det
Citera
2024-03-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Gör din camping mer speciell. Köp Dogges flermannatält, hos oss på XXL!

Få cykel på köööööpet mannen...
Citera
2024-03-29, 22:56
Medlem
santos_devilles avatar
Jag är på en fest, jag fick höra att när Dogge var 2 år gammal knullade han en 18 årig tjej men han blir cancelad för att han är babbe och en babbbe är alltid skyldig.

Kan någon snäll människa förklara för mig som om jag vore en idiot vad som händer?

Jag pallar inte lyssna på en jävla youtube video
Citera
2024-03-29, 23:14
Medlem
swimp78s avatar
I det nypuritanska feministiska Sverige är numera alltid kvinnor offer.

Om en tonårig tjej är slampig och gärna l ligger med många killar - så ska numera LÄSA IN att tjejen ”nog inte mår bra”

Så med andra ord blir en kille som knullar en tjej som gärna knullar en våldtäktsman. Även om inget tvång eller förnedring ingår och alla medverkande gillar det

Det är feministisk logik.

Nu fattar väl jag att det såklart kan finnas mörka undertoner i en sån grej. Men att få det till ”en gruppvåldtäkt” är ju fantasier bara
Citera
2024-03-29, 23:20
Avslutad
Diggiloo bryter med Dogge Doggelito. Dom tar avstånd ifrån artistens agerande och värderingar , säger dom. Svår fråga hur mycket man ska lägga en 7 åring till last. Hade Doggelito som 7 åring slagit flickor i samma ålder så hade det varit upprörande så klart. Men att få lida för vad man gjort som sjuåring 40 år senare, tveksamt ändå. Är det hans värderingar som 7 åring eller hans värderingar idag dom hänger upp sig på i Diggiloo? Lite otydligt från Diggiloos sida
Senast redigerad av BMH 2024-03-29 kl. 23:24.
Citera
2024-03-29, 23:28
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Diggiloo bryter med Dogge Doggelito. Dom tar avstånd ifrån artistens agerande och värderingar , säger dom. Svår fråga hur mycket man ska lägga en 7 åring till last. Hade Doggelito som 7 åring slagit flickor i samma ålder så hade det varit upprörande så klart. Men att få lida för vad man gjort som sjuåring 40 år senare, tveksamt ändå. Är det hans värderingar som 7 åring eller hans värderingar idag dom hänger upp sig på i Diggiloo? Lite otydligt från Diggiloos sida

Dom vill uppenbarligen inte associera sig med någon som berättar roat om barn och sex - oavsett detaljerna. Så enkelt är det.
Citera
2024-03-29, 23:30
Medlem
Ärligt alla har ju fan tappat det och glömt bort att alla dagis på -70 talet hade knullkuddrum
Citera
2024-03-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Efter en intervju på Youtube får nu artisten hård kritik på Sociala medier.
Kända Profiler rasar mot Dogge efter de sett Intervjun.

Intervjun:
https://www.youtube.com/watch?v=a57xxmbPUi4

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6LMrJ/dogge-doggelito-far-kritik-berattar-om-sex-med-en-tjej-i-ett-talt-hon-ville

Vad säger ni?

Har Dogge några hjärnceller överhuvudtaget?

Träffat Dogge en del och nej inga hjärnceller. Galet ofräsch personlighet

Näsan i vädret och nedlåtande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in