2024-03-29, 20:54
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, så ni/de tänker att barn som ser honom medverka i Diggiloo skulle ta del av hans historia och få för sig att det vore kul att tälta (med diverse tillägg), som sin nya idol?

Ptja, man ska väl aldrig säga aldrig. Barn är trots allt ganska lättpåverkade, men jag vet inte riktigt om någon större risk föreligger.

Hur som helst så visst, det är en förklaring och det var vad jag frågade efter.

Nej, hela saken handlar om att inte 'smutsa' ner sitt varumärke, och visa förtroende till sin 'kundgrupp', som förväntar sig att de ska visa att de står vid sina värderingar. Det är inte svårare än så när det gäller företag, varumärken, koncept - i relationen till sina kunder, konsumenter, intressen.
Senast redigerad av JSpun 2024-03-29 kl. 20:55. Anledning: felstav
Citera
2024-03-29, 21:00
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Okej, så ni/de tänker att barn som ser honom medverka i Diggiloo skulle ta del av hans historia och få för sig att det vore kul att tälta (med diverse tillägg), som sin nya idol?

Ptja, man ska väl aldrig säga aldrig. Barn är trots allt ganska lättpåverkade, men jag vet inte riktigt om någon större risk föreligger.

Hur som helst så visst, det är en förklaring och det var vad jag frågade efter.

Det handlar mer om hur ditt företag kommer förknippas med något dåligt. Sen kan man kanske tycka att det är hysteri, men Dogges varumärke kommer förknippas med en riktigt sunkig intervju. En stor massa människor förknippar nu Dogge med detta, vilket företag måste förhålla sig. Ganska korkat av Dogge Doggelito som affärsidé att säga detta, han får skylla sig själv.
Senast redigerad av Akacia2050 2024-03-29 kl. 21:02.
Citera
2024-03-29, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaMILF
-Gruppvåldtäkt på köpet
Gör din camping mer speciell. Köp Dogges flermannatält, hos oss på XXL!
Citera
2024-03-29, 21:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Nej, hela saken handlar om att inte 'smutsa' ner sitt varumärke, och visa förtroende till sin 'kundgrupp', som förväntar sig att de ska visa att de står vid sina värderingar. Det är inte svårare än så när det gäller företag, varumärken, koncept - i relationen till sina kunder, konsumenter, intressen.

Visst, men vilken del av värdegrunden har han brutit mot? Var problemet att han över huvud taget berättade en sexuell anekdot från när han var ung eller var det att han gjorde det utan att "problematisera" det hela?
Citera
2024-03-29, 21:10
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Det handlar mer om hur ditt företag kommer förknippas med något dåligt. Sen kan man kanske tycka att det är hysteri, men Dogges varumärke kommer förknippas med en riktigt sunkig intervju. En stor massa människor förknippar nu Dogge med detta, vilket företag måste förhålla sig. Ganska korkat av Dogge Doggelito som affärsidé att säga detta, han får skylla sig själv.

Och han gjorde det just det här året där han firar tydligen 30 år som artist, som han vill såklart göra storslaget. Det är som om han inte alls förstår hur samhället fungerar idag - och ja hur företagen, varumärken måste förhålla sig till; för att fortsätta vara framgångsrika bland sina måååånga kunder, som håller dom levande.

Inte... smidigt... ALLS.
Citera
2024-03-29, 21:12
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Visst, men vilken del av värdegrunden har han brutit mot? Var problemet att han över huvud taget berättade en sexuell anekdot från när han var ung eller var det att han gjorde det utan att "problematisera" det hela?

Någon annan får förklara för dig - jag orkar inte förenkla sönder saken till ett sandkorn, haha.
Senast redigerad av JSpun 2024-03-29 kl. 21:13. Anledning: tillägg
Citera
2024-03-29, 21:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050

Visst, jag kan köpa det resonemanget och jag kan även köpa att det är helt upp till företag att själva avgöra vilka de vill samarbeta med, men jag kan samtidigt tycka att det är beklagligt att vi börjar hamna i ett läge där alla måste väga sina ord på guldvåg för att inte riskera att bli av med sin försörjning eller råka ut för någon slags social utfrysning.

Sedan är det väl kanske så att Diggiloo och liknande projekt är mer känsliga för det ena eller andra jämfört med vissa andra aktörer, men likväl börjar den rådande nymoralismen kännas aningen kvävande.
Citera
2024-03-29, 21:16
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Visst, jag kan köpa det resonemanget och jag kan även köpa att det är helt upp till företag att själva avgöra vilka de vill samarbeta med, men jag kan samtidigt tycka att det är beklagligt att vi börjar hamna i ett läge där alla måste väga sina ord på guldvåg för att inte riskera att bli av med sin försörjning eller råka ut för någon slags social utfrysning.

Sedan är det väl kanske så att Diggiloo och liknande projekt är mer känsliga för det ena eller andra jämfört med vissa andra aktörer, men likväl börjar den rådande nymoralismen kännas aningen kvävande.

...jag kan inte låta bli.

Det är ingen självklarhet att människor får ens göra samarbeten med andra företag, varumärken, som någon redan äger - det finns ingen självklarhet att människor får ens hänga på någon annans idé, eller koncept. OM man inte kan stå 100% i företagets, varumärkets värdering - så har man inget där att göra. Då får man starta sitt eget företag, varumärke, och good luck 👌🏼
Citera
2024-03-29, 21:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Dogge får inte vara med i Diggiloo. Men en gång i tiden turnerade "Tältprojektet" runtom i landet och i Danmark. Kanske vore det något att återuppta med Dogge som det givna huvudnumret?

https://www.youtube.com/watch?v=GkR3BAHY1AQ
Citera
2024-03-29, 21:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
...jag kan inte låta bli.

Det är ingen självklarhet att människor får ens göra samarbeten med andra företag, varumärken, som någon redan äger - det finns ingen självklarhet att människor får ens hänga på någon annans idé, eller koncept. OM man inte kan stå 100% i företagets, varumärkets värdering - så har du inget där att göra. Då får man starta sitt eget företag, varumärke, och good luck 👌🏼

Vilket var precis vad jag skrev, dvs. att det är upp till företag att på egen hand välja vilka de vill samarbeta med. Det betyder dock inte att andra inte får att synpunkter på vilka val de gör eller ifrågasätta deras agerande.

Att de bakom Diggiloo avslutar sitt samarbetet med Dogge är helt upp till dem och fritt fram, men det betyder inte att andra inte kan fråga sig hur de resonerat kring det beslutet eller exempelvis på vilket sätt Dogge har brutit mot deras värdegrund.
Citera
2024-03-29, 21:28
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Vilket var precis vad jag skrev, dvs. att det är upp till företag att på egen hand välja vilka de vill samarbeta med. Det betyder dock inte att andra inte får att synpunkter på vilka val de gör eller ifrågasätta deras agerande.

Att de bakom Diggiloo avslutar sitt samarbetet med Dogge är helt upp till dem och fritt fram, men det betyder inte att andra inte kan fråga sig hur de resonerat kring det beslutet eller exempelvis på vilket sätt Dogge har brutit mot deras värdegrund.

Förlåt om jag bara skrev samma sak.

Jaa, det är svårt för mig att tänka, för det är så logiskt för mig, deras beslut och hur dom har resonerat. Dom vill inte associera sig med någon som tycker att det är roligt med barn som vill gå in i ett knull-tält ute i skogen - där en pappa (hennes) blev så rasande att han kände sig tvungen att attackera dom, och skydda sin dotter i situationen. Det säljer inte riktigt Diggiloo varumärket, känner dom - i samband med sin familjepublik (mammor, pappor, barn)
Citera
2024-03-29, 21:32
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:

Jag håller förvisso med om att vänsterns svar på moral och olika förhållanden mellan könen o.s.v är liksom som allt vänsterns teoretiserande helt förkastligt. Men det handlar inte riktigt om det här.

Det handlar mer om vad som är anständigt för en officiell person att säga i officiella sammanhang. Okej att det sitter människor och säger skeva saker i någon podd när de själva inte är en del av offentligen. Jag tycker offentligheten ska vara lite fredad.

Det här är ändå väldigt grovt och opassande på så många plan, speciellt om man tänker på sådana som är med om sexuella övergrepp i ung ålder. Om vi vänder på det, ska alla kunna säga vad som helst, när som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in