Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Visst, jag kan köpa det resonemanget och jag kan även köpa att det är helt upp till företag att själva avgöra vilka de vill samarbeta med, men jag kan samtidigt tycka att det är beklagligt att vi börjar hamna i ett läge där alla måste väga sina ord på guldvåg för att inte riskera att bli av med sin försörjning eller råka ut för någon slags social utfrysning.
Sedan är det väl kanske så att Diggiloo och liknande projekt är mer känsliga för det ena eller andra jämfört med vissa andra aktörer, men likväl börjar den rådande nymoralismen kännas aningen kvävande.
Jag håller förvisso med om att vänsterns svar på moral och olika förhållanden mellan könen o.s.v är liksom som allt vänsterns teoretiserande helt förkastligt. Men det handlar inte riktigt om det här.
Det handlar mer om vad som är anständigt för en officiell person att säga i officiella sammanhang. Okej att det sitter människor och säger skeva saker i någon podd när de själva inte är en del av offentligen. Jag tycker offentligheten ska vara lite fredad.
Det här är ändå väldigt grovt och opassande på så många plan, speciellt om man tänker på sådana som är med om sexuella övergrepp i ung ålder. Om vi vänder på det, ska alla kunna säga vad som helst, när som helst?