Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Max 6 månader.
Jag har utforskat hur svenska domstolar agerade när det gällde förhandsavgöranden under de tidiga åren av Sveriges medlemskap i EU. Det verkar som att domstolarna inte var särskilt aktiva i att begära förhandsavgöranden från EU-domstolen, vilket ledde till att EU-kommissionen år 2004 inledde en juridisk process mot Sverige för misstänkta brott mot fördragen. För att rätta till detta genomfördes lagändringar i Sverige, vilket resulterade i att fler förhandsavgöranden baserade på svenska ärenden begärdes.
Jag tror att den återhållsamhet som svenska domstolar visar kan härledas till en kulturkrock. Det finns betydande skillnader mellan det svenska och det europeiska rättssystemet, vilket kräver att domstolarna tar en mer självständig och kritisk inställning för att säkerställa att svensk lagstiftning är förenlig med EU-rätten. Det är nu tydligt att domare över hela landet börjar inse vikten av deras självständighet och att staten och politikerna inte är överordnade EU-domstolens beslut.
Samt som det påpekades tidigare i tråden, det är marginell skillnad på vad som ska tänkas igenom gällande Finska förhandsavgörandet och GDPRWarriors avgörande. Lägg därtill att Bryssel tycker det svenska hanteringen utav hela den här soppan stoppar käppar i hjulet för Bryssels centraliserade maktbegär.
Det var inte bara misstag/slapphet i sverige som gjorde att det dröjde 10år innan det rörde på sig, viss korruption bidrog också. Samma sak gäller Bryssel, dom skiter i folket lika mycket som alla andra politiker. Men det här står i vägen för Bryssels/globalisternas elitistiska agenda, mao viss korruption från Bryssels håll spelar in här, fast då till alla drabbades fördel i detta fall..
Det finns en till aspekt, enligt vad jag hört viskas i maktens korridorer. Parasiterna har mer eller mindre kört över politiker/myndigheter genom att nytja en del kryphål o lekt myndighet. Denna kaxighet har inte tagits emot väl på personlig nivå hos en del politiker. Det föreligger alltså en viss personlig agenda att trycka till dom. En aspekt som parasiterna saknar förmåga att ens ta i beaktning.
Antagligen för att dom har Axen på sin sida och därmed tror dom har koll på läget, det har dom inte.
Ovan är bortom parasiterna förmåga att begripa därav att dom publicerar opinions artiklar om att gymnasie tjejer måste vara trygga med vem dom ligger med.
Max 6mån precis som GDPRWarrior samt jag i princip sagt.
NI som fortfarande är inne på att tolka lagen kan fortsätta med det, vi andra har redan förstått att den precis tolkats. Nu väntas implementering.