2024-03-28, 19:18
Medlem
Tror ni Anjo räknar in Pepsi max på företagets kostnader?
Citera
2024-03-28, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOchLov
Tror ni Anjo räknar in Pepsi max på företagets kostnader?

Absolut. Representationskontot alla dagar i veckan
Citera
2024-03-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det gäller väl även de som skriver här med påstådd sanning?
Det är skillnad på ett diskussionsforum och en person med en stor plattform som påstår sig arbeta med att göra dokumentära berättelser.

En sådan youtuber, som dessutom har mestadels barn som tittare borde känna ett visst ansvar att inte rakt av ljuga för sina följare och att som allra minst försöka följa några som helst pressetiska regler och behålla någon slags objektivitet. Anjo tar inte det ansvaret, därför behövs en motvikt.

Vi är Flashbackare och kallar oss inte dokumentärskapare. Mottagarna av det som skrivs här är mestadels vuxna människor som är källkritiska och osanningar dementeras direkt. Här är det många röster som utan ett överhängande hot att bli uthängda, vågar göra sig hörda.

Jag kan bara tala för mig själv och det finns belägg för mina påståenden, har också källor till massvis av mina påståenden längre bak i tråden. Jag sitter inte här och sysslar inte konspirationsteorier. Är jag osäker på något, så framgår det väldigt tydligt. Undrar du om något speciellt? Släng ut en fråga så får du ett svar.

En kompis unge som är i tonåren försökte kritisera Anjo på instagram och konsekvensen av det var att Lisen kontaktade honom och hotade att hänga ut honom via Anjos kanaler, det blev droppen för mig. Finns det en så finns det flera. Just det här har jag sett med egna ögon men jag kommer jag aldrig publicera bevis för det. Hans son är livrädd för att Anjo ska hänga ut honom och konversationen kan härledas till just honom. En uthängning kan, som vi med all tydlighet har sett, ge långtgående konsekvenser. Av samma orsak vågar han inte polisanmäla.
Senast redigerad av Pallal 2024-03-28 kl. 21:54.
Citera
2024-03-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag förstår att Anjo är inte speciellt insatt i det här med skatter. I senaste videon pratar han om att "vi andra" betalar skatt via våra arbetsgivare (ja, inte flashbackare då förstås för vi har inga arbetsgivaer) Sen betalar vi faktiskt skatt när vi handlar köper saker och tankar bilen. Men inte Chrippa, han betalar tydligen ingen skatt alls?
Var det något han fick höra först när Chrippa blev hans ovän eller är det kanske så enkelt att Anjo helt enkelt medvetet undanhöll det, eller rent av hittar på saken?

Något som står klart är att Joakim varnade Chrippa för Ekobrottsmyndigheten samma dag han blev häktad eller dagen innan. Antingen har Joakim undanhållit detta från Anjo eller så har Anjo undanhållit detta från sin publik.

Till 111-111, nej, det är inte irrelevant i sak eftersom hans konton blev tömda på pengar under häktningen och Linnea blev utpekad som tjuven. Inte eventuell tjuv, utan hon hade enligt Anjo tömt hans konton, klart slut.

Det påståendet hamnar ju i ett helt annat ljus om hans tittare hade fått ta del av bakgrundsinformationen att Ekobrottsmyndigheten hade börjat undersöka hans ekonomi och att Chrippa därför skulle fly till Dubai i början av året.

Källan är vittnesmål och sms-konversationer från häktningspromemorian.
Senast redigerad av Pallal 2024-03-28 kl. 22:07.
Citera
2024-03-29, 01:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är skillnad på ett diskussionsforum och en person med en stor plattform som påstår sig arbeta med att göra dokumentära berättelser.

En sådan youtuber, som dessutom har mestadels barn som tittare borde känna ett visst ansvar att inte rakt av ljuga för sina följare och att som allra minst försöka följa några som helst pressetiska regler och behålla någon slags objektivitet. Anjo tar inte det ansvaret, därför behövs en motvikt.

Vi är Flashbackare och kallar oss inte dokumentärskapare. Mottagarna av det som skrivs här är mestadels vuxna människor som är källkritiska och osanningar dementeras direkt. Här är det många röster som utan ett överhängande hot att bli uthängda, vågar göra sig hörda.

Jag kan bara tala för mig själv och det finns belägg för mina påståenden, har också källor till massvis av mina påståenden längre bak i tråden. Jag sitter inte här och sysslar inte konspirationsteorier. Är jag osäker på något, så framgår det väldigt tydligt. Undrar du om något speciellt? Släng ut en fråga så får du ett svar.

En kompis unge som är i tonåren försökte kritisera Anjo på instagram och konsekvensen av det var att Lisen kontaktade honom och hotade att hänga ut honom via Anjos kanaler, det blev droppen för mig. Finns det en så finns det flera. Just det här har jag sett med egna ögon men jag kommer jag aldrig publicera bevis för det. Hans son är livrädd för att Anjo ska hänga ut honom och konversationen kan härledas till just honom. En uthängning kan, som vi med all tydlighet har sett, ge långtgående konsekvenser. Av samma orsak vågar han inte polisanmäla.
Jag var ganska inaktiv i alla dessa trådar, men efter att dem hängde ut en flashback användare då blev jag arg.
Och efter att Jocke och Chrippa försökte få tag på min riktiga identitet (+2 andra flashbackare), först då blev jag aktiv på riktigt i deras trådar.
Att försöka skrämma och hota folk till tystnad är ett sjukt beteende.
Citera
2024-03-29, 01:29
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag var ganska inaktiv i alla dessa trådar, men efter att dem hängde ut en flashback användare då blev jag arg.
Och efter att Jocke och Chrippa försökte få tag på min riktiga identitet (+2 andra flashbackare), först då blev jag aktiv på riktigt i deras trådar.
Att försöka skrämma och hota folk till tystnad är ett sjukt beteende.
Att som flerbarns förälder sitta och hota andra barn med uthängning är beyond skevt.

Jävlar vad mäktiga vissa av dom här töntarna ska känna sig när dom får använda sina sociala medier som vapen. Jävla trash hela bunten, så det är inte bara Anjo som är ett svin Lisen är ett också.

Blir deras barn mobbade lär dom väl hänga ut mobbarna..
Citera
2024-03-29, 01:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att som flerbarns förälder sitta och hota andra barn med uthängning är beyond skevt.

Jävlar vad mäktiga vissa av dom här töntarna ska känna sig när dom får använda sina sociala medier som vapen. Jävla trash hela bunten, så det är inte bara Anjo som är ett svin Lisen är ett också.

Dem verkar ju inte riktigt tänka som normala människor.
Senast redigerad av Dopy 2024-03-29 kl. 02:06.
Citera
2024-03-29, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Jo.. hon bemötte honom på ett väldigt aggressivt, nedvärderande och omoget sätt, var spydig och uttalade ett väldigt tydligt hot om att han skulle bli uthängd.

Förhoppning lär Lisen barnen att man måste ta ansvar för sitt beteende och sina handlingar och att man ber om ursäkt när man har varit elak, eller om någon blir ledsen.

Vi får ju hur som helst hoppas att deras barn varken mobbade eller mobbare.
Citera
2024-03-29, 06:13
Avslutad
Citat:
Jo.. hon bemötte honom på ett väldigt aggressivt, nedvärderande och omoget sätt, var spydig och uttalade ett väldigt tydligt hot om att han skulle bli uthängd.

Förhoppning lär Lisen barnen att man måste ta ansvar för sitt beteende och sina handlingar och att man ber om ursäkt när man har varit elak, eller om någon blir ledsen.

Vi får ju hur som helst hoppas att deras barn varken mobbade eller mobbare.
Anjo påstår i senaste videon, där Leonidas intervjuas, att dom haft möte med barnens fritids/dagis om att barnen aldrig får hämtas av någon annan än dom, barnen ska skyddas, inte förekomma på bild etc. Lisen är rädd att någonting ska hända med barnen, eftersom Chrippa "mordhotat" dom

Hur vore det om I dont giva a fakk-Anjo slutar leka legoriddare och börjar ta ansvar för vad han har ställt till med?
Citera
2024-03-29, 07:07
Avslutad
https://youtu.be/DSdD_m6Vaeo?si=G8-JXAJhTEipAAAM

Anjo har ett litet fan, som fått i uppgift att lägga skulden för shitstormen på
1 Liam M
2 CLuee

Anjo var minsann tyst och sa ingenting, utan väntade ända till den 4/1 med att göra sin första video om "Chrippa fallet"...

Då Anjo verkar tänka som en treåring alternativt en autistisk person, så "sa" han ingenting....däremot skrev han inlägg och prints, var fullt insatt i operation sänk Linnea och "pratade" i avsnitt 1 den 4/1...

Vad Anjo inte förstår är att alla som "följer" honom inte är 12 år, utan kan tänka ett steg längre.

Hur kom det sig att informationen om frihetsberövandet läckte från första början?

Vem startade viskleken?

Hur hamnade Linneas dagbok i Anjos händer?

Papprena som Chrippa påstås ha skrivit, råder det stora frågetecken kring.

Jag tror att dagboken innehöll dom berättelser som blev omskrivna till Chrippas fördel.

På vems uppdrag bytte Gustav lås och försökte vräka Linnea från lägenheten?
Chrippa var häktad i 12 dagar och hyran borde varit inbetald för januari när han frihetsberövades.
Fast Gustav la upp på instastory om att Chrippa inte betalat flera hyror och han eftersökte expojkvänner till Linnea och spred Kingdom Center på sina sociala medier. På uppdrag av vem?

https://youtu.be/tb1s2O83-1Q?si=dld14tsMhTofXHoc
För 10 dagar sen kritiserade "motvikt" Anjo, nu har han tydligen ändrat sig

Har sett detta tidigare, DALBIN kritiserade och blev uthängd av Anjo och han har nu hyllat Anjo som redigerare...
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-03-29 kl. 07:43.
Citera
2024-03-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Anjo påstår i senaste videon, där Leonidas intervjuas, att dom haft möte med barnens fritids/dagis om att barnen aldrig får hämtas av någon annan än dom, barnen ska skyddas, inte förekomma på bild etc. Lisen är rädd att någonting ska hända med barnen, eftersom Chrippa "mordhotat" dom

Hur vore det om I dont giva a fakk-Anjo slutar leka legoriddare och börjar ta ansvar för vad han har ställt till med?
Så du är tillbaka igen? Välkommen! Har inte sett den än…

Lustigt. Pappan exponerar ju mer än gärna andras barn på kanalen och jag tror nog att han överskattar barnens skyddsbehov mot just yttre hot. Video och bild på barnen finns i överflöd sedan tidigaste om någon får för sig att ge tillbaks med samma mynt. Trycka upp tröjor eller liknande. Hur ska då pappa Anjo förklara för sina barn att det var hans eget fel? Nu tror och tycker jag ju inte att någon ska vara så gränsöverskridande som Mr. Anjo productions AB. Det var ett av många lågvattenmärken.

”Mordhotet”, ja. Hur tror du att det löd, om det ens har uttalats något? Blir spännande att se om den där ljudinspelningen med hotet som Joakim påstås förvara ens existerar. Det ska vara anmält och det vore ju orimligt om just den inspelningen har råkat blivit raderad eller att ett minneskort på ett eller annat vis blivit obrukbart, igen.

Har du fotot på klockan där slutet på Joakims telefonnummer skymtas?
Citera
2024-03-29, 09:14
Avslutad
Citat:
Så du är tillbaka igen? Välkommen! Har inte sett den än…

Lustigt. Pappan exponerar ju mer än gärna andras barn på kanalen och jag tror nog att han överskattar barnens skyddsbehov mot just yttre hot. Video och bild på barnen finns i överflöd sedan tidigaste om någon får för sig att ge tillbaks med samma mynt. Trycka upp tröjor eller liknande. Hur ska då pappa Anjo förklara för sina barn att det var hans eget fel? Nu tror och tycker jag ju inte att någon ska vara så gränsöverskridande som Mr. Anjo productions AB. Det var ett av många lågvattenmärken.

”Mordhotet”, ja. Hur tror du att det löd, om det ens har uttalats något? Blir spännande att se om den där ljudinspelningen med hotet som Joakim påstås förvara ens existerar. Det ska vara anmält och det vore ju orimligt om just den inspelningen har råkat blivit raderad eller att ett minneskort på ett eller annat vis blivit obrukbart, igen.

Har du fotot på klockan där slutet på Joakims telefonnummer skymtas?
Du menar på äppelklockan, ja det är Jockes nummer som syns. Det nummer som han haft i flera år, men påstår emellanåt att han tvingats byta nummer, det är så jobbigt att vara kändis...

Rätt tragikomiskt att Danjal alltid försöker hävda sekretess pä sånna uppgifter när det kommer till alla olika förtalsanmälningar/mål.

Det är en väldigt känd betydelsefull person...

Nu känner Anjo att han också är superkänd och betydelsefull, youtubes J@nne J0sefsson🙊🙉🙈🤡

Anjos folkdomstol som var så viktig, eftersom en käbd person döms två gånger, en gång av folket och en gång eller frias av staten, eller vad det var för IQ-befriat han yttrat.

Nu inväntar jag att Christofer går ut och berättar sin sanning.
Sanningen om vad han gjort och sagt gällande vad som är sanning eller lögn.
Han behöver vara riktigt tydlig eftersom Jocke, Rask och Anjo lider av olika upptäckta eller oupptäckta diagnostiska svårigheter...så att dom förstår vad som menas.

Sanningen måste fram gällande ALLT som Linnéa anklagats för, det är bara Linnéa och Christofer som kan avsluta med flaggan i topp.

Bröstar han det och står upp för sina fel, kommer han att vinna folkets hjärtan.

Det krävs dock styrka och mod, eftersom så många "kända betydelsefulla personer" kommer bli cancellade...

Poff, så är slottet raserat och kvar står Christofer och Linnéa och kan äntligen få leva utan hot och hat, med Chloé och sina familjer som vill dom väl.

Anjo var tyst länge?🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in