2024-03-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Delvis håller jag med dig.
Anjo har ju faktiskt visat upp konversationer som visar att han har belägg för att kunna säga att han har blivit tillfrågad av några personer i detta att föra deras talan.

Sen blir det fullständigt kaos, inte minst på flashback.

Naturligtvis hjälper det Anjo att tjäna mer pengar då fler går in om ser på hans kanal. Men detta har ju funnits i evigheter i annan form av media.

Problemet jag har är att några personer lägger ner så mycket av sin tid på att manipulera ev bevis och påstår att lögner sprids utan att själva prestera bevis på påståendena.

Dessa personer gör en psykologisk bedömning av personer de inte känner. Det går ju åt båda håll. Skillnaden är att några gör det utan att gömma sig medan andra gömmer sig bakom anonymitet oavsett var de skriver för någonstans och verkar inte ha några spärrar.

Läste någonstans att en skribent skrev: mongobarn om ett barn i en annan tråd inom samma ämne.
Vadihelv...te!

Jag står för exakt samma saker ute i verkliga livet, däremot vill jag inte solka ned mitt namn genom att förknippas med Anjo.

Några sidor bakåt i tråden finns dina efterfrågade källor i ett inlägg jag har skrivit. Även lagt in tidsstämplar för enkelhetens skull.

Barnen har vi ingen som helst rätt att diskutera eller analysera, dom har inte valt offentligheten.
Citera
2024-03-28, 12:52
Medlem
Citat:
Med andra ord är alla diskussioner, påståenden osv helt utan vinst för någon när allt egentligen måste dras i rätten med bevis som är helt vattentäta där inte ens de mest sanningsmanipulerande personerna kan beslå den andra med lögn. Gäller utan tvekan båda sidor eller för all del hundra olika sidor beroende på vem man är.

Är det skillnad mellan att ha fel och ljuga?
Läs om och läs rätt. Inte ett enda bevis.
Citera
2024-03-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag står för exakt samma saker ute i verkliga livet, däremot vill jag inte solka ned mitt namn genom att förknippas med Anjo.

Några sidor bakåt i tråden finns dina efterfrågade källor i ett inlägg jag har skrivit. Även lagt in tidsstämplar för enkelhetens skull.

Barnen har vi ingen som helst rätt att diskutera eller analysera, dom har inte valt offentligheten.

Exakt! Barn ska hållas utanför punkt!
Citera
2024-03-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Läs om och läs rätt. Inte ett enda bevis.

Det gäller väl även de som skriver här med påstådd sanning?
Citera
2024-03-28, 13:27
Avslutad
Citat:
Det gäller väl även de som skriver här med påstådd sanning?

Det är skillnad på flashback och sociala media
Citera
2024-03-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är skillnad på flashback och sociala media

Hur då? Människor hängs väl ut på båda ställena? Skillnaden här är väl att folk inte behöver ta ansvar för sitt skrivande.

I detta fallet står ju Anjo med sitt namn och får ta personligt ansvar för det han säger. Han har inte alltid haft rätt så klart och får stå för det.
Tex genom polisanmälan vilket har skett. Då får man dock stå för sin identitet.

Men här behöver ingen ta ansvar för något, inkl mig själv, så tillvida att jag inte avslöjas och har skrivit något som är brott i lagens mening.
Senast redigerad av 111-111 2024-03-28 kl. 13:50.
Citera
2024-03-28, 14:03
Avslutad
Citat:
Hur då? Människor hängs väl ut på båda ställena? Skillnaden här är väl att folk inte behöver ta ansvar för sitt skrivande.

I detta fallet står ju Anjo med sitt namn och får ta personligt ansvar för det han säger. Han har inte alltid haft rätt så klart och får stå för det.

Men här behöver ingen ta ansvar för något, inkl mig själv, så tillvida att jag inte avslöjas och har skrivit något som är brott i lagens mening.

Det är det som är poängen med att kunna skriva anonymt, Anjo "säljer" sina nyheter och har en inkomst på det. Han hänger ut folk, misskrediterar, skapar falska rykten mm mm mm Allt för att tjäna pengar på andras olycka. Och han skiter fullkomligt i om hans lögner påverkar någon, eller dess familj. Han är en djävul klädd i mjukiskläder. Det är en sak om det han säger verkligen skulle vara sant, men det är ju inte det. Han skall inte sitta på sociala media och lära ungdomar med att man kommer undan med allt, bara man har många följare
Citera
2024-03-28, 17:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Med andra ord är alla diskussioner, påståenden osv helt utan vinst för någon när allt egentligen måste dras i rätten med bevis som är helt vattentäta där inte ens de mest sanningsmanipulerande personerna kan beslå den andra med lögn. Gäller utan tvekan båda sidor eller för all del hundra olika sidor beroende på vem man är.

Är det skillnad mellan att ha fel och ljuga?
Om du ska anklaga någon för misshandel, barn misshandel, grov rån, att dem är med i en sekt, påstår att personen är psykotisk/bipolär/galen., mm.
Ska du sprida allt detta som sanning i ett drev. Ja då ska du ha bevis för det du påstår.

Det är skillnad på att ha fel och att ljuga. Anjo ljög eftersom han sa att han hade bevis när han inte hade några bevis.
Citera
2024-03-28, 17:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:

I detta fallet står ju Anjo med sitt namn och får ta personligt ansvar för det han säger.
Han har inte alltid haft rätt så klart och får stå för det.

Anjo tar ju dock inte personligt ansvar. Nu när hans lögner är avslöjade försöker han skylla på alla andra.

I vilken video säger Anjo "förlåt för det jag sa om Chrippa och Linnea som inte var sant, jag skulle inte spridit denna information utan att haft bevis för mina anklagelser och påståenden"?
Citera
2024-03-28, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Anjo tar ju dock inte personligt ansvar. Nu när hans lögner är avslöjade försöker han skylla på alla andra.

I vilken video säger Anjo "förlåt för det jag sa om Chrippa och Linnea som inte var sant, jag skulle inte spridit denna information utan att haft bevis för mina anklagelser och påståenden"?

Intressant är också hur han alltid försöker skydda Jockiboi
Citera
2024-03-28, 18:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Intressant är också hur han alltid försöker skydda Jockiboi
Jepp, han försöket skydda sina vänner, tex vem gick in i Chrippa och Linneas lägenhet och tog hennes dagbok och gav till Anjo? Vem spelade in privata telefonsamtal och gav till Anjo? Såna saker vill Anjo inte prata om när han ska försöka skylla ifrån sig.
Citera
2024-03-28, 18:39
Avslutad
Jag förstår att Anjo är inte speciellt insatt i det här med skatter. I senaste videon pratar han om att "vi andra" betalar skatt via våra arbetsgivare (ja, inte flashbackare då förstås för vi har inga arbetsgivaer) Sen betalar vi faktiskt skatt när vi handlar köper saker och tankar bilen. Men inte Chrippa, han betalar tydligen ingen skatt alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in