2024-03-28, 18:57
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
En 15-årig tjej låter killar som är 7-8 år göra sexuella saker med hennes nakna kropp. Jag vågar nog lova att dessa killar absolut inte känner sig som några offer på något vis. Detta var nog snarare en riktigt häftig upplevelse för dom.

Världen var inte lika skitnödig när Dogge var ung som den tyvärr är idag.

Jag tycker att det är bra att det finns högre krav och standard idag - färre offer; både killar och tjejer, vuxna, barn, tonåringar.

Du kanske vill se att fler människor råkar ut, iof.
Citera
2024-03-28, 18:59
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag tycker att det är bra att det finns högre krav och standard idag - färre offer; både killar och tjejer, vuxna, barn, tonåringar.

Du kanske vill se att fler människor råkar ut, iof.

Du verkar sakna läsförståelse och verkar lida av skitnödig moralpanik. Beklagar.
Citera
2024-03-28, 19:01
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Din sista paragraf är ju vad allt handlar om för dig: könet. Du verkar vara inne på något jäkla könskrig av någon anledning.

Hade könen varit omvända så hade din åsikt varit den omvända också, eller hur?

Tycker du borde sluta gnälla om att folk inte tror på Dogge. Det krävs inte mycket kritisk tänkande för att inse att han är en bullshitter av rang.

Jag vill bara belysa hyckleriet i det, för efter MeeToo vet vi hur kvinnorna blev behandlade och det här är en jämförelse. Skillnaden är att Dogge inte sett sig som ett offer och inte berättar om historien som utnyttjad, utan som en rolig grej. I lagens mening är han dock ett offer.

Nej, varför skulle mina åsikter ändras då? Menar du att jag skulle misstro kvinnan för att hon är kvinna i det läget? Det enda som skiljt åt är att jag tror att många här inne som misstror Dogge inte hade misstrott kvinnan bara för att hon är kvinna.

Du behöver inte tro på Dogge, jag kritiserar mest sättet det görs på, hur han hängs ut som klandervärd utifrån användares egna tolkningar.
Citera
2024-03-28, 19:02
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Du verkar sakna läsförståelse och verkar lida av skitnödig moralpanik. Beklagar.

Det var det här jag svarade på. Det var inte det svåraste att läsa direkt x)
Citera
2024-03-28, 19:03
Medlem
Twitterturkens avatar
SVT Play har flera videos om Latin Kings och Dogge, kommer dom plockas bort nu?
Citera
2024-03-28, 19:04
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun

Det var det här jag svarade på. Det var inte det svåraste att läsa direkt x)

Du missade uppenbarligen det där med att killarna knappast ser sig som ett offer, utan att det snarare var en häftig upplevelse för dom.
Citera
2024-03-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tar din sign i beaktande när jag säger att det är svårt att förstå vad du skriver. Förmodligen är du van vid att bli missförstådd men numera lägger det ansvaret på andra, annars hade du nog inte haft den signen du har.

Jag kan ju påpeka att de flesta barn i orten på den tiden Dogge var ung var skonade från sexuella övergrepp. Bara för att man kommer från ett sämre område, betyder inte att alla barn blir våldtagna.

På vår tid var det ett annat sätt att se på sex. Det kan vi inte bli straffade för 40 år senare bara för att unga idag inte lever på samma sätt. Sen har vi vuxna som dig, som helt enkelt inte vågar vara sig själva och stå för sin egen tid som ung. Det är bättre att svälja sin stolthet och bete sig som dagens småglin bara för att känna att man blir accepterad. En vuxen människa som beter sig på det viset är bara patetiskt.
Studier visar att du har helt fel.

Sedan vet jag inte vad du påstår med "inte vågar stå upp för min tid som ung" Inte fan höll jag på med sådant som sex och gruppvåldtäkter i lågstadiet och jag har varit otroligt öppen med allt från min uppväxt när det kommer att växa upp med psykiskt dålig förälder till sexuella övergrepp jag utsattes för i tonåren till kortare tid då jag var lite på glid. Har aldrig förskönat ett skit men jag skulle aldrig berätta "roliga historier" om socioekonomiskt utsatta barns svårigheter och problembeteenden. När jag var i nedre tonåren så blev kopplingen tydligt med att utsatta flickor var sexuellt gränslösa. De var offer inte "lätta på foten". Och då kan jag vittna om att de samtidigt var såpass störda pga utsattheten att även deras dåliga beteenden mot andra och däribland mig, var gränslösa. De var fortfarande ändå offer och inte något annat.

Då jag varit ung och hört historier förr så kan vi gissa att Dogge utelämnade saker såsom att tjejen var full eller drogpåverkad när de gruppvåldtog henne.
Citera
2024-03-28, 19:06
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Du missade uppenbarligen det där med att killarna knappast ser sig som ett offer, utan att det snarare var en häftig upplevelse för dom.

Ahhha, jag var alltså tvungen att svara på allt du skrev - my bad.
Citera
2024-03-28, 19:07
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken

Det skulle inte alls förvåna mig.
Citera
2024-03-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken

Som jag skrev innan….
När kommer intervjun ”kan vi förlåta Dogge” på SVT! Innan sommaren, efter sommaren, lagom till jul?!
Citera
2024-03-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Jag är väl inte akademiker iallafall? Har för tusan knappt gått i grundskolan och bara dragit ihop 700 gymnasiepoäng som vuxen. Förövrigt uppväxt i ett område som idag är klassat som utsatt där tonen var rå och sexualiserad bland barn och som vuxen i ser jag förskräckt att det sannolikt berodde på att barn var utsatta för sexuella övergrepp om vi hoppar över den delen med oskuldsfull oförmåga att i låg ålder förstå sexuell kontext. Jag skulle kunna berätta om barn som "hade sex" då jag som liten lämnade en sådan situation men gissa vad, som vuxen inser jag att barnen antagligen varit utsatta för sexuella predatorer eller mött andra barn som varit det om de inte upplevt sammanhang de inte förstod. Skulle aldrig någonsin falla mig in att skratta åt det eller sprida omkring saker som vuxen. Vilket jag förstod bättre än redan som barn och ung.

Jag är övertygad om att det förekom barn som var utsatta för sexuella övergrepp när jag har liten medan majoriteten av oss trodde att grövre sexuella uttryck var mer harmlösa saker eller något annat som bara berörde att vara avklädda.

Det begriper du väl själv att normala barn i åldern Dogge uppger inte förstår det sexuella umgänget såvida de inte utsatts för anti gen sexuella övergrepp i form av handlingar eller sexuella övergrepp i form av grova redogörelser små barn inte ska ta del av?

Det är en cancelling-kultur som pågår bland de yngre och det får de här männen acceptera. De är helt enkelt mossiga och föråldrade medan de tror att de själva fortfarande är tonåringar. Givetvis ska människor dra slutsatser av erfarenheter och lära av det. De tär inte som att barn för var mer utsatta än idag när varenda jävla förövare når dem med några tangenttryck så det är dags att gamla sexistiska män lär sig. Inte kul att driva om sexuella övergrepp även om det var en massa höhö 1993. Eller 1983. Eller 1973. Eller 1963.

Det är så jävla irriterande med er gamlingar som inte fattar att inte uppträda oanständigt och vulgärt i tid och otid. Skiter fullständigt i var ni växte upp. Jag och många andra av oss har också vuxit upp i andra decennier än vad som är idag men klarade ändå av att bli hyfsat rumsrena. Vill ni befinna er i alla rum, då får ni för helvetet lära er att passa in I sammanhangen.

Köpa sex och våldta tjejer var mindre viktigt än antirasism och Dogge, Paolo och många med honom är bara män som lyftes fram för att antirasismen var större än någon feminism och antisexism.

Det är väldigt ocoolt att våldta "horor" 2024. Nittiotalets antirasism håller på och faller samman och immuniteten för att vara ett svin för att patriarkala strukturer går före andra normer håller på att luckras upp. Alla de här männen bör vakna upp och i se att det inte är samma coolhetsfaktor för invandrares dåliga kvinnosyn och våldsintresse. För det är jävligt mycket åttiotalet i det. Även om trenden höll i sig länge.

Men Paulo höll ju på med sitt skit i nutid det är ju en jkla skillnad. Dogge återger något från dåtid. Jag är förövrigt betydligt yngre än Dogge.

Människor är olika, alla har inte ditt språk och sätter ord på saker på samma sätt. Alla har inte en livssituation där man kan sitta och reflektera över varje enskild liten händelse man varit med om. Speciellt inte om erfarenheterna är staplade på hög med skit. Det kanske funkar om man är uppväxt i ett tryggt medelklasshem och varit med om EN traumatisk händelse i sitt liv. Men så är inte verkligheten för många. Du läser in massa saker i det här som aldrig kanske var menade eller ens har hänt på det viset du upplever det. I en annan form med mer eftertanke hade du kanske fått andra svar. Det måste också finnas utrymme för resonemang, att föra upp saker till diskussion och att människor får dra egna slutsatser och göra egna val.

Ni i PK-mobben kan ju inte sätta er över och ha tolkningsföreträde och inte låta oss andra existera, som hör och ser något helt annat än en kallhamrad sexualförbrytare när Dogge talar. SvT och SR ska fånga in hela folket.

Jag nekar inte till att det han säger är olyckligt men ska ni problematisera Dogges uttalande är det väl i så fall bättre att koppla in den där "Radiopsykologen" som får göra en serie i P1 om hur mycket obearbetade och oreflekterade trauman lägre samhällsklasser bär på och viftar bort med ett skratt pga strukturer i samhället som gör att det mest är intellektuella välutbildade som springer till psykologen som förstahandsval.

Jag råkar veta att Dogge enligt många är en reko och ok person. Om han väger orden på guldvåg eller inte ändrar inte det faktumet. Det finns gott om vältaliga akademiker som säger rätt saker men ändå dyker upp hos Dumpen och då är dom där vackra orden inte värda ett skit.
Citera
2024-03-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Tycker du Dogge har en offerkofta på, på vilket sätt visar han det? Hur vet du att han ljuger? Vad har du bevis att manliga förövare påstår att de egentligen är offret?

Det du säger är att alla män som påstår att de är offer egentligen är förövare. Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Sexist.
Nej det är saker som samhället aldrig lyfter fram och fullständigt korrekt.

Kräv att Dogge istället presenterar de här deltagarna och "förövaren" så vi får höra deras sida av saken och vad som skedde.

Jag har bättre koll på verkligheten än vad du har och att kritisera Dogge är att försvara pojkar som utsätts från att betraktas med löje, stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in