2024-03-28, 18:45
  #697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Du har bara kallat hans förklaringar som en efterkonstruktion, dvs att han ljuger och utmålat honom som klandervärd i alla avseenden vi just diskuterat. Ser du verkligen inte felet i det du gör?

Det har du inte, du har gått från att allt är påhittat till att fantisera om att utvalda delar (utvalda av dig) egentligen är en lögn.

Nä, det har jag aldrig påstått, jag har påstått att jag inte vet vad som är sant. Sen har jag menat på att allt du fantiserat om helt saknar trovärdighet eftersom vi vet att allt är påhittat...

Men.. Stämmer hans berättelse är det fördjävligt hur du och andra angriper en person som blivit sexuellt utnyttjad som barn. Ett offer. Hade Dogge inte varit man, hade könen varit det omvända hade det låtit helt annorlunda i denna tråd.
Ett offer ? Offerkoftan sitter hårt på somliga och saken är att manliga förövare ofta ljuger om att de i själva verket utsatts när de vill undkomma ansvaret för att de begått sexualbrott eller våldsbrott. Det är en klassiker att en skyldig man säger att han egentligen är offret i historien.
Citera
2024-03-28, 18:45
  #698
Medlem
Troligtvis sitter det människor i hela diggiloogänget s
Citera
2024-03-28, 18:46
  #699
Medlem
Blondinss avatar
Kvinnor hatar på Dogge när det är han (enligt hans historia) som blev våldtagen av en 15 åring.

Helt sjukt.
Citera
2024-03-28, 18:47
  #700
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Ja, han låter VERKLIGEN som ett offer när han berättar sin story.

Det är 40 år sedan och alla bär inte runt på en offermentalitet, det är också uppenbart att han inte kände sig som ett offer eftersom det var frivilligt från båda håll. Sanningen är dock att i lagens mening kan man inte ge samtycke som 7-8 åring och enligt lagen är han helt klart ett offer.
Citera
2024-03-28, 18:49
  #701
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Det är 40 år sedan och alla bär inte runt på en offermentalitet, det är också uppenbart att han inte kände sig som ett offer eftersom det var frivilligt från båda håll. Sanningen är dock att i lagens mening kan man inte ge samtycke som 7-8 åring och enligt lagen är han helt klart ett offer.

Jag hade aldrig betett mig som han gör, när han berättar, om jag hade blivit sexuellt utnyttjad som 7-8 åring. Hade du?
Citera
2024-03-28, 18:49
  #702
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Undrar hur reaktionerna varit om det var en 14 årig pojke som spänt på ett gäng 8 åriga flickor?
Citera
2024-03-28, 18:50
  #703
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Ett offer ? Offerkoftan sitter hårt på somliga och saken är att manliga förövare ofta ljuger om att de i själva verket utsatts när de vill undkomma ansvaret för att de begått sexualbrott eller våldsbrott. Det är en klassiker att en skyldig man säger att han egentligen är offret i historien.

Tycker du Dogge har en offerkofta på, på vilket sätt visar han det? Hur vet du att han ljuger? Vad har du bevis att manliga förövare påstår att de egentligen är offret?

Det du säger är att alla män som påstår att de är offer egentligen är förövare. Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Sexist.
__________________
Senast redigerad av Saxofonjude 2024-03-28 kl. 19:02.
Citera
2024-03-28, 18:50
  #704
Medlem
Troligtvis sitter det människor i hela diggiloogänget som har värre skelett i sina garderober. Tror inte för en sekund att kändisar överlag är några frikyrkemänniskor. Hela grejen med #metoo, dumpen och liknande har spårat ur nu. Nu vågar man knappt titta åt yngre tjejer utan att känna sig anklagad. Lär ju mest slå tillbaka på tjejernas självkänsla när alla killar måste låtsas dagdrömma när en pudding entrar catwalken. Slutar med att de får lov att kasta sig i blattarnas armar och leva miserabelt liv med blattelukt i sitt hus. Juden skrattar gott.
Citera
2024-03-28, 18:53
  #705
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag hade aldrig betett mig som han gör, när han berättar, om jag hade blivit sexuellt utnyttjad som 7-8 åring. Hade du?

Nä, men jag är inte förortsblatte heller. Det är rätt uppenbart att sättet han berättar på som sticker i ögonen mest, innehållet har sen folk svårt att tolka korrekt.
Citera
2024-03-28, 18:53
  #706
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Du har bara kallat hans förklaringar som en efterkonstruktion, dvs att han ljuger och utmålat honom som klandervärd i alla avseenden vi just diskuterat. Ser du verkligen inte felet i det du gör?

Det har du inte, du har gått från att allt är påhittat till att fantisera om att utvalda delar (utvalda av dig) egentligen är en lögn.

Nä, det har jag aldrig påstått, jag har påstått att jag inte vet vad som är sant. Sen har jag menat på att allt du fantiserat om helt saknar trovärdighet eftersom vi vet att allt är påhittat...

Men.. Stämmer hans berättelse är det fördjävligt hur du och andra angriper en person som blivit sexuellt utnyttjad som barn. Ett offer. Hade Dogge inte varit man, hade könen varit det omvända hade det låtit helt annorlunda i denna tråd.
Din sista paragraf är ju vad allt handlar om för dig: könet. Du verkar vara inne på något jäkla könskrig av någon anledning.

Hade könen varit omvända så hade din åsikt varit den omvända också, eller hur?

Tycker du borde sluta gnälla om att folk inte tror på Dogge. Det krävs inte mycket kritiskt tänkande för att inse att han är en bullshitter av rang.
__________________
Senast redigerad av Kallebrogen 2024-03-28 kl. 18:55.
Citera
2024-03-28, 18:54
  #707
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag hade aldrig betett mig som han gör, när han berättar, om jag hade blivit sexuellt utnyttjad som 7-8 åring. Hade du?

En 15-årig tjej låter killar som är 7-8 år göra sexuella saker med hennes nakna kropp. Jag vågar nog lova att dessa killar absolut inte känner sig som några offer på något vis. Detta var nog snarare en riktigt häftig upplevelse för dom.

Världen var inte lika skitnödig när Dogge var ung som den tyvärr är idag.
Citera
2024-03-28, 18:56
  #708
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Jag är väl inte akademiker iallafall? Har för tusan knappt gått i grundskolan och bara dragit ihop 700 gymnasiepoäng som vuxen. Förövrigt uppväxt i ett område som idag är klassat som utsatt där tonen var rå och sexualiserad bland barn och som vuxen i ser jag förskräckt att det sannolikt berodde på att barn var utsatta för sexuella övergrepp om vi hoppar över den delen med oskuldsfull oförmåga att i låg ålder förstå sexuell kontext. Jag skulle kunna berätta om barn som "hade sex" då jag som liten lämnade en sådan situation men gissa vad, som vuxen inser jag att barnen antagligen varit utsatta för sexuella predatorer eller mött andra barn som varit det om de inte upplevt sammanhang de inte förstod. Skulle aldrig någonsin falla mig in att skratta åt det eller sprida omkring saker som vuxen. Vilket jag förstod bättre än redan som barn och ung.

Jag är övertygad om att det förekom barn som var utsatta för sexuella övergrepp när jag har liten medan majoriteten av oss trodde att grövre sexuella uttryck var mer harmlösa saker eller något annat som bara berörde att vara avklädda.

Det begriper du väl själv att normala barn i åldern Dogge uppger inte förstår det sexuella umgänget såvida de inte utsatts för anti gen sexuella övergrepp i form av handlingar eller sexuella övergrepp i form av grova redogörelser små barn inte ska ta del av?

Det är en cancelling-kultur som pågår bland de yngre och det får de här männen acceptera. De är helt enkelt mossiga och föråldrade medan de tror att de själva fortfarande är tonåringar. Givetvis ska människor dra slutsatser av erfarenheter och lära av det. De tär inte som att barn för var mer utsatta än idag när varenda jävla förövare når dem med några tangenttryck så det är dags att gamla sexistiska män lär sig. Inte kul att driva om sexuella övergrepp även om det var en massa höhö 1993. Eller 1983. Eller 1973. Eller 1963.

Det är så jävla irriterande med er gamlingar som inte fattar att inte uppträda oanständigt och vulgärt i tid och otid. Skiter fullständigt i var ni växte upp. Jag och många andra av oss har också vuxit upp i andra decennier än vad som är idag men klarade ändå av att bli hyfsat rumsrena. Vill ni befinna er i alla rum, då får ni för helvetet lära er att passa in I sammanhangen.

Köpa sex och våldta tjejer var mindre viktigt än antirasism och Dogge, Paolo och många med honom är bara män som lyftes fram för att antirasismen var större än någon feminism och antisexism.

Det är väldigt ocoolt att våldta "horor" 2024. Nittiotalets antirasism håller på och faller samman och immuniteten för att vara ett svin för att patriarkala strukturer går före andra normer håller på att luckras upp. Alla de här männen bör vakna upp och i se att det inte är samma coolhetsfaktor för invandrares dåliga kvinnosyn och våldsintresse. För det är jävligt mycket åttiotalet i det. Även om trenden höll i sig länge.

Jag tar din sign i beaktande när jag säger att det är svårt att förstå vad du skriver. Förmodligen är du van vid att bli missförstådd men numera lägger det ansvaret på andra, annars hade du nog inte haft den signen du har.

Jag kan ju påpeka att de flesta barn i orten på den tiden Dogge var ung var skonade från sexuella övergrepp. Bara för att man kommer från ett sämre område, betyder inte att alla barn blir våldtagna.

På vår tid var det ett annat sätt att se på sex. Det kan vi inte bli straffade för 40 år senare bara för att unga idag inte lever på samma sätt. Sen har vi vuxna som dig, som helt enkelt inte vågar vara sig själva och stå för sin egen tid som ung. Det är bättre att svälja sin stolthet och bete sig som dagens småglin bara för att känna att man blir accepterad. En vuxen människa som beter sig på det viset är bara patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in