2024-03-28, 00:38
Medlem
Anjobanjo orerar i sin senaste video om hur han inte alls begår bokföringsbrott som
Jonas Livros påstår. Anjo har ju nämligen lämnat in bokslutet från 2022 och DESSUTOM 2023 i (god tid). Enligt köttbullen själv ska han återfå sin F-skatt så fort ÅR registrerats.

Det köttbullen inte verkar förstå är att bara det FAKTUM att en ÅR inte upprättas i tid utgör ett bokföringsbrott. Det som dessutom försvårar omständigheterna är att han driver en liten firma med få verifikationer. Han och sin skuldsaneringsfru lever i en sån jävla bubbla. Jag längtar verkligen tills den dagen han blir åtalad för ovanstående samt sina förtal.

Sen på toppen av allt sitter dessutom chipstutten och skryter om x antal skattekronor han betalat in. Han har betalat in totalt 13 000 i skatt enligt bokslut. Huruvida han faktiskt betalat summan vet jag inte. Hans belastning på välfärden kvittas dock inte mot några 13 000. ”Entreprenören”.

Jävla pajas han är alltså. Anjo vill man verkligen möta i en mörk gränd..
Citera
2024-03-28, 00:51
Medlem
Chipstutten sitter i sin samhällsfastighet lägenhet och njuter av sin status. Lite till inget förstår han inte att han framstår som jordens pajas. Sitter och orerar om att man gör fel i att gå emot honom, family is everything och att det bara finns en sanning. Sanningen kommer här.

1. Du är en skuldsatt chipstutte boendes i en soc lägenhet. Din youtube karriär kommer aldrig ta fart och även om den gör det kommer fogden mäta ut dina framgångar.

2. Du/ni är förmodligen Sveriges värsta föräldrar. Ni har riskerat vräkning pga ert pepsi Max missbruk. Du begår regelbundet brott gentemot ABL samt skattebrott. Din fru är under skuldsanering. Du vaknar i dina mjukisbyxor, jobbar i dina mjukisbyxor och går och lägger dig i dina mjukisbyxor. Du är en genomrutten människa som
Borde prioritera din och din familjs skulder.

3. Det finns bara en sanning och den begriper du dig inte på för du har fullt med chips i hjärnan.
Citera
2024-03-28, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vad krävs det för källa för att du ska vara nöjd? När det inte längre finns någon möjlighet för dig att inte på något vis kunna ändra, göra om, omskriva, bortse från osv.

För ca 10-12 år sedan var jag mycket aktiv här på flashback och det var samma retorik då som nu och jag ställde samma fråga då när jag såg att det vändes och vreds på allt. Det spelade ingen roll vad någon sa oavsett vilken sida skribenterna stod på. En oändlig källa till ord utan mening förrutom att det hela tiden kokades ner till att handla om just den som för stunden skrev.

Jaja, det är flashback, jag vet. Men hade vissa skribenter inte varit anonyma hade de fälts för otaliga brott.

Anjo ljuger ofta. Därför vill man ha konkreta bevis.

Många, många av hans påståenden har kunnat motbevisas och komprometterande omständigheter har dykt upp som tyder på att detta verkligen inte handlar om att hitta sanningen.

Några sidor bakåt så finns massvis av hans lögner listade.. Många med källhänvisning.

Det handlar om anklagelser om diagnoser som borderline och psykopati, att hon har hackat Chrippas youtube-kanal, att hon har länsat alla Chrippas bankkonton på pengar, misshandlat hans barn, osv.

Det är en obehaglig man och det är obehagliga anklagelser han slänger sig med och dom allra flesta har motbevisats. Han är inte trovärdig helt enkelt.
Senast redigerad av Pallal 2024-03-28 kl. 02:24.
Citera
2024-03-28, 05:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vad krävs det för källa för att du ska vara nöjd? När det inte längre finns någon möjlighet för dig att inte på något vis kunna ändra, göra om, omskriva, bortse från osv.

För ca 10-12 år sedan var jag mycket aktiv här på flashback och det var samma retorik då som nu och jag ställde samma fråga då när jag såg att det vändes och vreds på allt. Det spelade ingen roll vad någon sa oavsett vilken sida skribenterna stod på. En oändlig källa till ord utan mening förrutom att det hela tiden kokades ner till att handla om just den som för stunden skrev.

Jaja, det är flashback, jag vet. Men hade vissa skribenter inte varit anonyma hade de fälts för otaliga brott.
Bra källor/bevis är dokument från myndigheten, video/ljud inspelningar där man spelar upp ALLT, så man inte tar saker ur sitt sammanhang, och liknande.

Sms/mejl/andra konversationer kan t.o.m barn fejka idag. Det är inte pålitliga bevis.
Att Anjo som hatar och vill svartmåla Linnea och Chrippa säger "Chrippa sa detta till mig" är inte pålitliga bevis eftersom han har en agenda.
Handskrivna papper som påstås vara skrivna av Chrippa eller Linnea är inte pålitliga bevis, det kan lika gärna vara Anjo eller Lisen som skrivit dessa papper.
Anahit som efter hon inte längre är vän med Linnea väljer av svartmåla Linnea, Anahit som blivit tränad sedan barnsben att ljuga, är inget pålitligt bevis.

Man får vara lite källkritisk. Om saker påstås utan bevis kan man ta det som rykten, spekulation. Men finns inga bevis mer än "Anjo sa...", då kan man inte sprida det som sanning.
Citera
2024-03-28, 06:15
Avslutad
Citat:

Jag begär inga källhänvisningar på flashback, men när Anjo i en öppen kanal kräks ut anklagelser så skall han kunna göra det. För att visa att hans påståenden är sanna OCH för att skydda sig själv mot anklagelser om förtal
Citera
2024-03-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Bra källor/bevis är dokument från myndigheten, video/ljud inspelningar där man spelar upp ALLT, så man inte tar saker ur sitt sammanhang, och liknande.

Sms/mejl/andra konversationer kan t.o.m barn fejka idag. Det är inte pålitliga bevis.
Att Anjo som hatar och vill svartmåla Linnea och Chrippa säger "Chrippa sa detta till mig" är inte pålitliga bevis eftersom han har en agenda.
Handskrivna papper som påstås vara skrivna av Chrippa eller Linnea är inte pålitliga bevis, det kan lika gärna vara Anjo eller Lisen som skrivit dessa papper.
Anahit som efter hon inte längre är vän med Linnea väljer av svartmåla Linnea, Anahit som blivit tränad sedan barnsben att ljuga, är inget pålitligt bevis.

Man får vara lite källkritisk. Om saker påstås utan bevis kan man ta det som rykten, spekulation. Men finns inga bevis mer än "Anjo sa...", då kan man inte sprida det som sanning.

Det är sant.

Jag har tänkt i banorna att om jag påstår att mina ögon är blåa.
Bevis tack säger en annan.
Jag fotar mina ögon.
Den jag ska leverera bevis till säger att denne inte kan veta om det verkligen är mina ögon och påstår att jag ljuger.
Jag vet sanningen, men blir anklagad att ljuga.
Dilemma.
Citera
2024-03-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag begär inga källhänvisningar på flashback, men när Anjo i en öppen kanal kräks ut anklagelser så skall han kunna göra det. För att visa att hans påståenden är sanna OCH för att skydda sig själv mot anklagelser om förtal

Exakt så är det enligt mig. Bevis måste vara vattentäta så klart.
Men det är ju svårt i dagens läge att prestera bevis då människor antingen är luttrade av tidens svårighet eller har en egen liten vendetta mot någon och kräver mer och mer och mer för att absolut inte lyssna. Det går åt två håll och folk väljer sida utifrån sitt eget sätt att fungera och tänka tror jag.
Citera
2024-03-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
”Man kan inte styra Anjo.” Säger Joakim Lundell, Lisen, Chrippa, Rask och även Anjo själv.

Han säger även att det är struntsnack att Chrippa blivit pressad att följa en storyline, men försöker samtidigt framställa sig själv som ett påpiskat offer eller en duktig idiot som bara har gjort vad han har blivit vägledd till att göra (av Chrippa och Julia), Joakim Lundells konversationer är minst lika relevanta att publicera men lyser med sin frånvaro.

Förlåt Anjo, men ditt track record har gång på gång bevisat att du är en empatilös notorisk förövare och lögnare, en lat och frånvarande pappa till icke-man med förjävlig kvinnosyn, som gör allt i din makt för att få en klapp på axeln av Joakim Lundell. Hur många av Anjos lögner skapades efter att Chrippa blev släppt ur häktet?

Sist men inte minst, eftersom stackarn vill framstå som ett proffs eller någon slags journalist (vill ju jättegärna bli jämförd med Janne Josefsson), så bör han börja följa Publicitetsregler.

Delvis håller jag med dig.
Anjo har ju faktiskt visat upp konversationer som visar att han har belägg för att kunna säga att han har blivit tillfrågad av några personer i detta att föra deras talan.

Sen blir det fullständigt kaos, inte minst på flashback.

Naturligtvis hjälper det Anjo att tjäna mer pengar då fler går in om ser på hans kanal. Men detta har ju funnits i evigheter i annan form av media.

Problemet jag har är att några personer lägger ner så mycket av sin tid på att manipulera ev bevis och påstår att lögner sprids utan att själva prestera bevis på påståendena.

Dessa personer gör en psykologisk bedömning av personer de inte känner. Det går ju åt båda håll. Skillnaden är att några gör det utan att gömma sig medan andra gömmer sig bakom anonymitet oavsett var de skriver för någonstans och verkar inte ha några spärrar.

Läste någonstans att en skribent skrev: mongobarn om ett barn i en annan tråd inom samma ämne.
Vadihelv...te!
Citera
2024-03-28, 12:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är sant.

Jag har tänkt i banorna att om jag påstår att mina ögon är blåa.
Bevis tack säger en annan.
Jag fotar mina ögon.
Den jag ska leverera bevis till säger att denne inte kan veta om det verkligen är mina ögon och påstår att jag ljuger.
Jag vet sanningen, men blir anklagad att ljuga.
Dilemma.
Det är inte ett dilemma, du går till en oberoende part, tex en läkare, optiker, eller liknande. Någon som inte tjänar på att ljuga om din ögonfärg, och ber dem skriva ett intyg att dina ögon är blåa. Vips så har du pålitligt bevis.

Det är exakt sånt som sker vid brott, jag påstår att du rånat mig, ingen kommer ta mitt ord som enda bevis och dömma dig för brottet, utan det kommer krävas bevis på att du faktiskt gjort det jag påstår för att du ska kunna dömas för det.

Anjo sa flera gånger att han hade bevis, att han inte skulle gå ut med saker om dem inte var vattentäta. Han ljög.
Citera
2024-03-28, 12:26
Medlem
Citat:
Delvis håller jag med dig.
Anjo har ju faktiskt visat upp konversationer som visar att han har belägg för att kunna säga att han har blivit tillfrågad av några personer i detta att föra deras talan.

Sen blir det fullständigt kaos, inte minst på flashback.

Naturligtvis hjälper det Anjo att tjäna mer pengar då fler går in om ser på hans kanal. Men detta har ju funnits i evigheter i annan form av media.

Problemet jag har är att några personer lägger ner så mycket av sin tid på att manipulera ev bevis och påstår att lögner sprids utan att själva prestera bevis på påståendena.

Dessa personer gör en psykologisk bedömning av personer de inte känner. Det går ju åt båda håll. Skillnaden är att några gör det utan att gömma sig medan andra gömmer sig bakom anonymitet oavsett var de skriver för någonstans och verkar inte ha några spärrar.

Läste någonstans att en skribent skrev: mongobarn om ett barn i en annan tråd inom samma ämne.
Vadihelv...te!

Lögnerna handlar inte om subjektiva sanningen, utan den absoluta. Det verkar som att du har dykt in i detta drama nu den senaste tiden. Allt började med att Chrippa blev häktad på sannolika skäl efter att Linneas väninna hade bett polisen åka till lägenheten.

Väldigt snabbt påbörjas mission övergrepp i rättssak, Linnea utmålas som en klandervärd människa på alla sätt. Och nej, det påstås inte att hon kanske har drag av psykopati i sin personlighet, det fastslås istället att hon är en psykopat, likaså att har diagnosen bipolär, att hon har länsat hans konton, snott hans telefon, hackat hans konton, att hon är gravid och så vidare. Det är sjuka påståenden.

Det finns inte plats för någon subjektiv sanning i ovanstående påståenden. Sen har det ju givetvis också konstaterats massvis med subjektiva upplevelser om henne som person.

Kolla igenom Anjos videos från början till slut. Du kommer att bli mörkrädd. Han har stalkat henne i flera månader och Anjo väntade för övrigt utanför deras hem flera i timmar en gång för att utröna om hon var där inne. Först när Chrippa och Lillen gick iväg tog, Anjo, hans fru Lisen och Joakim Lundell sig in i Chrippas och hennes hem. Då kanske du förstår vidden av trakasserierna, är inte det övergrepp i rättssak så vet jag inte vad som är det. Hon var ensam hemma.
Senast redigerad av Pallal 2024-03-28 kl. 12:29.
Citera
2024-03-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är inte ett dilemma, du går till en oberoende part, tex en läkare, optiker, eller liknande. Någon som inte tjänar på att ljuga om din ögonfärg, och ber dem skriva ett intyg att dina ögon är blåa. Vips så har du pålitligt bevis.

Det är exakt sånt som sker vid brott, jag påstår att du rånat mig, ingen kommer ta mitt ord som enda bevis och dömma dig för brottet, utan det kommer krävas bevis på att du faktiskt gjort det jag påstår för att du ska kunna dömas för det.

Anjo sa flera gånger att han hade bevis, att han inte skulle gå ut med saker om dem inte var vattentäta. Han ljög.

Med andra ord är alla diskussioner, påståenden osv helt utan vinst för någon när allt egentligen måste dras i rätten med bevis som är helt vattentäta där inte ens de mest sanningsmanipulerande personerna kan beslå den andra med lögn. Gäller utan tvekan båda sidor eller för all del hundra olika sidor beroende på vem man är.

Är det skillnad mellan att ha fel och ljuga?
Citera
2024-03-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Lögnerna handlar inte om subjektiva sanningen, utan den absoluta.

Det verkar som att du har dykt in i detta drama nu den senaste tiden. Allt började med att Chrippa blev häktad på sannolika skäl efter att Linneas väninna hade bett polisen åka till lägenheten.

Därefter påbörjas mission övergrepp i rättssak, Linnea utmålas som en klandervärd människa på alla sätt. Och nej, det påstås inte att hon kanske har drag av psykopati i sin personlighet, det fastslås istället att hon är en psykopat, likaså att har diagnosen bipolär, att hon har länsat hans konton, snott hans telefon, hackat hans konton, att hon gravid och så vidare. Det är så sjuka påståenden.

Det finns inte plats för någon subjektiv sanning i ovanstående påståenden. Sen har det givetvis också konstaterats massvis med subjektiva upplevelser om henne som person, men det inget jag eller någon annan har påstått är varit lögn.

Kolla igenom Anjos videos från början till slut. Du kommer att bli mörkrädd. Han har stalkat henne i flera månader och Anjo väntade för övrigt utanför deras hem flera i timmar en gång för att utröna om hon var där inne. Först när Chrippa och Lillen gick iväg tog, Anjo, hans fru Lisen och Joakim Lundell sig in i Chrippas och hennes hem. Då kanske du förstår vidden av trakasserierna, är inte det övergrepp i rättssak så vet jag inte vad som är det. Hon var ensam hemma.

Jag har hängt med länge så jag vet vad som har presenterats för oss.

Jag tvekade länge att börja skriva på flashback igen för det kan äta upp en ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in