2024-03-26, 18:20
Medlem
Zingo2s avatar
ML och Svempa är tragiska, dit kan man även räkna Lotta R. Varför är hon med, LR alltså????
Citera
2024-03-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det man kan konstatera är att det är stor skillnad mellan generationerna. Det som de gamla tycker är vulgärt. Tycker yngre är framåt och öppet...

Tiderna förändras och ingenting är fel...

What?

De som var unga på 1970-talet tillhör väl en av de mest frigjorda generationerna, inte alla, men en hel del av dem.

De som var unga på 1980-talet (och således är i 60-årsåldern nu) badade topless och hade inga bh:ar under sina t-shirts och blusar.

Båda generationerna sexdebuterade innan aids och efter att p-pillren kommit, dvs när sex var tillåtet på ett annat sätt och inte farligt som det var innan och blev sedan.

Det är nog trettiotalisterna du menar som var pryda, fast nehej, den generationen tillhör ju Kerstin.

Så jag fattar inte riktigt vad du menar.
Citera
2024-03-26, 18:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var inte badandet jag avsåg utan att han stod spritt språngande på stranden bredbent och med händerna på höfterna.

Jo, jag kan hålla med om då jag tittade en gång till att han återigen var beräknande "med att visa upp sig" i sitt nakenbadande.
Och det är ju detta som gör att det blir pinsamt.
Trots att han är snygg, blir hela han osexig, då han tror att det räcker med en kropp.
I sexighet ingår karisma. Han har ingen karisma överhuvudtaget.

De andra deltagarna, både kvinnor och män undviker honom. Och så har han ingen fingertoppskänsla alls då det gäller detta, utan fortsätter med sin exhibitionism.
Det blir bara jobbigt för de andra.

Han tycker han är tillräcklig, med sin kropp.

Men som M-L sa "han är snygg, men det är inte allt" (det räckte inte ens för henne, som verkar vara den mest ytliga av kvinnorna).

Som sagt, tänk er om Svempa var en mjuk och behaglig person. Kvinnorna hade ju flockats kring honom.
Citera
2024-03-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Då ska man nog inte vara med i ett tv-program.
Programmet finns inte för att hjälpa gamla att hitta kärlek utan för att få tittare.
Jaha.
Citera
2024-03-27, 20:20
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Förstår någon varför inte skitsnygga Yvonne syns mer i rutan? De målar väggar och allt möjligt men inget prat om att det finns en konstnär i gruppen tex.

Här är hennes insta om någon är nyfiken: https://www.instagram.com/myartsthlm?igsh=NjA0Y3RocmZmOTFt

Hon är tjusig. Men jag hade även en annan favorit som jag sen förstod varför hon inte gick hem IRL och då är det förstås svårt att sälja henne till folket om ingen på plats bryr sig. Det är kanske på samma sätt med Y?
Citera
2024-03-27, 20:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
... tänk er om Svempa var en mjuk och behaglig person. Kvinnorna hade ju flockats kring honom.

Angående Sven-Erik och hans approach: I alla åldrar väljer både kvinnor och män folk vi trivs med. Först attraheras vi. Sen trivs vi - eller så gör vi det inte. Efter den känslan finns inga attribut som kan uppväga. Attraktion och trivsel är allt.
Citera
2024-03-27, 21:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Härlig snubbe.
Kul med nån som vågar utmana pryda människor. Mer sånt i teverutan!

De är inte pryda för fem öre. De är helt normala, vilket har framgått tydligt under seriens gång.
Citera
2024-03-27, 21:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
De är inte pryda för fem öre. De är helt normala, vilket har framgått tydligt under seriens gång.

Eller hur, så som deltagarna har klandrats för att prata om sex och snusk.
Nä, då ska man helt plötsligt vinkla det till att de skulle vara pryda.
Folk i den åldern är bra mycket mer frigjorda än vad som är kutym idag.
Om man visar tuttar på facebook, blir man idag varnad.
Folk däremot som växte upp på 70-80-tal är impregnerade i frigjord sex och topless på stränderna.
Unga idag förfasar sig över nakenhet, och om man väl visar man sig naken så MÅSTE man han opererat sig efter porrfilmsidealen och vara slätrakad.
Allt som är naturlig nakenhet förfasar man sig över.
Är det några som inte är pryda idag så är det 50-talister, 60-talister.

De är besvärade av honom eftersom att han inte klarar av att kommunicera på annat sätt än att visa upp sig.
Det är jobbigt med folk som inte kan kommunicera normalt, utan enda sättet att visa "här är jag" gör de med "att väcka uppmärksamhet med saker de gör".

Det kan vara att de spelar apa på olika sätt. Det kan vara att de visar hur duktiga de är.
De är otroligt jag-fokuserade med att visa hur duktiga de är, men de har noll koll på samspel.
De ser inga andra än sig själva.

Vem vill umgås med såna? Inga.
Citera
2024-03-28, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Angående Sven-Erik och hans approach: I alla åldrar väljer både kvinnor och män folk vi trivs med. Först attraheras vi. Sen trivs vi - eller så gör vi det inte. Efter den känslan finns inga attribut som kan uppväga. Attraktion och trivsel är allt.

Bra sagt, håller med till 100%. De är de största avgörande faktorerna. Vill du att folk ska stanna hos dig? Se till så att de trivs.
Citera
2024-03-28, 21:50
Medlem
Crapmagics avatar
Viktig fråga!, har vi fått se Marie Louise svartvita foto ännu?
Citera
2024-03-29, 08:54
Medlem
DiggerNicksons avatar
Ja det bllr ett grannt par de där två. Fin personkemi, så hoppas att det håller.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Tänk att Ruth kniper Bengt. Han tycker jag är lite läcker.
Lite krallig han också, men överkomligt.
Citera
2024-03-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Viktig fråga!, har vi fått se Marie Louise svartvita foto ännu?

Den brukar visas när de är kvällens par och ska åka till stugan, så det borde det ha gjort.

Förresten tycker jag det är bedrövligt att allt kretsar kring några få huvudaktörer och ett par birollsinnehavare - och resten är statister som man inte hör och ser ett dugg av. Hade varit mer underhållande med fler livshistorier och personligheter. Som tittare är man liksom klar nu med M-L, S-E och gamla damen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in