2024-04-02, 10:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Männen framstår ju som korkade. Det räcker att en kvinna säger att de verkar trevliga, så tror de att allt är klappat och klart. De tar ett stadigt tag i kvinnans händer, tittar djupt in i ögonen och konstaterar hur magiskt allt känns.
What the fuck!! Hon sa att du verkar fin och trevlig, det är inte detsamma som att ni nu ska bli ETT.

Exakt det där händer mot M-L varje gång. Är det inte Heiki, så är det Lasse eller nu Bosse. Det är ju därför M-L nu börjat förklara för Bosse att hon drar sig undan om det blir för intensivt. Och tacka fan för det.

Bosse förstår dock inte vad hon far efter. Han är så omtumlad av att hon tilltalat honom och sagt att han verkar vara en intressant karl, så att han nu tappat fotfäste och verklighetsuppfattning.
Han prånglade på sig en tre nummer för liten tränings-t-shirt i mikrofiber och trampade iväg till stugan, fattade hennes händer som om detta vore början på deras gemensamma liv🤦🏻‍♂️
Bredvid i soffan satt M-L med panikkänsla…

Varför i hela världen skulle helan och halvan skicka iväg dem till den där stugan ens? Det var alldeles för tidigt, noll potential för kärlek fanns ju. Men det var väl brist på alternativ antar jag.

Edit; kan det va så att den här generationen män inte förstått och varit med om att inledningen på en kommande relation först är ett spel. Man åmar sig och kråmar sig lite lätt för varandra i syfte att väcka intresse, där emellan intas en aningen restriktiv hållning för att inte verka allt för på (läs desperat) och så dansar man vidare med två steg fram, ett tillbaka tills man hittat en rytm som båda gillar.
Har männen aldrig varit med om det förut? Åtminstone när de var unga?
Mycket bra analys. Kan M-L vara satt att flörta hej vilt av tv-teamet tro?
Citera
2024-04-02, 10:45
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
På vilket sätt har hon flörtat?
Citera
2024-04-02, 11:24
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Kan vara så att jag var ironisk om att det var
Sven-Åke som just räknat vidlyftigt fel för att kunna äta förbjuden frukt, men det borde jag förstått att autist-flashback skulle anse att ironi är svårt på internet eller som Sven-Åke brukar säga
"Vad man än gör så gör man ju fel i folks ögon, du kan ju kan aldrig va 100 %" (med anspelning på Lotta Engberg)

Puss och kram vi syns på stan! https://imgbox.com/ypESZHks

Fin bild. Sven-Åke är verkligen en snygg karl. Tycker han verkar ha självdistans och en rejäl portion humor också. Om jag varit en av de kvinnliga deltagarna skulle jag definitivt haft ett öga för honom.
Citera
2024-04-02, 12:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Nej det tror jag inte. Hon undersöker männen lite lätt och de svarar upp med desperation helt enkelt.
Hon förstår inte att hennes (egentligen normala beteende) ses av männen som fullblown inviter till gemensamt liv.
För männen är det inte fråga om att undersöka om hon över huvud taget är intressant, de tappar all vett och sans och analyserar varken henne eller sig själva, ännu mindre om de passar ihop.

Det är som om de hade Aspergers hela bunten.

Edit; den karln som inte var desperat och som vägrade jaga en kvinna var ju Sven-Erik, men han hade ju ett annat slags handikapp istället kan man säga.
Citera
2024-04-02, 13:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nej det tror jag inte. Hon undersöker männen lite lätt och de svarar upp med desperation helt enkelt.
Hon förstår inte att hennes (egentligen normala beteende) ses av männen som fullblown inviter till gemensamt liv.
För männen är det inte fråga om att undersöka om hon över huvud taget är intressant, de tappar all vett och sans och analyserar varken henne eller sig själva, ännu mindre om de passar ihop.

Det är som om de hade Aspergers hela bunten.

Edit; den karln som inte var desperat och som vägrade jaga en kvinna var ju Sven-Erik, men han hade ju ett annat slags handikapp istället kan man säga.
Synd att Bengt blev upptagen direkt. Hade varit kul att följa hans taktik. Ser bäst ut tycker jag minus den obligatoriska magen.
Citera
2024-04-02, 17:47
Medlem
Citat:
Synd att Bengt blev upptagen direkt. Hade varit kul att följa hans taktik. Ser bäst ut tycker jag minus den obligatoriska magen.

Vad är det med alla magar?

Jag känner till en hel del karlar i den åldern och ingen av dem (jo, en) har skaffat sig så rubusta midjemått.
Citera
2024-04-02, 18:07
Medlem
Citat:
Männen framstår ju som korkade. Det räcker att en kvinna säger att de verkar trevliga, så tror de att allt är klappat och klart. De tar ett stadigt tag i kvinnans händer, tittar djupt in i ögonen och konstaterar hur magiskt allt känns.
What the fuck!! Hon sa att du verkar fin och trevlig, det är inte detsamma som att ni nu ska bli ETT.

Exakt det där händer mot M-L varje gång. Är det inte Heiki, så är det Lasse eller nu Bosse. Det är ju därför M-L nu börjat förklara för Bosse att hon drar sig undan om det blir för intensivt. Och tacka fan för det.

Bosse förstår dock inte vad hon far efter. Han är så omtumlad av att hon tilltalat honom och sagt att han verkar vara en intressant karl, så att han nu tappat fotfäste och verklighetsuppfattning.
Han prånglade på sig en tre nummer för liten tränings-t-shirt i mikrofiber och trampade iväg till stugan, fattade hennes händer som om detta vore början på deras gemensamma liv🤦🏻‍♂️
Bredvid i soffan satt M-L med panikkänsla…

Varför i hela världen skulle helan och halvan skicka iväg dem till den där stugan ens? Det var alldeles för tidigt, noll potential för kärlek fanns ju. Men det var väl brist på alternativ antar jag.

Edit; kan det va så att den här generationen män inte förstått och varit med om att inledningen på en kommande relation först är ett spel. Man åmar sig och kråmar sig lite lätt för varandra i syfte att väcka intresse, där emellan intas en aningen restriktiv hållning för att inte verka allt för på (läs desperat) och så dansar man vidare med två steg fram, ett tillbaka tills man hittat en rytm som båda gillar.
Har männen aldrig varit med om det förut? Åtminstone när de var unga?

Nej, den där generationen män förstår sig definitivt på att spela "spelet" som du beskriver det. Jag tror kanske att just de här karlarna är särskilt kärlekskranka och vilsna och desperata efter att hitta någon, men att de är singlar för att en del av dem tror sig ha chans på kvinnor långt över deras nuvarande liga och tycker att kvinnor som också har åldrats inte är tillräckligt attraktiva.

Lasse behöver egentligen tröst. Han är fortfarande kär i sin fru, men vill inte vara ensam. Bosse är för försiktig och tar inte tag i att lära känna någon, det är antagligen anledningen till att han inte har hittat någon hemma, han tror att det ska hända av sig självt och hoppas kanske att någon annan fixar. Ali, Roman, mfl vet man för lite om eftersom de inte har visats så mycket, medan Heikki gick på värsta niten genom att direkt bli kär i ML med sitt flyktbeteende. Både Ali och Heikki är sårade av att de trodde att ML kunde bli något för dem.

Vad innebär det att man har en mage som de flesta av de här karlarna? Jo, de rör på sig för lite och äter för mycket eller fel mat och dryck. Ingen av mina manliga släktingar har lyckats bygga på magen på det där viset. Kul sällskap? Skulle inte tro det. Vill man ägna sig åt skidåkning, promenader, padel, cykling, trädgårdsarbete mm och är mån om sin hälsa skulle jag tro att de här männen inte är så intressanta.

Rickard verkar ju vettig och har zoomat in på två kvinnor som är jättetrevliga och normala, men som inte har några känslor mer än vänskap för honom. Han verkar gå i vänskapsfällan. Men det är inte det sämsta, att skaffa vänner.
Citera
2024-04-02, 20:34
Medlem
Citat:
Jag blir lite förvånad över att flera personer uttryckt att de tycker att Bengt ser bäst ut av männen. Jag tycker att han är trevlig och ser "helt okej" ut, men definitivt inte bäst ut. I mina ögon är Rickard och Thomas snyggast av herrarna och därefter Sven-Erik som redan lämnat.
Citera
2024-04-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag blir lite förvånad över att flera personer uttryckt att de tycker att Bengt ser bäst ut av männen. Jag tycker att han är trevlig och ser "helt okej" ut, men definitivt inte bäst ut. I mina ögon är Rickard och Thomas snyggast av herrarna och därefter Sven-Erik som redan lämnat.

Håller med om att Rickard är snyggast!

Även Sven-Erik har ett fördelaktigt utseende, även om han är lite för kroppsfixerad. Jag kan fundera över hur det skulle fungera i en relation med S-E där partnern helt plötsligt blev sjuk, var tvungen att ta cellgifter och tappade håret, eller hamnade i rullstol. Vad händer då? Känns inte som att han skulle palla att stanna i vått och torrt, men jag kanske tror för lite om honom.

Bengt är mer att han ser trevlig ut, snäll och ett vänligt utseende.

Thomas är inte min kopp te, om vi säger så. Jag är inte så mycket för tatueringar.
Citera
2024-04-02, 21:35
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Fin bild. Sven-Åke är verkligen en snygg karl. Tycker han verkar ha självdistans och en rejäl portion humor också. Om jag varit en av de kvinnliga deltagarna skulle jag definitivt haft ett öga för honom.
Och då gäller det att du kunnat ge tillbaka det som
Sven-Åke efterlyste så träffande, Marie Louise är en enda som är lång nog, dom andra är för korta &
runda ha ha! (låga krav) M'L hemlighet är att hon ser yngst ut varför hon drar gubbar, inte för att har snyggast fejja.

Det festliga med Sven-Åke arketypen är att det du beskriver som en rejäl portion humor är ju om man kokar ner alla hans repliker som "gla som en speleman & "två tummar i en röv" så återger han bara det han hört på stan genom Göteborgs kultur nedärvt genom sekler! han behöver aldrig komma på nått eget om man vill vara käck (göteborgare)

Tack och hej leverpastej
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-02 kl. 21:43.
Citera
2024-04-02, 22:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Ja Bengt ser ut ungefär som man förväntar sig av en man i 70-årsåldern . Lagom snygg klädsel, inte uppfläkta skjortor i hawaiimönster som skär sig med rutiga badshorts eller sådär..
Han för sig också på ett samlat och trevligt sätt.

Tycks passa bra ihop med Rutan😊
Citera
2024-04-03, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Nej, den där generationen män förstår sig definitivt på att spela "spelet" som du beskriver det. Jag tror kanske att just de här karlarna är särskilt kärlekskranka och vilsna och desperata efter att hitta någon, men att de är singlar för att en del av dem tror sig ha chans på kvinnor långt över deras nuvarande liga och tycker att kvinnor som också har åldrats inte är tillräckligt attraktiva.

Lasse behöver egentligen tröst. Han är fortfarande kär i sin fru, men vill inte vara ensam. Bosse är för försiktig och tar inte tag i att lära känna någon, det är antagligen anledningen till att han inte har hittat någon hemma, han tror att det ska hända av sig självt och hoppas kanske att någon annan fixar. Ali, Roman, mfl vet man för lite om eftersom de inte har visats så mycket, medan Heikki gick på värsta niten genom att direkt bli kär i ML med sitt flyktbeteende. Både Ali och Heikki är sårade av att de trodde att ML kunde bli något för dem.

Vad innebär det att man har en mage som de flesta av de här karlarna? Jo, de rör på sig för lite och äter för mycket eller fel mat och dryck. Ingen av mina manliga släktingar har lyckats bygga på magen på det där viset. Kul sällskap? Skulle inte tro det. Vill man ägna sig åt skidåkning, promenader, padel, cykling, trädgårdsarbete mm och är mån om sin hälsa skulle jag tro att de här männen inte är så intressanta.

Rickard verkar ju vettig och har zoomat in på två kvinnor som är jättetrevliga och normala, men som inte har några känslor mer än vänskap för honom. Han verkar gå i vänskapsfällan. Men det är inte det sämsta, att skaffa vänner.
Jag kan bara hålla med om mycket av det du skriver. Många tror sig ha chansen på kvinnor över deras "nivå". Flera av dem, t.ex Lasse och Bosse, verkar vela fram och tillbaka mellan Marie-Louise och Åsa som om de vore de enda kvinnorna på hotellet. När M-L var upptagen med Heikki fokuserade de mest på Åsa och sprang med te och lappar till hennes rum. Sen hängde M-L inte längre med Heikki medan Åsa blev upptagen med Atle. Då började de hänga efter M-L igen. Så när M-L åkte till stugan med Bosse så började Lasse försöka stöta på Åsa igen fastän hon bara fokuserade på Atle. Lite tragiskt att så många män fokuserar på två damer, då får många åka hem som singlar.

Samtidigt som Lasse sprungit fram och tillbaka mellan M-L och Åsa, så är det precis som du skriver att han behöver tröst. Han är inte klar med sorgeprocessen efter hustrun som gick bort.

Vad gäller Lasse så har jag också observerat att han bara hör det han vill höra. Han sa att M-L bett honom att inte gå så fort fram. Så sa hon inte. Hon bad honom spara på alla komplimanger. Det har en helt annan innebörd. Hon bad honom inte gå långsammare fram, utan att inte ge några komplimanger alls. Med andra ord bad hon honom att "lägga ned", men sa det på lite finare sätt.

När Lasse pratade med Åsa var det likadant. Han fastnade vid att hon sparat hans lapp. Hon försökte ursäkta sig för honom kring att man inte kan rå för sina känslor. Han borde förstått att det innebar att hon inte kan hjälpa att hon fallit för Atle, men att hon ändå uppskattar Lasses vänlighet. Lasse trodde istället att Åsa ångrat siglite gällande Atle. Han tyckte också att det kändes bra att Åsa ångrat sig. Lasse verkar vara väldigt dålig på att tolka signaler...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in