Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-03-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tror ni de har börjat med att alltid ha en duell i anslutning till röstningen i örådet där den som blir utröstad kan klara sig kvar för att de är bra i tävling? Ännu bättre också om den som blir utröstad får välja motståndare (som i farmen) och den som blir utmanad får välja tävling.

Då klarar de starkare sig kvar och det blir en annan typ av taktik. Pakter blir mindre värdefulla. Och det blir alltid lite drama på örådet och produktionen slipper fixa drama/spänning genom att förändra reglerna hela tiden.

På gränslandet så har väl produktionen hamnat i en riktig knipa. Två av deras guldklimpar skall duellera och den ena skall lämna. Skall bli intressant hur de fixar till det så att båda får stanna.

Vad gäller Gränslandet, så tycker jag att det är mycket tråkigt att inte få fortsätta se team "Alexander och Helene". Jag hade velat se dem träda in i Robinson tillsammans. Medan flintskalle-tanten för min del inte har något kvar i tävlingen att göra. SÅ bitter hon hann bli av tanken på att de övriga två kanske valde att äta hamburgare.

Men jag tror som du att produktionen styr mycket- annars vore väl "Flintis" inte kvar...- och tyckte att tjejerna var inne på Fredrik då den ena var skeptisk mot Mark och den andre accepterade Fredrik också. Men sen tror jag att de fick en hint av produktionen att INTE välja Fredrik. Medan killarna trodde jag skulle välja 1. Charlotte- för att hon är ung och snygg. 2. Ci- för att hon är stark och har varit med i Gladiatorerna. Men så blev det Karin!!! Att jag har inget emot Karin EGENTLIGEN men tror faktiskt inte att de valde henne, utan fick direktiv av produktionen.

Men hur som helst så hoppas jag att Helene får komma tillbaka för att "Flintis" valde att lämna av någon anledning.

Sen är det ju komiskt att killarna inte byggt något läger...Kanske därför produktionen styrde dem att ta Karin, för både Charlotta och Ci hade väl fått dåndimpen av att se sitt nya "läger". Karin är säkert försynt och påpekar ingenting...
2024-03-27, 20:27
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Nja, då skulle du vara fel person vid fel plats om du lät kuken bestämma istället för huvudet.

Är nog så men vafan
2024-03-27, 20:28
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Vad gäller Gränslandet, så tycker jag att det är mycket tråkigt att inte få fortsätta se team "Alexander och Helene". Jag hade velat se dem träda in i Robinson tillsammans. Medan flintskalle-tanten för min del inte har något kvar i tävlingen att göra. SÅ bitter hon hann bli av tanken på att de övriga två kanske valde att äta hamburgare.

Men jag tror som du att produktionen styr mycket- annars vore väl "Flintis" inte kvar...- och tyckte att tjejerna var inne på Fredrik då den ena var skeptisk mot Mark och den andre accepterade Fredrik också. Men sen tror jag att de fick en hint av produktionen att INTE välja Fredrik. Medan killarna trodde jag skulle välja 1. Charlotte- för att hon är ung och snygg. 2. Ci- för att hon är stark och har varit med i Gladiatorerna. Men så blev det Karin!!! Att jag har inget emot Karin EGENTLIGEN men tror faktiskt inte att de valde henne, utan fick direktiv av produktionen.

Men hur som helst så hoppas jag att Helene får komma tillbaka för att "Flintis" valde att lämna av någon anledning.

Sen är det ju komiskt att killarna inte byggt något läger...Kanske därför produktionen styrde dem att ta Karin, för både Charlotta och Ci hade väl fått dåndimpen av att se sitt nya "läger". Karin är säkert försynt och påpekar ingenting...

Hon heter The last airbender, det är sen gammalt.
2024-03-27, 20:30
Medlem
fonders avatar
Är jag ensam om att störa mig jättemycket över avsnittens alldeles för korta längd?
2024-03-27, 21:29
Medlem
Italos avatar
Citat:
Är jag ensam om att störa mig jättemycket över avsnittens alldeles för korta längd?
Nej det är du inte. Det är väldigt irriterande. En trekvart minst ska det vara.
2024-03-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Han hade ju tagit det värdelösa Covid-vaccinet men struntat i de andra som var motiverade. Att strunta i att ta dom andra som TV4 krävde och sen själv säga till läkaren på ön att han inte tagit dom låter t.o.m. för idiotiskt för att vara en neger.
En typisk antivaxxare, som inte litar på vaccin. Han tog för covid inför avfärd, men undvek resten. Troligen insåg han att det lätt kunde kollas, men annars tror han att kroppen är bättre än vaccin. Det är så de "tänker".
2024-03-27, 22:17
Medlem
Citat:
Tror ni de har börjat med att alltid ha en duell i anslutning till röstningen i örådet där den som blir utröstad kan klara sig kvar för att de är bra i tävling? Ännu bättre också om den som blir utröstad får välja motståndare (som i farmen) och den som blir utmanad får välja tävling.

Då klarar de starkare sig kvar och det blir en annan typ av taktik. Pakter blir mindre värdefulla. Och det blir alltid lite drama på örådet och produktionen slipper fixa drama/spänning genom att förändra reglerna hela tiden.

På gränslandet så har väl produktionen hamnat i en riktig knipa. Två av deras guldklimpar skall duellera och den ena skall lämna. Skall bli intressant hur de fixar till det så att båda får stanna.

2024-03-27, 23:07
Medlem
Noxyls avatar
Citat:

Mitt hopp står till att de låter vinnaren av duellen ersätta Kemo och att förloraren i örådet bara fyller på gränslandet utan att någon åker hem.
2024-03-28, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Alex är så himla fin. Han bara växer och växer i mina ögon. Hoppas jag får behålla den bilden av honom.

Har sett alla veckans avsnitt redan. Vem kan hålla sig? Finns flera saker som är intressanta att skriva om. En av tävlingarna t ex. Så skulle de aldrig gjort i Survivor Australia. Vilket antiklimax.
Ja, Mastiff lyckas förstöra nästan varenda tävling genom sin inkompetens. Tävlingen där de staplade klossar för att stava ROBINSON, där borde så klart den sista deltagaren ha varit tvungen att ta sig tillbaka till startplatsen efter att ha lagt den sista klossen, det var ju det som var den stora utmaningen i tävlingen, istället för att stå några decimeter ifrån me handen och vara beredd på att ingripa om tornet faller.

Citat:

Det är redan så mycket fördel med fysisk styrka, att ha en duell till för den som blir utröstad skapar bara ytterligare ett skyddsnät för de som redan är starkast. Det känns helt ointressant att titta på en säsong för att se vem som är fysiskt starkast till slut och direkt kontraproduktivt med såna dueller för att skapa bra TV. Vem vill riskera att hugga någon i ryggen (vilket alltid är bra TV) om de bara kan rädda sig kvar sedan i en duell. Att någon som Karin räddade sig kvar i en duell och fick gå omkring som "walking dead" skapar ingen intressant dynamik i laget inför framtiden heller, hon räddade sig som tur var för henne genom att hon lyckades byta lag då. De var väl tvungna att hitta på något sånt för att försöka rädda några dödsdömda deltagare.
2024-03-28, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älon
Hur pallar brudarna med allt tjafs, får deras hjärnor kickar av skitsnack och grupperingar? Retarderas man till fjortis när man hittar någon som håller med om vad man än säger? "Hon är falsk, hon sa så här"

Fattar dom inte att hon som valde bort gränslandet ljög för CI som var deras hatobjekt redan?

Och hon som vill ha testesteron.. exakt vad är det hon vill ha, kan bara gissa! En brud som hon tycker själv att hon är skitsnygg och pallar inte att missa mäns knullsugna blickar, revansch från uppväxten som ful? Poserar på gymmet med röven in your face tills hon är säker på att man glor in.

Produktionen borde skicka hem conehead som inte vill tävla i ett tävlingsprogram, fattar inte ens vad tävlingsinstikt är och därmed säkra Helen som går allin för tävling och dessutom är ödmjuk. Komikern är att räkna med i tävlingar tror jag.

För övrigt så har Fredrik antagligen hittat sin "röst" enbart för att han gömmer sig bakom piasavakvasten han har i ansiktet. Slit av han den så lär inte tala ur skägget. Kvar blir en osäker tunn pipröst.

Jusisten känns som smartast, den äldre är en follower, pottfrillan är lycklig bara över att få vara med, svarta latmasken tror att han är puppetmaster?? - hur då?

Lundin är inte lika stel som hon elitsoldaten, hoppas att han har mål i mun när det behövs!

Ett sätt att bonda, känna tillhörighet. Simpel psykologi. Som att killarna börjar lira fotboll.
2024-03-28, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Skit i pakter och grejer, ska ju vara en njutbar upplevelse också.

Citat:
Nja, då skulle du vara fel person vid fel plats om du lät kuken bestämma istället för huvudet.

Paradise Hotel!! Kör ba’ kör!
2024-03-28, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ja, Mastiff lyckas förstöra nästan varenda tävling genom sin inkompetens. Tävlingen där de staplade klossar för att stava ROBINSON, där borde så klart den sista deltagaren ha varit tvungen att ta sig tillbaka till startplatsen efter att ha lagt den sista klossen, det var ju det som var den stora utmaningen i tävlingen, istället för att stå några decimeter ifrån me handen och vara beredd på att ingripa om tornet faller.

Precis, det var den jag tänkte på. Kemo utropade sig själv till segrare och Anders bara flinade och godtog det. Har de inte fått riktiga instruktioner om att de måste ta sig tillbaka till startplatsen och att först då är tävlingen avgjord?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in