Citat:
Tror ni de har börjat med att alltid ha en duell i anslutning till röstningen i örådet där den som blir utröstad kan klara sig kvar för att de är bra i tävling? Ännu bättre också om den som blir utröstad får välja motståndare (som i farmen) och den som blir utmanad får välja tävling.
Då klarar de starkare sig kvar och det blir en annan typ av taktik. Pakter blir mindre värdefulla. Och det blir alltid lite drama på örådet och produktionen slipper fixa drama/spänning genom att förändra reglerna hela tiden.
På gränslandet så har väl produktionen hamnat i en riktig knipa. Två av deras guldklimpar skall duellera och den ena skall lämna. Skall bli intressant hur de fixar till det så att båda får stanna.
Då klarar de starkare sig kvar och det blir en annan typ av taktik. Pakter blir mindre värdefulla. Och det blir alltid lite drama på örådet och produktionen slipper fixa drama/spänning genom att förändra reglerna hela tiden.
På gränslandet så har väl produktionen hamnat i en riktig knipa. Två av deras guldklimpar skall duellera och den ena skall lämna. Skall bli intressant hur de fixar till det så att båda får stanna.
Vad gäller Gränslandet, så tycker jag att det är mycket tråkigt att inte få fortsätta se team "Alexander och Helene". Jag hade velat se dem träda in i Robinson tillsammans. Medan flintskalle-tanten för min del inte har något kvar i tävlingen att göra. SÅ bitter hon hann bli av tanken på att de övriga två kanske valde att äta hamburgare.
Men jag tror som du att produktionen styr mycket- annars vore väl "Flintis" inte kvar...- och tyckte att tjejerna var inne på Fredrik då den ena var skeptisk mot Mark och den andre accepterade Fredrik också. Men sen tror jag att de fick en hint av produktionen att INTE välja Fredrik. Medan killarna trodde jag skulle välja 1. Charlotte- för att hon är ung och snygg. 2. Ci- för att hon är stark och har varit med i Gladiatorerna. Men så blev det Karin!!! Att jag har inget emot Karin EGENTLIGEN men tror faktiskt inte att de valde henne, utan fick direktiv av produktionen.
Men hur som helst så hoppas jag att Helene får komma tillbaka för att "Flintis" valde att lämna av någon anledning.
Sen är det ju komiskt att killarna inte byggt något läger...Kanske därför produktionen styrde dem att ta Karin, för både Charlotta och Ci hade väl fått dåndimpen av att se sitt nya "läger". Karin är säkert försynt och påpekar ingenting...