2024-03-27, 12:58
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det bor människor i områdena. Inga gränser ska ändras.

Håller i princip med men ser ryssar utanför Ryssland som ett säkerhetsproblem då det ger Ryssland en förevändning att agera utanför sina gränser. Königsberg i sig är nytt och en anomali och ryssarna brukar ju inte ha problem med folkförflyttningar. (Är väl bara de som gjort de senaste 200 åren?). Tyskarna flyttades ju efter VK2 och har varit lugna sen dess. Men kan backa från östra Polen till Ukraina, var lite snabb och kreativ där.
Citera
2024-03-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
vad du tramsar, man behöver inte anse att putin har rätt för att inse att det var en mycket dåligt beslut att uppmuntra Ukraina till att säga upp leasing avtalet, det och bara det var orsaken till invasionen 2014,
tror jag måste jag väl tillägga innan nån skriker "källa på det"

Ukraina sa aldrig upp avtalet. Putin sa upp avtalet efter att han börjat förtrycka människor på Krim.
Citera
2024-03-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Svt-text uppger idag att 32 ukrainska krigsfångar avrättats av de piss-ryska grisarna. Det skedde mellan den 1:a Dec 2023 och den 29:e Februari 2024.
Vidare uppges att av 60 intervjade krigsfångar var 58 torterade. Detta enligt Fn.

Skräckhelvetes-ryssarna gillar att tortera och att ha ihjäl andra. Ödelägga och förstöra.
Nu får väst börja pumpa in en massa grejer till Ukraina annars kommer ryssarna att gå in i andra länder och fortsätta att svina runt.

Att tortera och mörda är typiskt ryskt.
Det är det som de som stöder Ryssland tycker är helt i sin ordning.
Citera
2024-03-27, 13:32
Medlem
Citat:
Om några månader kommer Ukrainas fotsoldater vara så få att det blir svårt att hålla sina områden, vapnen som EU lovat kommer antagligen bli sålda till kriminella runt om i Europa, Och alla Ukraina troll kommer gå in i psykos när dom inser hur lurade dom blivit.
Komihåg vem som sa det först lille vän

Odesa, vatnik, Odesa. Jag vill veta mer. Varför är ni så desperata över Odesa?

Dina fantasier i övrigt struntar jag i. Berätta nu om Odesa. Specifikt, tack. Inte tomma vatnik-generaliseringar.
Citera
2024-03-27, 13:37
Medlem
StormZ
38 av 230 överlevde och lurade på pengar blev de av Putin.
Vi får hoppas att många i den här situationen vaknar upp och startar inbördeskrig mot Putin.
https://twitter.com/victoriaslog/status/1772954580193599972
Citera
2024-03-27, 13:57
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
ryssarna hade ett leasing avtal i Sevastepol som blev uppsagt efter en grundlagsändring, vem/vilka tror du uppmuntrade Ukraina till den manövern? det psykade putin det kan vi nog vara överens om eller hur.
det var inga helikoptrar för fredstid om jag säger så, fabriken var för övrigt byggd av och för ryssland/sovjet, din parallell till oljefält haltar något därmed.
Jag tillhör dem som inte riktigt ser risken att putin ska fortsätta då Baltikum Polen etc tillhör Nato

* Hyresavtal inte leasing ( de har olika betydelser ) Hyresavtalet sträckte sig dessutom en ganska lång tid och var väldigt generöst.

Vore bra om du höll dig till fakta
Citera
2024-03-27, 14:01
Medlem
bema56s avatar
Citat:
ryssarna hade ett leasing avtal i Sevastepol som blev uppsagt efter en grundlagsändring, vem/vilka tror du uppmuntrade Ukraina till den manövern? det psykade putin det kan vi nog vara överens om eller hur.
det var inga helikoptrar för fredstid om jag säger så, fabriken var för övrigt byggd av och för ryssland/sovjet, din parallell till oljefält haltar något därmed.
Jag tillhör dem som inte riktigt ser risken att putin ska fortsätta då Baltikum Polen etc tillhör Nato
Sluta ljug rysshora!
Ukraina sade aldrig upp avtalet innan din idol Putin invaderade och annekterade Krim!
Citera
2024-03-27, 14:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
StormZ. 38 av 230 överlevde och lurade på pengar blev de av Putin.
Vi får hoppas att många i den här situationen vaknar upp och startar inbördeskrig mot Putin.
https://twitter.com/victoriaslog/status/1772954580193599972

Att de fortfarande frågar Putin och tror att han bryr sig tyder ju på att de aldrig kommer göra uppror. Det där är ju ett direkt uttryck för den ryska slavmentaliteten; att be och tigga Tsaren om nåd och hjälp. Ett djupt kulturellt arv ända sedan de var mongolernas vasaller.
Citera
2024-03-27, 14:29
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Pengaflödet stryps för ryska avskummen.

Exclusive: Russia struggles to collect oil payments as China, UAE, Turkey raise bank scrutiny

MOSCOW, March 27 (Reuters) - Russian oil firms face delays of up to several months to be paid for crude and fuel as banks in China, Turkey and the United Arab Emirates (UAE) become more wary of U.S. secondary sanctions, eight sources familiar with the matter said.
Payment delays reduce revenue to the Kremlin and make them erratic, allowing Washington to achieve its dual policy sanction goals - to disrupt money going to the Kremlin to punish it for the war in Ukraine while not interrupting global energy flows.

https://www.reuters.com/markets/commodities/russia-struggles-collect-oil-payments-china-uae-turkey-raise-bank-scrutiny-2024-03-27/
Citera
2024-03-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Pengaflödet stryps för ryska avskummen.

Exclusive: Russia struggles to collect oil payments as China, UAE, Turkey raise bank scrutiny

MOSCOW, March 27 (Reuters) - Russian oil firms face delays of up to several months to be paid for crude and fuel as banks in China, Turkey and the United Arab Emirates (UAE) become more wary of U.S. secondary sanctions, eight sources familiar with the matter said.
Payment delays reduce revenue to the Kremlin and make them erratic, allowing Washington to achieve its dual policy sanction goals - to disrupt money going to the Kremlin to punish it for the war in Ukraine while not interrupting global energy flows.

https://www.reuters.com/markets/commodities/russia-struggles-collect-oil-payments-china-uae-turkey-raise-bank-scrutiny-2024-03-27/

Det är dags att försöka erbjuda Ryssland en bra fredsdeal.
Lättade sanktioner mot Ryssland slutar anfalla Ukraina och drar tillbaka armén till Ryssland.
Citera
2024-03-27, 14:58
Medlem
Citat:
Det är dags att försöka erbjuda Ryssland en bra fredsdeal.
Lättade sanktioner mot Ryssland slutar anfalla Ukraina och drar tillbaka armén till Ryssland.

Sanktionerna slopas om Ryssland erkänner 2013 års gränser och för in i sin författning att det är de gränserna som gäller för Ryssland och att alla eventuella framtida författningsändringar på den punkten bara får genomföras efter dels en folkomröstning i Ryssland, dels en remissförfrågan till samtliga grannländer (inkl maritima gränser, alltså även Turkiet, USA, Japan och Sverige) samt slutligen tre dumabeslut med minst ett ordinarie val mellan varje beslut samt slutligen tre presidentbeslut med minst ett ordinarie presidentval mellan varje enskilt beslut (alltså en process som måste ta minst 20 år att genomföra).
Citera
2024-03-27, 15:11
Medlem
bema56s avatar
Citat:
där ser man jag hade fel dom blev tydligen invaderade innan avtalet hann lösas, men de grundläggande åtgärderna för grundlagsändring hade tagits och ryssen tog det säkra före det osäkra.

och till alla er med ett vokabulär som endast föräldrar lösa gatubarn använder sig av kan jag bara säga Irl hade ni fått smaka asfalt. men sånt känner ni ju till därför ni sitter och knappar på tangenterna och känner er tuffa, hälsa era morsor, har förmodligen satt på nåra av dem, då jag gillar lätta kvinnor, och haft många.
Ha ha lillen! Försök inte spela tuff! Såna som vräker ur sig hot är oftast de töntigaste mesarna.
Bra att du håller med om att du ljög om att Ukraina hade sagt upp avtalet. Då vet vi att du brukar ljuga och kommer att hålla koll på vad du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in