Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det framkommer kanske i FUP?
En teori kan vara att S*ga och MGM började bråka i någon typ av svartsjukebråk efter att hon upptäckt att han hade en relation vid sidan om?
Om det handlar om ett kommande klanäktenskap så kanske det aldrig hann bli ett bråk, ungen skulle bara bort och någon diskussion ansågs inte nödvändig. Om graviditeten inte vore så långt framskriden så kunde ju ett bråk handlat om en abort.
Det som skaver är det uppgivna hedersmotivet, jag har svårt att få in det i ett "vanligt" triangeldrama. Det finns någon komponent här någonstans som sticker ut och jag har svårt för att gissa något annat än att Saga inte dög åt klanen.
Citat:
Men hur tänkte han att han skulle kunna komma undan med mordet på sin flickvän?
Eller kalkylerade han iskallt med att det var bättre att "hedern återupprättades" än att hon fick leva och föda hans barn?
Den eviga frågan man ställer sig, hur fan tänkte dom? Det här händer i en så vrickad tillvaro att det inte går att föreställa sig någon ens tillnärmelsevis rimlig förklaring.
Han kan vara så felavlad att han trodde att han skulle komma undan med det. Han kan kan också vara så felavlad att det är värt att mörda en kvinna, höggravid med sitt eget barn, för att det är "rätt" att göra så. Båda alternativen är fullständigt ogripbara men jag kommer helt ärligt inte på något bättre. Eller sämre för den delen.