Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Hon är väl född i Sverige, av en svensk pappa och en kvinna med asiatiskt ursprung/påbrå?
Fenomenet är som bekant intet nytt, begriper inte varför "kristna" svenske kvinnor väljer att ingå i förhållande med dessa.
Det är även samhällets fel, och skolans som är en del av samhället såklart. Unga flickor borde varnas för att ge sig in med män från klankulturer, när vi nu tyvärr har dessa här (skyll inte mig, jag har röstat på Sd så länge som partiet har funnits). Flickorna måste upplysas om hur dessa människor ser på utomäktenskapliga förhållanden och graviditeter, hela "heders"-begreppet - och vilka följder det kan få om två ungdomar bryter mot reglerna. Att det ligger väldigt nära till hands för dem att döda för att få bort skammen av en utomäktenskaplig graviditet.
Detta görs inte, utan tvärtom så trummas det in att alla människor är individer, att man inte ska dra några slutsatser utifrån hud- och hårfärg, etniskt ursprung, religion, kultur, nationalitet o.s.v.. Och då går det ju så här, i värsta fall, när man ger sig in med klankulturer. Denna unga kvinna var dessutom så naiv att hon fläkte ut sin halvnakna gravida kropp på bilder på sociala media, fast hon i stället borde ha legat lågt med graviditeten, skött den diskret, för att inte (som DE såg det) skämma ut pojkvännen och hans klan. Jag tänker att även deras klanmedlemmar och rivaliserande klaner i hemlandet - som inte nåtts av västerländska värderingar alls - kan ha sett dessa bilder och förfasat sig. Det finns ju internet och internetcaféer även i Somalia.