2024-03-26, 23:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, jag håller mig till att undersöka det som redan finns i arkivet.

Förhoppningsvis kan Otto göra några till kvalitetsintervjuer, som den med ambulansföraren.

Förhoppningsvis gräver Roerlig eller någon annan fram något mer.

Vad pysslade Ölvebro med i alla år? Cool i rutan, men han sumpade värre än Holmér?

Holmér var ändå inte helt säker på huruvida SE kunde läggas åt sidan.

HH var väl livrädd att det skulle komma ut att en reumatisk grafiker skjutit OP utan varken motiv eller skjutvapen?

Det hade skakat Sverige i dess grundvalar helt klart.

Edit: Jag kände en man som var personlig vän till HH. Han var inte polis och när jag frågade så sa min vän att HH var övertygad om att PKK låg bakom mordet fram till dagen han dog. Men i den här tråden är faktiskt Dalulvens fantasier intressantare och har företräde då Dalulven vet hur HH tänkte!
Senast redigerad av ursprungligen 2024-03-26 kl. 23:08.
Citera
2024-03-26, 23:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
HH var väl livrädd att det skulle komma ut att en reumatisk grafiker skjutit OP utan varken motiv eller skjutvapen?

Det hade skakat Sverige i dess grundvalar helt klart.

Edit: Jag kände en man som var personlig vän till HH. Han var inte polis och när jag frågade så sa min vän att HH var övertygad om att PKK låg bakom mordet fram till dagen han dog. Men i den här tråden är faktiskt Dalulvens fantasier intressantare och har företräde då Dalulven vet hur HH tänkte!

Ja, och Borgnäs nekade till att Irvell initierade SE-spåret?

Du får ta och lyssna på ljudklippen från Palmerummet, istället för att läsa tolkningar i böcker.

Då klarnar det antagligen vad gäller Irvell och Holmér. Verkligheten är mer komplex?
Citera
2024-03-26, 23:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja, och Borgnäs nekade till att Irvell initierade SE-spåret?

Du får ta och lyssna på ljudklippen från Palmerummet, istället för att läsa tolkningar i böcker.

Då klarnar det antagligen vad gäller Irvell och Holmér. Verkligheten är mer komplex?

Komplexiteten i fallet SE verkar inte vara för dig och din läsförståelse att reda ut. Irvell verkar snabbt ha släppt SE som misstänkt om vi får tro hans privata dagbok.

Du menar att några sekundklipp från hundratals timmar band innehåller LÖSNINGEN? Nämns SE där menar du?

Edit: Det är ingen statshemlighet att Ålandsmaggan initierade det befängda GM-SE-spåret.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-03-26 kl. 23:28.
Citera
2024-03-26, 23:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Komplexiteten i fallet SE verkar inte vara för dig och din läsförståelse att reda ut. Irvell verkar snabbt ha släppt SE som misstänkt om vi får tro hans privata dagbok.

Du menar att några sekundklipp från hundratals timmar band innehåller LÖSNINGEN? Nämns SE där menar du?

Frågan är när Irvell släppte det och varför? Han kanske också trodde på Ströms slutsats.

Den tycks ha övertygat Linder.

Holmér nämner SE åtskilliga gånger. Bland annat säger han att man bör vara försiktig med honom.
Citera
2024-03-26, 23:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Frågan är när Irvell släppte det och varför? Han kanske också trodde på Ströms slutsats.

Den tycks ha övertygat Linder.

Holmér nämner SE åtskilliga gånger. Bland annat säger han att man bör vara försiktig med honom.

Du kanske inte vet det, men de pratade också om många andra spår i Palmerummet. Man har klippt bort jätte, jättemycket på de band du hänvisar till. Hundratals timmar.
Hjärnfisen "SE som GM" var bara något som hastigast passerade revy där.
Citera
2024-03-26, 23:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du kanske inte vet det, men de pratade också om många andra spår i Palmerummet. Man har klippt bort jätte, jättemycket på de band du hänvisar till. Hundratals timmar.
Hjärnfisen "SE som GM" var bara något som hastigast passerade revy där.

Hur förklarar du då de mycket utförliga förhören av personalen på Skandia?

Var de för skojs skull?

Var det någon annan misstänkts arbetsplats som genomlystes lika noggrant?
Citera
2024-03-26, 23:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hur förklarar du då de mycket utförliga förhören av personalen på Skandia?

Var de för skojs skull?

Var det någon annan misstänkts arbetsplats som genomlystes lika noggrant?

Fanns det andra bemannade arbetsplatser runt mordplatsen på kortare avstånd? Du tycker det är absurt att utreda vad som hände runt en brottsplats av denna kaliber?

Vet du ens att OP var statsminister?
Citera
2024-03-26, 23:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Edit: Det är ingen statshemlighet att Ålandsmaggan initierade det befängda GM-SE-spåret.

Utan Ålands Sherlock hade inte Irvell noterat väska och keps hos herrar SE och DBG, menar du?
Citera
2024-03-26, 23:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Utan Ålands Sherlock hade inte Irvell noterat väska och keps hos herrar SE och DBG, menar du?

Det märks att PHs PM delvis dikterats av Ålandsmaggan. Några andra avsnitt verkar Linder själv ligga bakom.

Men det har du så klart missat?

Edit: Klarar man av att läsa datum på Ålandsmaggans tips så ser man att det som Linder lägger till senare inte ens är känt av polisen när Ålandsmaggan skickar sitt första brev.
Citera
2024-03-27, 01:05
Medlem
Citat:
Jag är inte Dalulven så jag kan inte säga hur polisen tänkte. Det får du fråga Dalulven om. Han "vet".
Nja tyder mer på att du är rädd.

Att du trollar.

Är du seriös, vilket jag betvivlar svarar du på frågorna.

1. Om JÅS är med i fotosamlingen, varför reagerar inte JA på honom, då det är honom han pratar med vid bilen.

2. Om han inte är med i fotosamlingen, varför har man från polisen inte tagit med honom?

Varsågod och svara nu.

Du kan inte välja när du ska svara på frågor om du vill bli tagen seriös.
Citera
2024-03-27, 06:53
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
SE placerar sig själv på mordplatsen, gåendes 5-6 sekunder bakom LOP. Han speglar GM:s rörelse från utsidan av trottoaren mot insidan, och han medger att han springer i gränden efteråt.

Medger? Försåtligt ordval.

Han påstår att han sprang i gränden flera minuter efter GM. En tid han efterhand senarelägger alltmer (till synes för att hämnas på polisen som han menar förbiser honom).

Och om han "speglar" GM genom att befinna sig vid trottoarens utsida, så kombinerar han detta med effekten att hamna bakom annonspelaren så att han missar hela händelsen (vilket uppenbarligen är av vikt för honom att göra).

Citat:
HO i receptionen har vi redan kommit runt.

Mycket tyder på att SE var förbi innan ALG gick ut på sin rond, och pratade med henne och AK.

Det var i 21-tiden, innan HO hade spelat klart sin bridge.

Den här uppgiften, "i ett par minuter", förekommer bara en enda gång.

Enligt SE själv gick han "rakt ut".

Undrar om man någonsin kommer att få en motivering till varför GM-SE är ett sanningsvittne just gällande denna uppgift.

Citat:
PH beräknar att det var ett samtal i en halvminut ...

Detaljen hade behövt utredas mer noggrant.

Citat:
Du menar att GM skulle ha stannat upp, gått åt sidan och tittat upp?

Detta efter att just ha fått en skymt av LJ i hörnet på Luntmakargatan ...

Va?

Citat:
Det fanns antagligen en anledning till varför GM älgade på i trappen med 2-3 steg i taget.

Ja, nån som kan komma på någon anledning till att skynda sig för en person som just skjutit statsministern mitt bland folk?

Citat:
Han ville inte spilla någon tid med att besiktiga rulltrappor ...

För egen del kutar jag i sådana dagligen, som en Tom Cruise på vitaminer.

Ofta blir man blockerad i sin framfart. Eller så är det något krångel med rulltrapps-eländet ...
Citera
2024-03-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Nja tyder mer på att du är rädd.

Att du trollar.

Är du seriös, vilket jag betvivlar svarar du på frågorna.

1. Om JÅS är med i fotosamlingen, varför reagerar inte JA på honom, då det är honom han pratar med vid bilen.

2. Om han inte är med i fotosamlingen, varför har man från polisen inte tagit med honom?

Varsågod och svara nu.

Du kan inte välja när du ska svara på frågor om du vill bli tagen seriös.

Ursprungligen vill förstöra tråden, det är ganska tydligt. Av någon anledning tillåts det. Tidigare blev jag varnad till höger och vänster för off-topic bara jag nämnde CA eller CP. Nu härjar Ursprungligen vilt med det ena larviga inlägget efter det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in