2024-03-26, 22:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
GSK/ONS och LISK fångades inte över en natt. Antar att KP hoppades på DNA-träff ...

Det finns gott om punkter på listan. De kanske viktigaste:

1. Signalementet.
2. Tidpunkten.
3. Frånvaron från mordplatsen.
4. Speglingen av GM.
5. Förväxlingen.

Låt säga att CA hade gått 5-6 sekunder bakom LOP, försvunnit från platsen, synts på åsen, kommit med ett försvarstal som inkluderar spegling och förväxling ... Hade du misstänkt honom då?

Du har ju inte ens placerat SE på mordplatsen.

Ingen av dina punkter är konkreta utan bygger på skygglappstänkande.

Att du kallar "speglingen av GM" och "förväxlingen" för konkreta tyder på att du är i skriande behov av en ordlista. Flummigare trams får man väl leta efter?

Att vittnet SE lämnar mordplatsen och går till Bohemia några minuter gör honom inte till mördare även om du väldigt gärna vill det.

Inget konkret hittills således.
Citera
2024-03-26, 22:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Tror du JA hade tid att detaljstudera bågarna när han, som han sa, fokuserade på AB i porten?

Glasögon som glasögon, dude ...

I ärlighetens namn uppfattar man inte så mycket av saker och ting när det händer något.

Det är svårt att komma ihåg hur folk exakt såg ut.

Det verkar omöjligt att känna igen den påhittade GM-SE också? Är det rätt uppfattat?
Motljus, Det gick så fort, SE var så lik CP (när han inte var lik JÅS då så klart) men det var SE ändå!
Citera
2024-03-26, 22:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du har ju inte ens placerat SE på mordplatsen.

Ingen av dina punkter är konkreta utan bygger på skygglappstänkande.

Att du kallar "speglingen av GM" och "förväxlingen" för konkreta tyder på att du är i skriande behov av en ordlista. Flummigare trams får man väl leta efter?

Att vittnet SE lämnar mordplatsen och går till Bohemia några minuter gör honom inte till mördare även om du väldigt gärna vill det.

Inget konkret hittills således.

SE placerar sig själv på mordplatsen, gåendes 5-6 sekunder bakom LOP. Han speglar GM:s rörelse från utsidan av trottoaren mot insidan, och han medger att han springer i gränden efteråt. En man med hans utseende blir sedd på åsen, cirka 10 sekunder efter att GM, som bar keps, försvann från krönet.

Han placerar sig utefter "den gula linjen", precis när LJ står där. Men den ende som tittar mot LJ är SE.

Det är rätt många saker. Om någon annan hade kunnat beläggas med detta hade denne varit ...

Misstänkt?
Citera
2024-03-26, 22:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det verkar omöjligt att känna igen den påhittade GM-SE också? Är det rätt uppfattat?
Motljus, Det gick så fort, SE var så lik CP (när han inte var lik JÅS då så klart) men det var SE ändå!

Vissa fragment ser vittnena på mordplatsen ändå: keps, bred rygg, pyramidformat upp mot nacken, snygg kropp med atletiska ben, fladdrande ytterplagg, framåtlutad acceleration ...

Men LJ och YN ser GM under bättre förhållanden är övriga. Där tätnar signalementet ännu mer.

Glasögonen stämde överens med JÅS.
Citera
2024-03-26, 22:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
SE placerar sig själv på mordplatsen, gåendes 5-6 sekunder bakom LOP. Han speglar GM:s rörelse från utsidan av trottoaren mot insidan, och han medger att han springer i gränden efteråt. En man med hans utseende blir sedd på åsen, cirka 10 sekunder efter att GM, som bar keps, försvann från krönet.

Han placerar sig utefter "den gula linjen", precis när LJ står där. Men den ende som tittar mot LJ är SE.

Det är rätt många saker. Om någon annan hade kunnat beläggas med detta hade denne varit ...

Misstänkt?
Cluedo funkar inte i verkligheten tydligen.

Först måste man komma runt HO i receptionen. Sedan har vi JA som pekar ut SE på mordplatsen och det faktum att SE blivit identifierad inne på Bohemia.

Ett tämligen habilt stöd för hypotesen SE som vittne.

Hur var det med mordvapnet nu igen? Jag har glömt bort det.....Eller förträngt....
Citera
2024-03-26, 22:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vissa fragment ser vittnena på mordplatsen ändå: keps, bred rygg, pyramidformat upp mot nacken, snygg kropp med atletiska ben, fladdrande ytterplagg, framåtlutad acceleration ...

Men LJ och YN ser GM under bättre förhållanden är övriga. Där tätnar signalementet ännu mer.

Glasögonen stämde överens med JÅS.

Bra trollat, men det du skriver är helt befängt.

Jag hoppas för din egen skull att du inte själv tror på det du skriver.

Edit: Du glömde de hala sulorna. De får i alla fall KP puls av.

Edit2: Jag anar du skulle passat bättre som åklagare i häxprocesserna på 1600-talet. Idag är de flesta lite mer vakna än du tror. Dina "bevis" mot SE håller inte måttet.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-03-26 kl. 22:28.
Citera
2024-03-26, 22:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Cluedo funkar inte i verkligheten tydligen.

Först måste man komma runt HO i receptionen. Sedan har vi JA som pekar ut SE på mordplatsen och det faktum att SE blivit identifierad inne på Bohemia.

Ett tämligen habilt stöd för hypotesen SE som vittne.

Hur var det med mordvapnet nu igen? Jag har glömt bort det.....Eller förträngt....

HO i receptionen har vi redan kommit runt.

Mycket tyder på att SE var förbi innan ALG gick ut på sin rond, och pratade med henne och AK.

Det var i 21-tiden, innan HO hade spelat klart sin bridge.

Den här uppgiften, "i ett par minuter", förekommer bara en enda gång.

Enligt SE själv gick han "rakt ut". PH beräknar att det var ett samtal i en halvminut ...

Detaljen hade behövt utredas mer noggrant.
Citera
2024-03-26, 22:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Bra trollat, men det du skriver är helt befängt.

Jag hoppas för din egen skull att du inte själv tror på det du skriver.

Edit: Du glömde de hala sulorna. De får i alla fall KP puls av.

Edit2: Jag anar du skulle passat bättre som åklagare i häxprocesserna på 1600-talet. Idag är de flesta lite mer vakna än du tror. Dina "bevis" mot SE håller inte måttet.

Jag hade passat bra som förhörsledare i ett stängt rum.

Syftet är än så länge inte att "fälla" SE, utan att få fram så mycket som möjligt i ärendet.

Ja, det är synd att han inte spolade kröken och sportade sig till ett liv långt som sin mor ...
Citera
2024-03-26, 22:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
HO i receptionen har vi redan kommit runt.

Mycket tyder på att SE var förbi innan ALG gick ut på sin rond, och pratade med henne och AK.

Det var i 21-tiden, innan HO hade spelat klart sin bridge.

Den här uppgiften, "i ett par minuter", förekommer bara en enda gång.

Enligt SE själv gick han "rakt ut". PH beräknar att det var ett samtal i en halvminut ...

Detaljen hade behövt utredas mer noggrant.

Jag fattar "man trollar bort" det man själv inte tycker funkar och hittar på en egen verklighet.

Hur var det med mordvapnet?
Citera
2024-03-26, 22:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag hade passat bra som förhörsledare i ett stängt rum.

Syftet är än så länge inte att "fälla" SE, utan att få fram så mycket som möjligt i ärendet.

Ja, det är synd att han inte spolade kröken och sportade sig till ett liv långt som sin mor ...

Skulle du vara villig att tortera ME för att få reda på att SE mördade OP? I ett stängt rum så klart?

Ölvebro var som bekant inte av det rätta virket. Citat Ölvebro: "-Vad vill du att jag ska göra! Ta in poliserna och tortera fram ett erkännande!"
Citera
2024-03-26, 22:52
Medlem
ursprungligens avatar
JÅS beskriver GM:
E251-00-A | 1986-04-09 07:05 | 3 sidor
Man, inte speciellt gammal.
Huvud: Mörkhårig och var barhuvad eller att han hade mörk stickad mössa.
Klädsel: Mörk jacka, högst ¾ lång.
Övrigt: Mannen sprang på ett sådant sätt som tyder på att han inte kan ha varit speciellt gammal. Han sprang med andra ord relativt spänstigt.
Det låter inte som SE direkt, men JÅS kan väl "sett fel" och "komma ihåg fel". Är det så man ska tänka?
Citera
2024-03-26, 22:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Skulle du vara villig att tortera ME för att få reda på att SE mördade OP? I ett stängt rum så klart?

Ölvebro var som bekant inte av det rätta virket. Citat Ölvebro: "-Vad vill du att jag ska göra! Ta in poliserna och tortera fram ett erkännande!"

Nej, jag håller mig till att undersöka det som redan finns i arkivet.

Förhoppningsvis kan Otto göra några till kvalitetsintervjuer, som den med ambulansföraren.

Förhoppningsvis gräver Roerlig eller någon annan fram något mer.

Vad pysslade Ölvebro med i alla år? Cool i rutan, men han sumpade värre än Holmér?

Holmér var ändå inte helt säker på huruvida SE kunde läggas åt sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in