2024-03-26, 21:17
Medlem
-oBo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandolol
Lärare får ju inte göra ett dugg för att hantera skitungar på skolorna längre, de är rädda för att bli polisanmälda av rasande föräldrar och få sparken. Hur i helvete har det blivit så?

Vänsterstyrt land med progressiva värderingar har under lång tid fostrat denna utveckling.
Citera
2024-03-26, 21:20
Medlem
-oBo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Eftersom att ingen vuxen agerar och gör något, så hade jag tagit saken i egna händer - för att inte riskera att mina barn far illa av ungen i fråga:

Bara att ge ungen ett ordentlig hjärnskakning när ingen ser.
Är ett barn en fara för mina barn, och ingen agerar och det får fortsätta - då tar jag till mina egna metoder för att få slut på eländet.

Det är inte mitt barn, så den ungen skiter jag helt och hållet i om den får permanenta skador.

Den som motsäger detta: eftersom att inget annat fungerar, och alla vuxna är helt passiva, så finns inget annat alternativ.

+1

Om min dotter behandlats på detta vis av en liten zigenare till fittunge och skolan och kommunen står bredvid och tittar på så tar jag saker i egna händer. Finns inte en chans att jag bryr mig om ”rätt och fel” och vad denna pojke ”gått igenom” eller ”lider av” om min 7-åriga dotter blir mordhotad. Horungen åker på en sån lavett att han kan läsa spådom ur min handflata.
Citera
2024-03-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det rätta i en sådan situation är att sätta gränser, inte att börja lipa och slåss. Men när man lär män att "visa känslor", så blir det att de gråter och slåss, plus att de inte kan ta ansvar för sina egna känslor.

En person som gråter och är arg har ju just fått sin gräns passerad och vissar tydligt att den inte mår bra av de dem utsätts för.
Citera
2024-03-27, 01:53
Medlem
Snöflinga till föräldrar som är för veka att skydda sitt barn.
Det går inte lita på skolan att skydda ditt barn. Dom klarar inte ens skydda lärare som försvara sig själv utan dom sparkar hellre.
Dom tvingade en tjej som blivit våldtagen att gå i samma klass som sin Gm

Du har några val, hota ungjäveln, prata med ungens föräldrar eller döda ungen.

Förmodligen kommer föräldrarna till barnet som hotar din dotter står bakom sin unge och speciellt om det är muslimer men jag tycker du ändå du ska ge dom en chans.

Jag har blivit mobbad hela min uppväxt som barn så det spelar ingen roll deras ålder för ondska kommer i alla åldrar. Detta har påverkat mig starkt som vuxen så om du vill rädda din unge ta smällen. Förmodligen rädda du inte bara din unge utan framtida offer.
Citera
2024-03-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12631Avsluta
Var ska de ta vägen din dåre. Det är andra generation av invandrare som är födda här så sverige är deras land. Sluta koka på de din luffare.
Om de är andra generationens invandrare kan hela familjen skickas tillbaka till det land de kom ifrån, eller som de påstod sig komma ifrån.

Finns ingen universell rätt att bosätta sig permanent i andras länder bara för att man ägnat sig åt födelseturism, framförallt inte de som mordhotar och är våldsamma mot ursprungsbefolkningens barn.

Sverige har aldrig haft någon folkomröstning om massinvandringen, och informerades inte i förväg om att massinvandringen skulle genomföras eller vilka konsekvenser som kunde uppstå, och inte ens i efterhand har folket informerats om konsekvenserna och kostnaderna.

Samhällsförändringen är extrem och har genomförts odemokratiskt, därför är det ingen självklarhet att invandrares barn får stanna även om de föddes i Sverige, och även om nuvarande lagar säger att de har "rätt" att stanna. Lagen kan ändras i en riktig demokrati.

Vet vi för övrigt ursprung/etnicitet på ungen och hans familj, eller är det bara indicier?
Citera
2024-03-27, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
I övrigt verkar du vara en vanlig Trumpist som saknar utbildning, (svenska språket behärskar du inte) och som sitter och häver ur sig konspirationsteorier. Ha en trevlig kväll!

jag skulle aldrig rösta på trump så där har du fel, jag är faktiskt välbeläst och har en fil kand tro det eller ej, nej inga konspirationsteorier utan sanning
Citera
2024-03-27, 05:09
Medlem
Utvisa GM. Någon o i Atlanten blir bra.
Citera
2024-03-27, 06:27
Medlem
Resurser finns, det är inte problemet.
Många lärare som vill och kan men får inte för så fort en lärare ens lyfter fingret för att peka blir det repressalier för läraren.

Nej här kommer det som alla andra gånger att väntas tills barnet begår tillräckligt allvarliga brott så han kan beslagtas från sin familj av socialtjänsten och sättas i karantän i ungdomsvården alternativt väntas tills han kan sättas i riktigt fängelse, som i alla andra liknande fall.

Det är så PK-systemet fungerar, PK-folk är enormt grymma hänsynslösa människor som vill att allt ska brinna till avgrunden om man ser till resultaten av deras handlande.
Det är en samhällsstörtande ideologi.
Citera
2024-03-27, 07:06
Medlem
Även att kommunen styrs av politiker som inte är så PK, så styrs skolor oavsett kommun av batikhäxor och soyboys.
Skolan är fruktansvärt PK i samtliga kommuner. Blir syntax error varje gång en elev är våldsam för PK maffian förstår inte att denna typ av barn existerar trots deras ideologi.
Citera
2024-03-27, 08:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
En person som gråter och är arg har ju just fått sin gräns passerad och vissar tydligt att den inte mår bra av de dem utsätts för.

Det är ett uttryck för frustration, och inte nödvändigtvis för något personen "utsätts för". En vuxen man som gråter och är arg sprider skräck och oro omkring sig. Familj och anhöriga tassar på tå.
Citera
2024-03-27, 09:15
Medlem
Om en seriös journalist skulle börja gräva i detta och undersöka hur dödshotet och våldet ser ut i skolorna skulle ni se att det förekommer i princip varenda skola, både privat och kommunal tyvär.
Citera
2024-03-27, 09:33
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack det är den matematiken som jag efterlyser från skolvärlden!

De som är så förtjusta i siffror, PISA och mätning
Om 26 elever blir störda och traumatiserade i en klass kommer deras
inlärningsförmåga att minska. I olika grad

Vissa som står och väger dras med i det destruktiva runt bråkungen och blir likadana
andra är rädda och blir blockerade att lära sig, andra utvecklar skolfobi och vill inte gå..
'etc etc

Pga en destruktiv dysfuktionell individ! Hade jag varit förälder till bråkungen hade jag inte velat förstöra så mkt och flyttat mitt barn. Det verkar 0,01 % av dessa föräldrar göra så då förstår man var problemet kommer ifrån! Föräldrarna är "förstörare" och tänker med härskarattityd.

Sen klagar politiker på PISA resultaten

Finns inte FORSKNING gjord på hur mycket en aggressiv unge påverkar en klass? Har inte sett en enda forskning eller är man rädd att visa den??

Tyvärr tror jag inte att den där mongoungens föräldrar fungerar och tänker så som du gör. De har förmodligen inte tänkt sig för innan de knullat och de lär heller inte bry sig om uppfostran av ungen. Eller så är det fina och trevliga människor som har gett upp eftersom ungen är bortom all kontroll.

Jag vet heller inte hur mycket forskning angående aggressiv unge det finns, men själv har jag nära vänner och familj som jobbar inom skolvärlden. De kan hälsa att en stökig unge är pina i röven inte bara för klassen, utan även för läraren.
Sedan behöver man ju bara själv tänka tillbaka till den tid då man gick i skolan. När den störiga plågoanden var hemma och sjuk så bara njöt man av stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in