Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-27, 10:25
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Tyvärr tror jag inte att den där mongoungens föräldrar fungerar och tänker så som du gör. De har förmodligen inte tänkt sig för innan de knullat och de lär heller inte bry sig om uppfostran av ungen. Eller så är det fina och trevliga människor som har gett upp eftersom ungen är bortom all kontroll.

Jag vet heller inte hur mycket forskning angående aggressiv unge det finns, men själv har jag nära vänner och familj som jobbar inom skolvärlden. De kan hälsa att en stökig unge är pina i röven inte bara för klassen, utan även för läraren.
Sedan behöver man ju bara själv tänka tillbaka till den tid då man gick i skolan. När den störiga plågoanden var hemma och sjuk så bara njöt man av stämningen.
Ja exakt
Undras om skolans egentliga uppdrag är att lära barnen HÄRDA UT för de vet att de kommer att råka ut för dessa i vuxenlivet (då kan man byta miljö vilket barnen inte kan så lätt)
Sen det är skillnad på stök och stök självklart finns det barn som inte passar i en reguljär skola men som inte sprider sin aggressivitet, det kan man aldrig komma undan och det är ok. Men jag menar de barn som har en uppenbar STÖRNING kastar stolar, skriker ut förnedringar och hotar slåss. DET är sjukdom och ska inte utsätta andra barn för det.

Det med forskningen var en skrämmande insikt hur styrt det är ända in i den ”fria forskningen”
Gissningsvis är det 10-20 % av PISA resultatet som direkt kan mätas av stökiga aggressiva barn i klasser som gör att andra barn inte kan lära och koncentrera sig.
Citera
2024-03-27, 10:37
  #254
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja exakt
Undras om skolans egentliga uppdrag är att lära barnen HÄRDA UT för de vet att de kommer att råka ut för dessa i vuxenlivet (då kan man byta miljö vilket barnen inte kan så lätt)
Sen det är skillnad på stök och stök självklart finns det barn som inte passar i en reguljär skola men som inte sprider sin aggressivitet, det kan man aldrig komma undan och det är ok. Men jag menar de barn som har en uppenbar STÖRNING kastar stolar, skriker ut förnedringar och hotar slåss. DET är sjukdom och ska inte utsätta andra barn för det.

Det med forskningen var en skrämmande insikt hur styrt det är ända in i den ”fria forskningen”
Gissningsvis är det 10-20 % av PISA resultatet som direkt kan mätas av stökiga aggressiva barn i klasser som gör att andra barn inte kan lära och koncentrera sig.

Kan säga att det inte bara är Sverige utan hela EU som berörs av problemet. Jag har familj i Polen och där är samma elände med att man inte får röra en störig unge. Min kusin har utbildat sig till lärare vilket hon börjar ångra.
Hon hade en fin klass till det kom en hindukärring med en förjävla skrikig och utåtagerande hindu-unge med uppenbar diagnos av något slag.
När jag en gång var nere i Polen och skulle träffa henne på afterwork, så fick jag börja med att ta en öl med henne kille medan hon var tvungen att lägga sig i sängen med ögonbindel och öronproppar i 2 timmar efter den där jävla hindu-ungen innan hon var redo att gå ut och sitt o chilla med oss.
Citera
2024-03-27, 10:40
  #255
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja tack

Tack för bra tips!
Tror vissa skolor i Malmö är okej men som sagt..det ändras snabbt? Har du nån erfarenhet av grundskola i Malmö?

Har inte Lund "fria skolavalet" med, dvs kan söka hela stan
Man kan byta skola i Lund men bara om de har plats och Tuna har aldrig plats. Mellanhedsskoan i Malmö är rätt bra, 1-6, men högstadiet är uselt.
Citera
2024-03-27, 18:13
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är ett uttryck för frustration, och inte nödvändigtvis för något personen "utsätts för". En vuxen man som gråter och är arg sprider skräck och oro omkring sig. Familj och anhöriga tassar på tå.

Har sätt min far gråta första gången när han fick beskedet att hans bror gick bort som haft problem i många år. Andra gången de hände var när vi kom hem till min farfar och hittade honom avliden i sin favorit fåtölj. Samma dag kom en bekant förbi och skulle hälsa på min farfar pappa fick hjälpa denna man tillbaka till sin bilen för han mådde dåligt av beskedet. Jag har även sätt min farfar gråtta när hans fru gick bort. Skulle vilja påstå att de är rätt normalt att påverkas av yttre omständigheter. Bara din kommentar bevisar de hela så de är fullt möjligt att en man eller pojke kan bryta ihop och vissa sina känslor av yttre faktorer på ett eller annat sätt. Jag hävdar inte att denna 7åring gör rätt men helt klart är de yttre omständigheter som påverkar honom på ett eller annat sätt och något skolan bör hantera och informera sig om vad som orsakat de hela.
Citera
2024-03-27, 19:02
  #257
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Den populistiska lösningen är ju att förflytta pojken, men då kommer han ju bara ställa till med bråk på det nya stället så det löser absolut ingenting.
Nej, vi upplysta vet att det är bättre man flyttar alla element som triggar hans ilska, så han äntligen kan få studiero!

Vad kul, ytterligare en tråd där vi får äran att ta del av ditt ovanligt svåra förståndshandikapp. Så detta är ditt senaste fantasifoster; att hålla på och dalta?


I ett vettigt samhälle hade han blivit hämtad till rektorns kontor för att bli tillrättavisad på ett sätt som gjort honom extremt spak och from som ett lamm.

Eventuellt återfall skulle naturligtvis leda till omedelbar utvisning till Nordkorea (sådant avtal skulle även behövas för att hantera brottslingar, så kan man lägga ner fångvården i Sverige).
Citera
2024-03-27, 19:07
  #258
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12631Avsluta
Ok var ska man skicka dig eller dina barn när de gör fel din idiot. De som är födda här är lika svensk som nån annan din rasse. De är som riktiga svenskar för de är födda här .

Rasism är när människor delas upp i raser och dessa raser värderas och rangordnas efter olika egenskaper som anses vara nedärvda och oföränderliga.

När invandrare inte respekterar de svenska reglerna eller uppfostrar sina barn att bli goda medborgare är det rimligt att konsekvenserna står i proportion till grov brottslighet.

Varför ska vi betala för en massa grovt kriminella som föraktar det Sverige som har gett dem allt?
Nu är det läge att vi skyddar det fina ömtåliga Sverige så att vi kan fortsätta att ge hjälp och stöd till dem som verkligen behöver oss!
Citera
2024-03-27, 19:10
  #259
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Vad kul, ytterligare en tråd där vi får äran att ta del av ditt ovanligt svåra förståndshandikapp. Så detta är ditt senaste fantasifoster; att hålla på och dalta?


I ett vettigt samhälle hade han blivit hämtad till rektorns kontor för att bli tillrättavisad på ett sätt som gjort honom extremt spak och from som ett lamm.

Eventuellt återfall skulle naturligtvis leda till omedelbar utvisning till Nordkorea (sådant avtal skulle även behövas för att hantera brottslingar, så kan man lägga ner fångvården i Sverige).

Jag får tacka för den psykiatriska bedömningen, det är alltid upplysande att få orda med experter.

Men som expert måste du ju också förstå att det sannolikt ligger personlighetsstörningar i botten hos den stackars pojken! Då hjälper inga hårda ord och inte heller hot om att skicka stackaren till de utmärglade kannibalerna i Nordkorea.
Citera
2024-03-27, 19:22
  #260
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Jag får tacka för den psykiatriska bedömningen, det är alltid upplysande att få orda med experter.

Men som expert måste du ju också förstå att det sannolikt ligger personlighetsstörningar i botten hos den stackars pojken! Då hjälper inga hårda ord och inte heller hot om att skicka stackaren till de utmärglade kannibalerna i Nordkorea.

Bra poäng.

Alla ska naturligtvis ha rätt att vara sjuka men det ger inte rätt att hota. Så då får individen istället sättas i säkert förvar där denne inte kan skada sig själv eller andra istället för att straffas.

Är vederbörande frisk däremot då ska det till sträng disciplin. Att inte uppträda exemplariskt ska vara helt otänkbart. Ungen ska flyga upp i givakt så fort en vuxen äntrar rummet.
Citera
2024-03-27, 21:17
  #261
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Har sätt min far gråta första gången när han fick beskedet att hans bror gick bort som haft problem i många år. Andra gången de hände var när vi kom hem till min farfar och hittade honom avliden i sin favorit fåtölj. Samma dag kom en bekant förbi och skulle hälsa på min farfar pappa fick hjälpa denna man tillbaka till sin bilen för han mådde dåligt av beskedet. Jag har även sätt min farfar gråtta när hans fru gick bort.

Självklart gråter alla i den situationer där det är en adekvat reaktion. Därmot är ett det farlig med män som gråter, skriker och blir arga som konflikthantering. I de situationerna är det mannens uppgift att hålla huvudet kallt. Fängelserna är fulla av män som inte kan hålla igen när de blir kränkta.
Citera
2024-03-28, 10:20
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Man kan byta skola i Lund men bara om de har plats och Tuna har aldrig plats. Mellanhedsskoan i Malmö är rätt bra, 1-6, men högstadiet är uselt.
Okej tack
Menade med fritt sök att man inte behöver bo nära skolan
Skulle Tunaskolan vara så fantastisk? Har hört inte så bra alltid
Citera
2024-03-28, 10:25
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Kan säga att det inte bara är Sverige utan hela EU som berörs av problemet. Jag har familj i Polen och där är samma elände med att man inte får röra en störig unge. Min kusin har utbildat sig till lärare vilket hon börjar ångra.
Hon hade en fin klass till det kom en hindukärring med en förjävla skrikig och utåtagerande hindu-unge med uppenbar diagnos av något slag.
När jag en gång var nere i Polen och skulle träffa henne på afterwork, så fick jag börja med att ta en öl med henne kille medan hon var tvungen att lägga sig i sängen med ögonbindel och öronproppar i 2 timmar efter den där jävla hindu-ungen innan hon var redo att gå ut och sitt o chilla med oss.
Jag säger bara
Vilken historia precis så är det, EN individ kan störa en hel grupp och förmodligen har det påverkat klassen och LÄRAREN negativt!
Stackars henne önskar henne allt gott
Citera
2024-03-28, 10:30
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Jag får tacka för den psykiatriska bedömningen, det är alltid upplysande att få orda med experter.

Men som expert måste du ju också förstå att det sannolikt ligger personlighetsstörningar i botten hos den stackars pojken! Då hjälper inga hårda ord och inte heller hot om att skicka stackaren till de utmärglade kannibalerna i Nordkorea.
Konstigt att de med personlighets störning alltid får aggressiva utbrott och inte glädjeutbrott. E har ju svårt att reglera känslor men det är aldrig GLADA känslor.? Ja, det kan man fundera på
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback