2024-03-22, 12:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Spøsmål til noen som evt. kan litt om disse helseappene og tlf innebygde måleinstrumenter. Spør fordi jeg har null peiling. Er det lesbart hvor i huset dette "fall i trapp/hurtig fall" har skjedd, fra hvilken etasje og ganske nøyaktig hvor den landet?

Leser nå at den innebygde GPS'en i iPhone på det mest nøyaktige har et slingringsmonn på rundt 3 meter.
Høydemåleren står det visstnok verre til med, med et slingringsmonn på opp til 30 meter.

Dette gjelder tydeligvis de nyere modellene, og med AE sin telefon som var fra 2013 eller deromkring, kan
det umulig ha vært mer nøyaktig, sannsynligvis mindre.
Citera
2024-03-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Leser nå at den innebygde GPS'en i iPhone på det mest nøyaktige har et slingringsmonn på rundt 3 meter.
Høydemåleren står det visstnok verre til med, med et slingringsmonn på opp til 30 meter.

Dette gjelder tydeligvis de nyere modellene, og med AE sin telefon som var fra 2013 eller deromkring, kan

Takk for svar. Det var ikke veldig nøyaktig nei. Med trapper omtrent over hverandre kan dette fallet altså enten være til hovedetasje fra 2.etg eller hoved til kjeller? Jeg skjønner at politiet må sitte på en del info til en evt. sak en gang men det faktum at de aldri har sagt rett ut at de vet hun er drept i bolig så svinner håpet bare mer og mer. Helt sanseløst med detaljer i saken, men akk så lite å henge på den rette knaggen. Det vil egentlig være rart om ikke statsadvokatene snart krever at det sleppes mer info i saken all den tid så lite virker til å være på gang. Ventes det på et mirakel ang. monero så kan ikke tre personer være siktet til det skjer vil jeg tro.
Citera
2024-03-22, 13:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

En GPS er vel like nøyaktig i 2013 som i 2024. Det er satellittbasert. Kanskje usikkert om det var høydemålere på de modellene fra 2013. Men spørsmålet er om helseappen er tilkoblet GPS`en, eller om Anne hadde en treningsapp som som lagret koordinatene.
GPS og bevegelsessensor må samkjøres for at de skulle kunne si at hun falt ned trappen.
Og så er det jo et spørsmål om hvor mye kjennskap TH hadde til dette, med tanke på evt forfalskning av spor. Det var jo han som eide telefonen tidligere. At telefonen ble lagt på et bord kan også være en villedning i seg selv. At man skulle tro at personen som gjorde dette ikke hadde peiling på bevegelsessensorer. Tror politiet vet mye mer enn det de vil ut med. Det er ihvertfall rart å røre på et drapsoffers telefon uten noe mål og mening. Telefonen ble rørt på kl.10.07. TH ringte kl. 10:06 og 10:07. TH lagde et lite nummer av at telefonen lå på feil side av bordet.
Syntes det lukter villedning av dette. Og hvem er det som er tjent med det? Noen ganger tenker jeg at enten er det sønnen som rørte på telefonen for å skaffe TH alibi, eller så er det kanskje noen på Futurum som ringte med THs telefon, og at det var TH som la telefonen på bordet. Tror ikke innleide drapsmenn bryr seg så mye om THs alibi.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-03-22 kl. 14:03.
Citera
2024-03-22, 14:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Takk for svar. Det var ikke veldig nøyaktig nei. Med trapper omtrent over hverandre kan dette fallet altså enten være til hovedetasje fra 2.etg eller hoved til kjeller? Jeg skjønner at politiet må sitte på en del info til en evt. sak en gang men det faktum at de aldri har sagt rett ut at de vet hun er drept i bolig så svinner håpet bare mer og mer. Helt sanseløst med detaljer i saken, men akk så lite å henge på den rette knaggen. Det vil egentlig være rart om ikke statsadvokatene snart krever at det sleppes mer info i saken all den tid så lite virker til å være på gang. Ventes det på et mirakel ang. monero så kan ikke tre personer være siktet til det skjer vil jeg tro.

De har sagt at de mener at hun ble drept i boligen, og at hun ble kvalt til døde, en teori som også Rettsmedisinsk (RMF) støtter dem i. Hvilket grunnlag de har for å mene dette har de ikke gått ut med. Men det må være noe håndfast vil jeg tro. Slepespor i avføring samt blod-aerosol vil jeg tro.
Citera
2024-03-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De har sagt at de mener at hun ble drept i boligen, og at hun ble kvalt til døde, en teori som også Rettsmedisinsk (RMF) støtter dem i. Hvilket grunnlag de har for å mene dette har de ikke gått ut med. Men det må være noe håndfast vil jeg tro. Slepespor i avføring samt blod-aerosol vil jeg tro.

Jeg vet at de har hentydet, trodd, spekulert eller ment. Mitt poeng er at de aldri har gått ut og sagt at hun ble drept der og da. Med andre ord vet de ikke. Slik som jeg ressornerer ihvertfall. Det sier i så fall ganske mye.
Citera
2024-03-22, 16:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg vet at de har hentydet, trodd, spekulert eller ment. Mitt poeng er at de aldri har gått ut og sagt at hun ble drept der og da. Med andre ord vet de ikke. Slik som jeg ressornerer ihvertfall. Det sier i så fall ganske mye.

Spor tyder på at hun ble drept der. Så det tyder på at de er mer sikker på at hun ble drept der, enn at de er usikker.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-03-22 kl. 16:29.
Citera
2024-03-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hva var det i det som Irene og Gro sa som gjør det ganske sikkert at det er en nyere X3 enn 2016-modell?

Som under middels bil-interessert, så ser jeg ikke den store forskjellen på årsmodellene.

Grillen, stor pragende grill som gav blikkfang. Google G01 vs F25, så er det lett å se hvem av dem som har en grill med blikkfang.
Citera
2024-03-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Grillen, stor pragende grill som gav blikkfang. Google G01 vs F25, så er det lett å se hvem av dem som har en grill med blikkfang.

Jeg hadde nok ikke sett forskjell i forbifarten, i alle fall ikke uten de to ved siden av hverandre, og dette er snakk om to eldre kvinner som neppe har den store interessen for bil.
Citera
2024-03-22, 21:04
Medlem
Citat:
Men å være kunde hos NordVpn er vel heller ikke automatisk bevis for å være involvert i drapet.

Nej, men det snevrer veldig inn.
Citera
2024-03-26, 15:44
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg tror fortsatt på denne teorien. Særlig siden Michael Winger så på saken før dette ble skrevet på forumet og la ut på nettet blant annet at han trodde AEH hadde funnet ut av noe som hun ville gå videre med, og at "noen" var veldig sinte på henne for dette.

Når jeg leste denne teorien på forumet her ble jeg overbevist om at denne saken kommer ALDRI til å bli løst. Har ikke giddet å følge med i etterforskningen en gang etter det, for de kommer jo bare til å gå i ring og finne blindveier til evig tid.

Mye har skjedd i saken som peker mot dette med at AEH ble ønsket tatt av dage om det det er sakens faktum, og ser man på hva du sier med å gå i ring, samt å finne blindveier til evig tid, syntes det å være nettopp det man ser i denne tråden.

Et eksempel over her er fra en deltaker "Ska*nseth er:

"En GPS er vel like nøyaktig i 2013 som i 2024."

Snakk om å drive aktiv løgn...
Citera
2024-03-26, 17:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Mye har skjedd i saken som peker mot dette med at AEH ble ønsket tatt av dage om det det er sakens faktum, og ser man på hva du sier med å gå i ring, samt å finne blindveier til evig tid, syntes det å være nettopp det man ser i denne tråden.

Et eksempel over her er fra en deltaker "Ska*nseth er:

"En GPS er vel like nøyaktig i 2013 som i 2024."

Snakk om å drive aktiv løgn...

En GPS er uansett ikke nøyaktig nok til å plassere AEs telefon på et bestemt sted i huset, men
innenfor en diameter på ca. 3 meter. Det må vel være det viktige her. Forøvrig er vel de fleste
eventualitetene i denne saken diskutert i tråden. Det som var av "insidere" ser ut til å ha lagt
saken bak seg og forsvunnet.
Citera
2024-03-26, 19:22
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
En GPS er uansett ikke nøyaktig nok til å plassere AEs telefon på et bestemt sted i huset, men
innenfor en diameter på ca. 3 meter. Det må vel være det viktige her. Forøvrig er vel de fleste
eventualitetene i denne saken diskutert i tråden. Det som var av "insidere" ser ut til å ha lagt
saken bak seg og forsvunnet.

Nå definerte du plutselig hva som var saken jeg kommenterte i forhold til GPS og hvorvidt det som all det meste av annen teknologi har utviklet seg, hvilke det har, men her påstås det at det ikke er tilfelle.

Jeg er ikke så opptatt av de utlagte detaljene i labyrinten som man er ledet inn i så godt laget at tankene går hen til AI som konspet konstruktør, men det ser man bare viss man løfter hodet opp fra detaljene og ser på saken store trekk. Dette tror jeg knapt ligger innenfor kapasiteten til de som råder her nå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in