Citat:
Ursprungligen postat av
Coysman
Han er vel siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse? Og det inkluderer å mulig forvolde noens død. Uten at jeg tror lykkejægeren er direkte innblandet i saken i det hele tatt.
PSS derimot. Han prøver febrilsk å få erklært seg som utilregnlig og nekter plent å prate. Anket forrige dom og er fullstendig utilgjengelig. Rundt han det meste jobbes nå, tror jeg.
Hadde vært veldig spennende å vite mer om hans omgangskrets.
Det stemmer at RUs siktelse ble endret til medvirkning til grov frihetsberøvelse. TH ble siktet for medvirkning til drap/drap på sin kone og varetektsfengslet noen uker i forkant av at RU ble siktet for det samme før endringen da kom etter 48 timer.
Men nå ser det ikke ut til at noen er grovt frarøvet sin frihet her, men i stedet drept. Og da blir det nærliggende å tenke at siktelsen mot han etterhvert vil frafalles.
Politiets hovedfokus er åsted, videoprosjekt, kryptosporet og noen nye temaer de ikke vil snakke noe om. De skulle gjerne ha visst hvem Futurummann/menn er for å få dette ut av verden. Men man ser ingen aktive forsøk fra deres side for å finne ut av det i form av en ny etterlysning for eksempel. Det ble imidlertid nevnt i Krimpodden av LRØ noe om teledata. Om dette er i forbindelse med dette eller andre observerte aktiviteter i videoprosjektet delte de ikke.
De kunne sikkert tenkt seg å konfrontere PSS også, men for øyeblikket ser det ikke ut som om det blir helt enkelt å få til.
Jeg vil tro at det å finne levningene hennes er et høyaktuelt tema for dem. Det var en del optimisme å spore der nå 6 år inn i etterforskningen i Krimpodden. Hva optimismen hos dem skyldes var litt vanskeligere å få tak på utover at de håpte på et gjennombrudd i form av et tips eller et gjennombrudd i noen etterforskningsskritt de har tatt i denne forbindelsen. Lav terskel for søk visstnok.