Citat:
https://www.tv2.no/nyheter/%C3%85sted-norge/nye-spor-i-forsvinningsgate/16534045/
Varifrån kommer uppgiften att sökningen på rutt gjordes den 27e?
Enligt informationen i länken ovan så gjorde han en rutt-sökning kvällen innan han åkte.
Och sökte han resväg på datorn som inte var via Stockholm kvällen innan så finns det enligt mig bara två alternativ kvar.
1: Han körde totalt jävla galet och lyckades snurra till det ordentligt. (Mycket tyder dock på motsatsen enligt mig)
2: Någon han var i kontakt med kvällen/natten/morgonen innan avfärd fick honom att ändra planerna.
Så frågan är egentligen vilken resrutt som låg inlagd på gpsen då han startade från Nykirke.
Varifrån kommer uppgiften att sökningen på rutt gjordes den 27e?
Enligt informationen i länken ovan så gjorde han en rutt-sökning kvällen innan han åkte.
Och sökte han resväg på datorn som inte var via Stockholm kvällen innan så finns det enligt mig bara två alternativ kvar.
1: Han körde totalt jävla galet och lyckades snurra till det ordentligt. (Mycket tyder dock på motsatsen enligt mig)
2: Någon han var i kontakt med kvällen/natten/morgonen innan avfärd fick honom att ändra planerna.
Så frågan är egentligen vilken resrutt som låg inlagd på gpsen då han startade från Nykirke.
1. I såna fall händer något med Terje efter natten i Täby som gör att Terje blir snurrig i huvudet.
Knark, psykos, demens som gör att han navigerar helt galet.
2. Han hade inga kontakter i Sverige enligt släktingen ?
Detta hemlighöll Terje väl i såna fall.
Han brukade aldrig äta på McDonalds men ska man åka långt kanske det var bra, dessutom om han kände sig pressad att köpa hund så var tiden en faktor.
3. Kan det inte varit alternativa resvägar?
Finns på dom flesta moderna GPSer.
Vissa planerar väl till och med in tankningar/laddningar.
Räckte bensinen till Täby ?
Den resan var på ca 53 mil Nykirke till Täby, och hade väl också kunnat vara en naturlig övernattning för Terje. Om han nu trots allt kände folk där, tex Louise pappa sen tidigare.
Men då hade han behövt åka tillbaka västerut, om planen var att ta E4 norrut mot Haparanda efter en natt i Stockholm. Terje borde vara någonstans i trakterna kring Luleå/Haparanda dag 2.
Ville han vara framme på Arnöy dag 3/Fredag för att hämta nycklarna så var ju planerna redan misslyckade och han skulle då kanske tvingas vänta till Måndag.
Dag 3 hade varit en tuff sträcka genom Norrland, i kolsvart mörker på 69 mil.
Det rimliga är att resan skulle ta 4 dagar totalt.
Kan mycket väl vara så att Terje kände att resan verkade hopplös att genomföra på egen hand, dessutom utan hund. Man bör nog ha ett rätt bra psyke för att genomföra en resa i Norra Sverige/Finland i becksvart mörker.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-26 kl. 13:27.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-26 kl. 13:27.