Citat:
Tack!!Läst in mej på ett stort antal av dina inlägg i denna tråd, minst sagt imponerand av ditt engagemang, all heder åt dej!
Återgår till Terjes planering av rutt, om nu denna försäljare vilken sagt att Terje skulle till Kanada är sanningsenlig faller väl tesen om att Terje inte visste att han skulle till Sthlm först, eller?
En annan sak som jag funderar på är pengarna Terje gav bort, när skedde det?
(Kan även hålla med dej om att fallet har vissa likheter med "Carola" utanför Skellefteå, vilket jag nästan är säker på var ett brott och inte ett självmord/självförvållat som Polisen stängde boken med.)
Återgår till Terjes planering av rutt, om nu denna försäljare vilken sagt att Terje skulle till Kanada är sanningsenlig faller väl tesen om att Terje inte visste att han skulle till Sthlm först, eller?
En annan sak som jag funderar på är pengarna Terje gav bort, när skedde det?
(Kan även hålla med dej om att fallet har vissa likheter med "Carola" utanför Skellefteå, vilket jag nästan är säker på var ett brott och inte ett självmord/självförvållat som Polisen stängde boken med.)
Jag tycker att det här fallet är väldigt fascinerande och har fastnat lite i det. Just det att precis allt pekar åt olika håll och hur man än vänder och vrider på det så är det alltid något som inte går ihop.
Som denne försäljare du tar upp..
Han påstår att Terje sagt att han skulle besöka Muskö, Kanada.
Budgivningen på Terjes stuga som han vann blev klar Söndag den 28/11 kl 12:00 enligt vad Terje själv skrivit på Facebook. Innan dess kan han ju inte ha planerat att resa iom att han inte visste hur budgivningen skulle gå.
Den 30/11 gav han sig iväg på förmiddagen.
Om han planerat att besöka Kanada som försäljaren uppger måste ju det betyda att vad han än skulle göra där kunde det genomföras med kort varsel.
Och att Terje skulle åka till Sverige oavsett hur budgivningen skulle gå om än osäkert när.
Vad gäller de pengar anhöriga fick så tror jag det var någon månad eller två innan han försvann men jag är inte säker.
Carola ja, kvinnan som inte kunde ta sig fram utan rullator som lyckades ta sig över myrar och extremt jävlig terräng för att dö vid en å..
Jag tror dock att detta fall kommer sluta på liknande sätt som Carolas. Terjes kvarlevor återfinns i terrängen nånstans på Muskö, brott kan inte styrkas och kvar finns en hög med frågetecken.