2024-03-25, 19:13
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Läst in mej på ett stort antal av dina inlägg i denna tråd, minst sagt imponerand av ditt engagemang, all heder åt dej!

Återgår till Terjes planering av rutt, om nu denna försäljare vilken sagt att Terje skulle till Kanada är sanningsenlig faller väl tesen om att Terje inte visste att han skulle till Sthlm först, eller?

En annan sak som jag funderar på är pengarna Terje gav bort, när skedde det?

(Kan även hålla med dej om att fallet har vissa likheter med "Carola" utanför Skellefteå, vilket jag nästan är säker på var ett brott och inte ett självmord/självförvållat som Polisen stängde boken med.)
Tack!!
Jag tycker att det här fallet är väldigt fascinerande och har fastnat lite i det. Just det att precis allt pekar åt olika håll och hur man än vänder och vrider på det så är det alltid något som inte går ihop.

Som denne försäljare du tar upp..
Han påstår att Terje sagt att han skulle besöka Muskö, Kanada.
Budgivningen på Terjes stuga som han vann blev klar Söndag den 28/11 kl 12:00 enligt vad Terje själv skrivit på Facebook. Innan dess kan han ju inte ha planerat att resa iom att han inte visste hur budgivningen skulle gå.

Den 30/11 gav han sig iväg på förmiddagen.
Om han planerat att besöka Kanada som försäljaren uppger måste ju det betyda att vad han än skulle göra där kunde det genomföras med kort varsel.
Och att Terje skulle åka till Sverige oavsett hur budgivningen skulle gå om än osäkert när.

Vad gäller de pengar anhöriga fick så tror jag det var någon månad eller två innan han försvann men jag är inte säker.

Carola ja, kvinnan som inte kunde ta sig fram utan rullator som lyckades ta sig över myrar och extremt jävlig terräng för att dö vid en å..

Jag tror dock att detta fall kommer sluta på liknande sätt som Carolas. Terjes kvarlevor återfinns i terrängen nånstans på Muskö, brott kan inte styrkas och kvar finns en hög med frågetecken.
Citera
2024-03-25, 19:48
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Tack!!
Jag tycker att det här fallet är väldigt fascinerande och har fastnat lite i det. Just det att precis allt pekar åt olika håll och hur man än vänder och vrider på det så är det alltid något som inte går ihop.

Som denne försäljare du tar upp..
Han påstår att Terje sagt att han skulle besöka Muskö, Kanada.
Budgivningen på Terjes stuga som han vann blev klar Söndag den 28/11 kl 12:00 enligt vad Terje själv skrivit på Facebook. Innan dess kan han ju inte ha planerat att resa iom att han inte visste hur budgivningen skulle gå.

Den 30/11 gav han sig iväg på förmiddagen.
Om han planerat att besöka Kanada som försäljaren uppger måste ju det betyda att vad han än skulle göra där kunde det genomföras med kort varsel.
Och att Terje skulle åka till Sverige oavsett hur budgivningen skulle gå om än osäkert när.

Vad gäller de pengar anhöriga fick så tror jag det var någon månad eller två innan han försvann men jag är inte säker.

Carola ja, kvinnan som inte kunde ta sig fram utan rullator som lyckades ta sig över myrar och extremt jävlig terräng för att dö vid en å..

Jag tror dock att detta fall kommer sluta på liknande sätt som Carolas. Terjes kvarlevor återfinns i terrängen nånstans på Muskö, brott kan inte styrkas och kvar finns en hög med frågetecken.

Jag kan inte släppa att Louise försvinner lika spårlöst som Terje, hon försvinner 16e jan, dvs endast 7 veckor efter att Terje försvinner.
Citera
2024-03-25, 22:42
Medlem
Citat:
Terje lämnar Norge 30e nov, det står att Polisen är vid bilen 7e dec, men ändå blir den identifierad först ett par veckor senare, hur går det ihop?
Hei UK, jag skriver vad jag minns, har inte eksakt ref. til video eller artikel, men jag menar bestemd det blev sagt nåt a'la följande:
Polisen kom først ut etter en vecka, dom fattade inte at det inte va et svensk fordon.
Da en öbo hitta reg.plåten och ringde igjen skulle dom kolla och åtekoppla.
Tror denna inte fick nån svar, ev. ringde norska polisen, och först da blev det fart i sakerna.
Detta var då ungf. två veckor senare.
Video från tunellen hadde nyss blivit raderad.
Kan som sagt va jag minns lite/nåt fel, men det tog altså lång tid innan svenska polisen fattade alvoret.
Citera
2024-03-25, 22:47
Medlem
Citat:
NAF Reiserute planeringen sökte han 27.nov.

Hadde ochså väder på yr for Skibotn samma dag, sentralt punkt for styra norrut after Kilpis (FI) - och inte mot Tromsø eller nån fantasi-fiskestelle som forslagit annan stans i tråden altså..
Citera
2024-03-25, 23:48
Avslutad
Citat:
Jag kan inte släppa att Louise försvinner lika spårlöst som Terje, hon försvinner 16e jan, dvs endast 7 veckor efter att Terje försvinner.

Mjo det har diskuterats åtskilliga gånger men enligt släkten hade Terje inga bekanta i Sverige.
Som sagt man kan älta detta hur länge som helst. Louise pojkvän sitter väl inne några år till, jag tror det kommer fortsatt vara knapphändig information om vad som hände både LW och TJ.
Kanske måste det till en tuff förhörsledare som kan pressa ut information på antingen Simon eller Pontus.
Citera
2024-03-26, 00:40
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Hei UK, jag skriver vad jag minns, har inte eksakt ref. til video eller artikel, men jag menar bestemd det blev sagt nåt a'la följande:
Polisen kom først ut etter en vecka, dom fattade inte at det inte va et svensk fordon.
Da en öbo hitta reg.plåten och ringde igjen skulle dom kolla och åtekoppla.
Tror denna inte fick nån svar, ev. ringde norska polisen, och först da blev det fart i sakerna.
Detta var då ungf. två veckor senare.
Video från tunellen hadde nyss blivit raderad.
Kan som sagt va jag minns lite/nåt fel, men det tog altså lång tid innan svenska polisen fattade alvoret.

Stämmer detta är det ju fullständigt sinnessjuk, dvs en Svensk Polispatrull åker ut till Kanada och tittar till Terjes bil, sen tar det två veckor innan ngt händer.

En fråga:
- Hade inte Terjes bil ngn nummerplåt fram, eller var Poliserna så lata att de inte orkade gå runt och kolla bilens front?
Citera
2024-03-26, 00:48
Medlem
Citat:
Stämmer detta är det ju fullständigt sinnessjuk, dvs en Svensk Polispatrull åker ut till Kanada och tittar till Terjes bil, sen tar det två veckor innan ngt händer.

En fråga:
- Hade inte Terjes bil ngn nummerplåt fram, eller var Poliserna så lata att de inte orkade gå runt och kolla bilens front?

Ja, fram var på. Den var mindre synlig samt pressad mot berget och/eller marken.
Sannolikt omöjlig for nån at få loss i en snabb vanding...
Citera
2024-03-26, 00:52
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ja, fram var på. Den var mindre synlig samt pressad mot berget och/eller marken.
Sannolikt omöjlig for nån at få loss i en snabb vanding...

Det är ju fullständigt sinnessjukt, man ser ju på bilder att fronten är delvis fri, men det hade krävt att Polisen gått ner på knä och tittat lite underifrån.
Kling och Klang i högform, man fan skäms för att vara Svensk!
Citera
2024-03-26, 02:41
Medlem
Ja, det kan man si.
Nu hitta jag det...
Det gick faktisk nestan en månad innan nåt hande.
Han ringde först norska vägvesen, men inget.
Sen Polisen i Oslo, da tok det en dag.
Citera
2024-03-26, 11:02
Avslutad
Citat:
Ja, det kan man si.
Nu hitta jag det...
Det gick faktisk nestan en månad innan nåt hande.
Han ringde först norska vägvesen, men inget.
Sen Polisen i Oslo, da tok det en dag.

Ja att ta bort regplåten var ju smart om man ville vinna tid, dum och dummare kom till platsen först 1 månad försent. Mördaren kan ha vetat om Muskö kamerorna och hur länge dom sparade data.
Dom första 2 veckorna var kritiska för att komma undan med mordet, sen var det ganska lugnt för en eventuell förövare då inga bevis fanns kvar.

Om tex PÅL varit där ute med sina hundar skulle polisen kunna lägga pusslet, nu är det omöjligt att lösa mordet, om inte Simon eller Viktor avslöjar sin inblandning med PÅL.
Men dom vill nog inte sitta inne på livstid och lär hålla käften så länge det går...

(FB) Möjliga mördare åtalade för tortyr, vapen- och narkotikabrott, Stockholm, 2022-07-07

Möjligt att dom lurade Terje till Muskö på samma sätt som dom lurade den 33 årige mannen till Täby. Kom till Muskö så ska du få köpa en hund...
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-26 kl. 11:08.
Citera
2024-03-26, 11:23
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
NAF Reiserute planeringen sökte han 27.nov.

Hadde ochså väder på yr for Skibotn samma dag, sentralt punkt for styra norrut after Kilpis (FI) - och inte mot Tromsø eller nån fantasi-fiskestelle som forslagit annan stans i tråden altså..
https://www.tv2.no/nyheter/%C3%85sted-norge/nye-spor-i-forsvinningsgate/16534045/
Varifrån kommer uppgiften att sökningen på rutt gjordes den 27e?
Enligt informationen i länken ovan så gjorde han en rutt-sökning kvällen innan han åkte.
Och sökte han resväg på datorn som inte var via Stockholm kvällen innan så finns det enligt mig bara två alternativ kvar.

1: Han körde totalt jävla galet och lyckades snurra till det ordentligt. (Mycket tyder dock på motsatsen enligt mig)

2: Någon han var i kontakt med kvällen/natten/morgonen innan avfärd fick honom att ändra planerna.

Så frågan är egentligen vilken resrutt som låg inlagd på gpsen då han startade från Nykirke.
Citera
2024-03-26, 12:44
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
https://www.tv2.no/nyheter/%C3%85sted-norge/nye-spor-i-forsvinningsgate/16534045/
Varifrån kommer uppgiften att sökningen på rutt gjordes den 27e?
Enligt informationen i länken ovan så gjorde han en rutt-sökning kvällen innan han åkte.
Och sökte han resväg på datorn som inte var via Stockholm kvällen innan så finns det enligt mig bara två alternativ kvar.

1: Han körde totalt jävla galet och lyckades snurra till det ordentligt. (Mycket tyder dock på motsatsen enligt mig)

2: Någon han var i kontakt med kvällen/natten/morgonen innan avfärd fick honom att ändra planerna.

Så frågan är egentligen vilken resrutt som låg inlagd på gpsen då han startade från Nykirke.

Tror på en 3e: Att Terje visste mkt väl att han skulle till Sthlm, men av en ljusskygg anledning.

Har det kommit fram ngt via anhöriga om Terje brukade besöka Sverige ofta eller nästan aldrig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in