Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Vem pratar om inskränkning ? Jag talar om samråd, vilket faktiskt skedde i mitt fall och är helt vanligt i Sveriges domstolar när besluten förväntas få stora konsekvenser för landet. Men det är sant att det var Attunda tingsrätt som fattade besluten. Jag ser inte varför det skulle vara något konstigt eller förvånande. Du är väldig låst kalle

Nja, snarare du som är låst vid dina egna idéer om hur saker och ting fungerar, oavsett vad jag säger.
Vadå "faktiskt skedde i [ditt] fall" - vad är det för samråd du talar om, och vad har du för stöd för det påståendet?
Dina påståenden om att:
1. det "kräver garanterat samråd innan man involverar extern hjälp från utlandet,"
2. "Det är vanligt att domare samråder med varandra, särskilt när hela rättsläget kan påverkas för hela landet," och
3. "Det skulle vara helt galet om domstolar i Skåne dömde på ett sätt medan de gjorde det på ett annorlunda sätt i Stockholm och Umeå."
...är alla direkt felaktiga. Jag har redan förklarat varför i tidigare inlägg, medan du själv inte gett något resonemang bakom vad du tycker annat än att du tycker det vore konstigt om det inte såg ut som du tror att det gör.
Jag frågar återigen:
Det låter som att du resonerar mer kring hur du tycker att det rimligen borde fungera, än någon insikt i hur saker och ting faktiskt fungerar. Stämmer det?