2024-03-25, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu har han avtjänat sitt straff på anstalt och du borde vända blad istället för att älta.

Du pratar om socialt avvikande beteende men det är väl minst lika "avvikande" att sitta och gnaga om en händelse som ägde rum för 30 år sedan?

R*nar har väl dessutom uttalat att han ångrar sig, han var ung och dum och visste inte bättre?

Var han ung och dum när han satt på anstalt för att ha skitit och betalat skatt för 1 1/2 år sedan?

Han uppför sig inte som en sund och bra människa, det är min åsikt om honom, hoppas han skärper till sig.
Citera
2024-03-25, 15:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Var han ung och dum när han satt på anstalt för att ha skitit och betalat skatt för 1 1/2 år sedan?.

Alla människor kan begå misstag från tid till annan. Det är mänskligt. Har du någon länk till domen mot R*nar?

Citat:
Han uppför sig inte som en sund och bra människa, det är min åsikt om honom, hoppas han skärper till sig.

Ja där får man hålla med dig, R*nar borde bättra sig men samtidigt ska inte vi fördöma honom. Den som är utan skuld ska kasta första stenen.
Citera
2024-03-25, 15:41
Bannlyst
Citat:
Alla människor kan begå misstag från tid till annan. Det är mänskligt. Har du någon länk till domen mot R*nar?

Ja där får man hålla med dig, R*nar borde bättra sig men samtidigt ska inte vi fördöma honom. Den som är utan skuld ska kasta första stenen.

Alltså, jag har inte investerat allt jag äger och har på att hata den frikyrkliga norrmannen, jag tycker inte att han ger ett stabilt och bra intryck, ham verkar inte vara en sund och bra människa bara
Citera
2024-03-25, 17:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Alltså, jag har inte investerat allt jag äger och har på att hata den frikyrkliga norrmannen, jag tycker inte att han ger ett stabilt och bra intryck, ham verkar inte vara en sund och bra människa bara

Tänk positivt istället för att låta dina negativa tankar ta över. R*nar vill säkert väl fast ibland verkar han misslyckas med sina intentioner?

Ingen är väl dessutom fullkomlig?
Citera
2024-03-25, 17:38
Medlem
Magictrixs avatar
Noterar att Amadeus nu flyttat till lägenhet i Norrköping. Med sin tjej. Har de sålt sin gamla lägenhet tro? Eller ”hyr” de ut den…? Just nu står ingen skriven på den lägenheten. Vilket ger möjligheter för en oärlig person att skriva sig utomlands och bo där svart. Men det kan ju även vara att någon bara inte flyttat in där ännu. Vi får se.
Citera
2024-03-25, 17:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Du verkar nästan förutsätta att R*nar fälls bara för att du läst om "liknande" fall?

Ska inte varje fall istället bedömas utifrån omständigheterna?

Att du har ett "ont öga" till R*nar vet vi alla som följt denna tråd. Detta förblindar kanske din förmåga att dra rättvisa slutsatser?
Som jag skrev, "min bedömning" är att Runar kommer att dömas. Jag kan alltså ha fel, men oddsen är stora att han blir dömd. Självklart ska han dömas efter de omständigheter som finns och det är åklagaren som ska bevisa Runes skuld. Men jag utgår från att du läser fup:ar här och om brottsfall i media och det brukar finnas praxis för hur mycket bevisning som behövs etc. Man kan jämföra liknande fall med varandra för att få en fingervisning, men varje fall är ändå unikt.

Om jag är förblindad? Nej, jag försöker se juridiskt på det hela. Hur har du det själv med din "förblindning"? Du anser ju att Runar verkar vara att lita på samtidigt som du på en fråga svarade "Det är nästan lättare att säga vilka problem hans exfruar inte ställde till med" (som gjorde att det ledde till skilsmässor, min anmärkning). I varje tråd tar du alltid parti för mannen och du argumenterar mot kvinnan. I varje tråd. Jag tror det är ditt kvinnohat som förblindar dig.
Citera
2024-03-25, 17:53
Medlem
beckos avatar
Citat:
Sverige väntar på ”fiskens” rättegångar
- vårdnadstvisten
- åldringsrånen
- hoten, förtalet och uppviglingarna
Det sköter sig själv nu när han sprattlar på alla krokar mörten själv trasslat in sig i.
Senast redigerad av becko 2024-03-25 kl. 18:04.
Citera
2024-03-25, 17:57
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Noterar att Amadeus nu flyttat till lägenhet i Norrköping. Med sin tjej. Har de sålt sin gamla lägenhet tro? Eller ”hyr” de ut den…? Just nu står ingen skriven på den lägenheten. Vilket ger möjligheter för en oärlig person att skriva sig utomlands och bo där svart. Men det kan ju även vara att någon bara inte flyttat in där ännu. Vi får se.
Nej det funkar ej så. Du kan skriva dig var som helst även i en bebodd bostad.
Citera
2024-03-25, 18:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Nej det funkar ej så. Du kan skriva dig var som helst även i en bebodd bostad.
Det vet jag. Men Rune är just nu inte skriven någonstans. Vilket tyder på att han antingen fått skyddad identitet (föga troligt) eller skrivet sig utomlands, tex hos mamma och pappa i Norge (mycket troligt). Var han däremot bor vet vi inte. Förra månaden bodde han i andra hand i en lägenhet på Essingen. Mest troligt hade han inte råd med hyran, så antingen bor han hos sin nya tjej eller någon annanstans. Tror inte ens Amadeus vill se farsan på en parkbänk, så det känns troligt att han "lånar" ut lägenheten till farsan medan han bor i Norrköping.
Citera
2024-03-25, 20:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ja du har ofta fel, man kan dessutom bara spekulera i varför du verkar "önska" att han döms?

Ja vi har förstått att du vill detta.

Det var just det jag försökte förklara för dig. Varje fall är unikt utifrån omständigheterna.

I det här fallet tror jag faktiskt att R*nar haft en rad olika problem med sina två exfruar både under äktenskapen men framför allt efteråt.

Din fixering vid att R*nars exfruar inte kan vara delaktiga till många av de motsättningar de haft och fortfarande har får nog betraktas som ett utslag av ditt "onda öga* gentemot R*nar.
Men vi kan ju slå vad. Jag vill minnas att jag hade ganska rätt i tråden om hur Gl*enn Sch_ller skulle dömas. Det var inget konstigt egentligen. Båda parter var överens om förloppet, men han nekade till att ha begått brott. Men han hade haft sex med henne mot hennes vilja, vilket fanns inspelat, och det var ganska givet hur domen skulle bli. Den höll i hovrätten med. Det är heller inte särskilt svårt att räkna ut att Rune kommer att dömas, mot sitt nekande, men hans förklaringar är ju allt annat än trovärdiga.
Citera
2024-03-25, 21:34
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det vet jag. Men Rune är just nu inte skriven någonstans. Vilket tyder på att han antingen fått skyddad identitet (föga troligt) eller skrivet sig utomlands, tex hos mamma och pappa i Norge (mycket troligt). Var han däremot bor vet vi inte.
Hur vet du detta?
Hur har du kontrollerat detta?
Citera
2024-03-25, 21:44
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Hur vet du detta?
Hur har du kontrollerat detta?
Det är lag på att man ska ha en adress. Det är dessutom brottsligt att vara skriven på en adress där man inte bor. Men jag tror inte det är prio ett eller ens två hos polisen…
Är man skriven på en adress kan man inte ta bort den utan att ange en annan. Är man typ iteliggare är det någon myndighet (Skatteverket?) som bokför dig som typ ”övrig”. Men du försvinner inte från folkbokföringen i Sverige. Det gör du bara om du flyttar utomlands, avlider eller får skyddad adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in