2024-03-25, 22:08
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är lag på att man ska ha en adress. Det är dessutom brottsligt att vara skriven på en adress där man inte bor. Men jag tror inte det är prio ett eller ens två hos polisen…
Är man skriven på en adress kan man inte ta bort den utan att ange en annan. Är man typ iteliggare är det någon myndighet (Skatteverket?) som bokför dig som typ ”övrig”. Men du försvinner inte från folkbokföringen i Sverige. Det gör du bara om du flyttar utomlands, avlider eller får skyddad adress.
Ja lite folkligt och gymnasialt igen och lite plutt-korrekt kanske som vanligt!

Runar är dömd för flera fall av grovt bedrägeri. Ytterligare påföljder väntar enligt skattebrottslagen (2017:1244) nu när han folkbokför sig felaktigt i syfte att undvika skatt. Enligt 2 kap. 2 § leder uppsåtliga eller oaktsamma oriktiga uppgifter till Skatteverket till högst två års fängelse. För Runar särskilt allvarliga brott blir straffet fängelse i sex månader till sex år (2 kap. 3 §).

Att Runar undanhåller sig rättvisan, är ett brott enligt brottsbalkens bestämmelser om obstruktion av rättvisan. Relevant lagrum för detta är 17 kap. 11 § brottsbalken (hindrande av rättslig prövning), där det stadgas att den som genom våld, hot, skadegörelse, förstöring eller på annat sätt hindrar eller försöker hindra myndighetspersoners utövning av rättslig prövning kan dömas till fängelse i högst fyra år.

Eftersom Runar handlingar bedöms som särskilt allvarliga hot (eftersom han slår och "rekyl-hotar" (??) myndighetspersoner) blir straffet fängelse i upp till fyra år enligt samma lagrum, vilket såklart Jessica och hennes familj glatt utnyttjar maximalt
Senast redigerad av becko 2024-03-25 kl. 22:29.
Citera
2024-03-25, 22:53
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Jag hade Rune på min bevakningslista på Ratsit, mest på kul...

Nu står det såhär:

fredag 15/3
Runar Sögaard har bytt namn och heter nu .
har flyttat till .
Citera
2024-03-25, 23:15
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Nu står det såhär:
fredag 15/3
har flyttat till .
Runar byter namn och flyttar för att undvika upptäckt av myndigheter, organisationer och kriminella. Runar försöker börja om under radarn, vilket är riskabelt med tanke på hans rättsliga utmaningar och ansvar.

Namnbytet och flytten skapar juridiska problem eftersom dom syftar till att kringgå rättsprocesser och ansvar för hot, förtal uppvigling och förolämpning mot Muhammed och muslimer samt myndighetspersoner, och småskulder, förlorade fördelar samt förolämpningar och goleri mot kriminella och deras partners.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja där får man hålla med dig, R*nar borde bättra sig men samtidigt ska inte vi fördöma honom.
Exakt... Jessica och hennes familj ser ingen mening i att fördöma fisken Runar nu. Inte vi som ska fördöma Runar; han fördömer sig själv och blir dömd av domstolen.
Senast redigerad av becko 2024-03-25 kl. 23:31.
Citera
2024-03-26, 06:37
Medlem
Citat:

Nu står det såhär:

fredag 15/3
har flyttat till .

Du borde väl kunna lägga ut det nya namnet maskat med någon * i stället för någon bokstav?
Citera
2024-03-26, 07:12
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besj
Du borde väl kunna lägga ut det nya namnet maskat med någon * i stället för någon bokstav?
Nej, det är tomt! Det står inget namn, det står inte vart han flyttat.
Citera
2024-03-26, 07:22
Medlem
Citat:
Nej, det är tomt! Det står inget namn, det står inte vart han flyttat.

Låter som om han har ansökt om skyddade personuppgifter. Innan ansökan går igenom döljs sådant ofta intermittent.

För övrigt, för att få någon form av skyddade personuppgifter krävs normalt att man slutar outa sig via sociala medier så sannolikt kommer han inte få ansökan beviljad (att han klarar något sådant får nog antas vara helt uteslutet).
Citera
2024-03-26, 07:31
Medlem
Låter lite väl märkligt för att vara Runar. Oskyldigt anklagad köper han väl inte ner sig med att byta namn. Skulle isåfall tänkas han har nån hotbild omkring sig Låter hursomhelst märkligt när det gäller Runar
Citera
2024-03-26, 09:36
Medlem
Kan ju vara så att Runar tänkt till efter nytt åtal och bankomat bilden.Upplägget kanske är efter han kom ut och nytt avslöjande inte vill in på kåken igen. Kör därför b.la hårt med inlägg om utvisning av kriminella. För att förstärka och bevisa en hotbild varför han nu inte kan sitta på kåken. I värsta/bästa fall fotboja. Snacka om att ha rört till det. Men en sak är säker.Inte sista gången man kommer få höra talas om Runar.
Citera
2024-03-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Okej!

I så fall är min gissning att han ansökt om skyddade personuppgifter. Då får man direkt skyddade personuppgifter temporärt av säkerhetsskäl. När utrednubgen är klar, tar dessa bort eller permanentas.

Den som har tid kan ju ringa skatteverket och fråga vad han har för adress, då lär man iaf få besked om han ansökt om skyddade uppgifter eller ej.
Tel. 0771-567 567
Citera
2024-03-26, 11:42
Medlem
Dårens Instahändelse idag.
Han har skickat en "utmanande hälsning" till sig själv med innebörden att han skall starta en "riktig" församling eftersom han har ryggrad och Carola saknar ryggrad, samt att han når kändisvärlden.
På fejan finns det en massa trådar om fol om "säger så tokiga saker". Man kanske skulle starta "Runar säger så tokiga saker".

https://gofile.io/d/BWL2nh
Citera
2024-03-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej det är knappast inte prio hos polisen att undersöka vad R*nar bor eller är skriven. De enda som är intresserade av det just nu verkar vara den här tråden.

Kan inte R*nar ha fått skyddad adress med tanke på allt hat han får utstå på sociala medier och vissa forum på nätet?

Kraven för skyddade personuppgifter är lite vaga, men det krävs hotbför att man ska få det.

Att man köper gatlopp i skvallerpressen och sociala medier, till egen förskyllan dessutom, räcker inte alls.

Däremot är det väl inte omöjligt att att han har hotats. Hans brottsoffer, svartsjuka äkta män, och diverse kreditorer hat nog en del oralt med honom.
Citera
2024-03-26, 12:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Okej!

I så fall är min gissning att han ansökt om skyddade personuppgifter. Då får man direkt skyddade personuppgifter temporärt av säkerhetsskäl. När utrednubgen är klar, tar dessa bort eller permanentas.
Han kanske har insett att han är körd och golat ner de andra inblandade? Då kan han få skyddad identitet. Skulle inte förvåna mig om han trodde han skulle få en tre på Strandvägen också? Han kommer hursomhelst inte kunna resa utomlands heller. Samtidigt undrar jag om man kan få skyddad identitet i Sverige om man är utlänning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in