2024-03-25, 17:00
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Du måste ju läsa sammanhanget. I en muntlig intervju så kommer plötsligt Dogge med helt ny information: de var bara 7-8 år. Menar du att Aftonbladet skulle skippat sin (förmodligen i förväg planerade) fråga om hur tjejen mådde bara för att Dogge helt plötsligt och oväntat kom med sitt extrema ålderspåstående? Och att de, genom att inte skippa den frågan, helt plötsligt förvandlas till pedofilsupporters?

Du förstår väl att det kanske inte är den mest rimliga tolkningen av artikeln?

17-18 tror jag nog inte de var, för han sade 80-talet, och Dogge fyllde 14 år 1989. Däremot var de säkert 13-14 år eller så.

Skulle inte förvåna mig om tjejen var yngre än han sade också. Det är lite suspekt att hon råkade vara exakt byxmyndighetsålder år gammal.
Väldigt lägligt att hon plötsligt är 15 år och de yngre när det börjar storma kring honom.
Citera
2024-03-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så länge det inte var hennes egna bröder så skall det inte vara någon fara för genetisk abnormitet p ga det.
Nej, men det är snuskigt och udda.
Citera
2024-03-25, 17:19
Medlem
Citat:
I intervjun i artikeln så nämner han att "vi var vänner hela livet," så det låter som att hon är död nu.

Du verkar ha missförstått mig lite. Jag sade inte att pedofiler är försvarbara. Jag sade att jag inte tycker att Aftonbladet försvarar dem. Det är inte en fråga om moral, det är en fråga om hur man tolkar artikeln. Givetvis fördömer jag pedofiler.
Okej. Han pratade i den långa videon en del om människor som var döda men jag lyssnade inte på något i någon kontext av allt.

Jag är inte förvånad om hon dog ung i suicid eller överdos. Det stämmer mer med bilden av att det har en väldigt utsatt flicka. Om han nu skulle ha varit 7-8 år och andra killar äldre och av något skäl känt sig tvingad, borde det ha gett enorma skador, ja trauman som är svårare att leva med för oss som varit under mer "normala" omständigheter när det kommer till utsatthet för sexualbrott.

De värsta trauman uppstår av mer diffusa, svårbegripliga sakerna än att någon slår ner någon och våldtar personen. Det är även som så att människors trauman även avgörs mycket i hur de behandlas efteråt av omgivningen.

Jag uppfattade det mer som att hon fortfarande levde eftersom han inte ville nämna henne direkt. Är hon död så är det särskilt sjukt att sitta ock skratta åt det fyrtio år senare.

Jag vill hålla mig till att det (förhoppningsvis) är en påhittad historia.
Citera
2024-03-25, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Vilken jävla särskola gick du på?! Låter som det gick vilt till.... Inget jag minns från min skolgång på åttiotalet alls.
Vanlig skola i orten. Gick du kanske i skoluniform om dagarna?
Citera
2024-03-25, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Var fan inte med om det på 90talet att vi sprang runt så och tog på flickorna. Vi var upptagna med annat, leka krig m.m. vi pratade inte ens om att knulla vad jag jag kan minnas. Men kanske är annat i tex fjollträsk. Men om nu barnen nu är tidiga så låt barnen leka med varandra och inte med vuxna människor. Tyvärr läser man mer och mer här att man försöker normalisera det .
På 90-talet kanske det var annorlunda, jag snackar 80-tal.
Citera
2024-03-25, 17:45
Avslutad
Oavsett vem som våldtog vem så borde en vuxen ha bättre vett än att sitta och skratta åt våldtagna barn. Och kalla det ”en rolig historia”.
Senast redigerad av Ipsi 2024-03-25 kl. 18:09.
Citera
2024-03-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Att man är kåt är en sak. Att man fantiserar om gangbangs eller liknande är en sak. Att som kvinna/flicka utsätta sig för flera män samtidigt i ett tält i en skog vid 15 års ålder är något helt annat.
Om du vore kvinna hade du vetat att man lär sig redan i 10 års åldern att akta sig för män. Så av den enkla anledningen vet jag att de flesta kvinnor inte utsätter sig för en sån situation självmant och speciellt inte en 15åring. Sen kan du hitta på massa saker som du tror bäst du vill.
Du läste inte vad jag skrev. Eller förstod inte.

När jag var runt 18 var jag ihop med en tjej. Vi var intima med varandra och delade med oss tidigare sexuella erfarenheter.

Hon berättade att när hon var 11 år bestämde sig med en kompis att de skulle knulla. Exakt så, de ville knulla och bli av med oskulden. Så vad gör de? Försöker få till det med jämnåriga, 13-åringar eller t.o.m. 17-åringar?

Nä, de försöker få tag på nån på ”heta linjen”.

(Heta linjen var ca 1981-1985 öppna telefongrupper som man kunde ringa in till och snacka flera stycken helt anonymt.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Heta_linjen_(Sverige))

Så min flickvän, när hon var 11 år, tillsammans med sin kompis, får kontakt med två 20-åringar. De träffas. Den ena snubben hade mustasch så de dividerade vem som skulle vara med honom för ingen av de två ville.

Hur som helst blev det göka av. Min flickvän sade att ”han kom flera gånger på min mage”.

Vem har sagt att romantiken är död? Jag säger att den dog där och då.

Nåt år senare hade jag en ny flickvän. Och vi pratade samma saker. ”Hur man blev av med oskulden och vad man gjort, vad man gillar, vad man inte gillat”. Betänk att jag i detta läget är 19 år.

Och denna flickvän är helt förstående. Hon ville själv ha sex när hon var 11 år.

Jag inser att detta låter som en pedofil-farbror som försöker snärja någon eller smeta ut hans pedofilsmet över allt och alla i någon bisarr och sjuka lusta.

Men det är det definitivt inte. Vi är på internet och anonymt på Flashback. Så jag vet att det svårt att bli trodd här.

Detta är inga pedofila drömmar. Detta är på riktigt.

I alla fall, två flickvänner under min sena tonår har antingen önskat sex som 11-åring eller faktiskt haft det.

För att förekomma de som kolla tillbaka på min posthistorik så berättade jag att folk jag kände hade sex i 12-13-åldern. Och då vill jag att ni noterar att jag inte var en av dem som hade sex. Utan jag fick det berättat för mig efteråt.

Jag vet att det ser illa ut. En hyfsat ny användare, med lite kred och inlägg, men med massor av peddosignaler som blippar i alla väderstreck.
Senast redigerad av Spjutspetsen 2024-03-25 kl. 17:58.
Citera
2024-03-25, 18:01
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Du läste inte vad jag skrev. Eller förstod inte.

När jag var runt 18 var jag ihop med en tjej. Vi var intima med varandra och delade med oss tidigare sexuella erfarenheter.

Hon berättade att när hon var 11 år bestämde sig med en kompis att de skulle knulla. Exakt så, de ville knulla och bli av med oskulden. Så vad gör de? Försöker få till det med jämnåriga, 13-åringar eller t.o.m. 17-åringar?

Nä, de försöker få tag på nån på ”heta linjen”.

(Heta linjen var ca 1981-1985 öppna telefongrupper som man kunde ringa in till och snacka flera stycken helt anonymt.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Heta_linjen_(Sverige))

Så min flickvän, när hon var 11 år, tillsammans med sin kompis, får kontakt med två 20-åringar. De träffas. Den ena snubben hade mustasch så de dividerade vem som skulle vara med honom för ingen av de två ville.

Hur som helst blev det göka av. Min flickvän sade att ”han kom flera gånger på min mage”.

Vem har sagt att romantiken är död? Jag säger att den dog där och då.

Nåt år senare hade jag en ny flickvän. Och vi pratade samma saker. ”Hur man blev av med oskulden och vad man gjort, vad man gillar, vad man inte gillat”. Betänk att jag i detta läget är 19 år.

Och denna flickvän är helt förstående. Hon ville själv ha sex när hon var 11 år.

Jag inser att detta låter som en pedofil-farbror som försöker snärja någon eller smeta ut hans pedofilsmet över allt och alla i någon bisarr och sjuka lusta.

Men det är det definitivt inte. Vi är på internet och anonymt på Flashback. Så jag vet att det svårt att bli trodd här.

Detta är inga pedofila drömmar. Detta är på riktigt.

I alla fall, två flickvänner under min sena tonår har antingen önskat sex som 11-åring eller faktiskt haft det.

För att förekomma de som kolla tillbaka på min posthistorik så berättade jag att folk jag kände hade sex i 12-13-åldern. Och då vill jag att ni noterar att jag inte var en av dem som hade sex. Utan jag fick det berättat för mig efteråt.

Jag vet att det ser illa ut. En hyfsat ny användare, med lite kred och inlägg, men med massor av peddosignaler som blippar i alla väderstreck.
Alltså, jag ville också ha sex när jag var typ 11, 12, 13 år gammal. Men inte när jag var 7, 8 år gammal.

Men det är ju inte det som är problemet. Problemet är om äldre faktiskt ligger med minderåriga. För även om det finns 12-åringar som vill ha sex, så är det bara sjuka vuxna som vill ha sex med 12-åringar.

Btw, två 11-åringar som ringer Heta Linjen och fixar killar att ligga med, och två 20-åriga killar som sätter på de 11-åriga tjejerna? Både tjejerna och killarna var rätt skumma, och inte normala.
Citera
2024-03-25, 18:22
Medlem
Citat:
Alltså, jag ville också ha sex när jag var typ 11, 12, 13 år gammal. Men inte när jag var 7, 8 år gammal.

Men det är ju inte det som är problemet. Problemet är om äldre faktiskt ligger med minderåriga. För även om det finns 12-åringar som vill ha sex, så är det bara sjuka vuxna som vill ha sex med 12-åringar.

Btw, två 11-åringar som ringer Heta Linjen och fixar killar att ligga med, och två 20-åriga killar som sätter på de 11-åriga tjejerna? Både tjejerna och killarna var rätt skumma, och inte normala.

Vad gäller de två 11-åringarna som raggar upp snubbar anonymt på heta linjen är det måhända störande/oroväckande osv.

I det sammanhanget är de två 20-åringarna som hängde på heta linjen då mer oroväckande.

Kanske var de inte 20-åringar, varav en med mustasch. De kan ha varit 30-åringar lika gärna.

Jag håller med om det sjuka att vilja ligga på någon ung person.

Jag är gammal idag (runt 50) och gift och jada jada. Men jag skulle aldrig kunna tänka att gå till sängs med någon som är mycket yngre än mig om jag vore skild. Helt omöjligt.

Jag ser sex som en intim sak mellan två som tycker om varandra och förstår varandra. Det är ett, vågar jag säga detta, ett ömhetsbevis.

Men jag var ung också. Och det var vad jag delade med mig av.
Citera
2024-03-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du tror att hans sista turnéer haft farbröder och tanter som målgrupp .. gulligt.

Det berättar om Dogges kvinnosyn - Lösaktig var inget ord man använde på åttiotalet - Det är Dogges bedömning av henne.

Det där var inte okej ens på åttiotalet -- din lilla mupp.
Det jag ta med mig från meningsutbytet med dig är ”gulligt”.

Du förhöjer alltid stämningar med din positivitet, din insikt och din vänlighet. Och framförallt insikt. (Nämnde jag det redan)

Du är en guldklimp på Flashback. Må du aldrig avsluta ditt konto. ❤️
Citera
2024-03-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Ni fattar väl att grabbarna inte var sju-åtta år? Snarare 17-18.

Oavsett så ”begick” Dogge och co detta på den tiden då även flickor hade eget ansvar för vem de låg med.
Är det klarlagt och verifierat att det hände och därmed hur gamla de var.

Det är en ”rätt” viktig faktor.

Åldern är allt här. Är alla under 15 är det definitivt slut med spekulationerna.

Om alla är över 15 blir det en annan fråga.

Är det mittemellan, dvs en del var under 15, men andra över, så blir det en tredje fråga.

Även om detta hände när Doggelito var i tonåren så gäller inte dagens lagstiftning utan dåtidens.

Så när detta hände är av stor vikt för att kunna bedöma om ett brott har begåtts och vilka straffrättsliga konsekvenser det skulle kunna få.

Hur som haver är nog ett eventuellt brott preskriberat sedan länge.

Så detta är inte en brottsundersökning utan ett försök till offentlig brännmärkning.
Senast redigerad av Spjutspetsen 2024-03-25 kl. 19:13.
Citera
2024-03-25, 21:08
Medlem
AirKoryos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Vad gäller de två 11-åringarna som raggar upp snubbar anonymt på heta linjen är det måhända störande/oroväckande osv.

I det sammanhanget är de två 20-åringarna som hängde på heta linjen då mer oroväckande.

Kanske var de inte 20-åringar, varav en med mustasch. De kan ha varit 30-åringar lika gärna.

Jag håller med om det sjuka att vilja ligga på någon ung person.

Jag är gammal idag (runt 50) och gift och jada jada. Men jag skulle aldrig kunna tänka att gå till sängs med någon som är mycket yngre än mig om jag vore skild. Helt omöjligt.

Jag ser sex som en intim sak mellan två som tycker om varandra och förstår varandra. Det är ett, vågar jag säga detta, ett ömhetsbevis.

Men jag var ung också. Och det var vad jag delade med mig av.

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_sexuality
More than 50% of children will engage in a form of sexual behavior before the age of 13, including sexual experiences with other children.

(och vuxna har ingen rätt att blanda sig i det utforskandet, det är inget försvar av pedofili)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in