2024-03-24, 15:04
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Du är helt rätt ute. Jag vill även lägga in att lönerna kommer öka för att komma ikapp det man förlorat på inflationen och då kommer det påverka priserna positivt.

Höjda hyror, dyrt material till bostäder, högre löner Låter inte det som att KPIF kanske kommer få det svårt att komma ner under 2%?

Överlag är råvarupriserna nära ATH nu (CRB) och med den svaga kronan blir import fortsatt dyr. Fraktpriserna är upp 100% på ett år. Ser ut som att vi får en uppgång i KPIF mot hösten, lika oväntat för äggsperterna som den var i slutet av 2021
Citera
2024-03-24, 15:20
Medlem
Säg mig, ni som kan förutse marknadssväningarna, hur kommer det sig att ni hellre sitter här och trollar än partajar med fotomodeller i St.Tropez?
Citera
2024-03-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Säg mig, ni som kan förutse marknadssväningarna, hur kommer det sig att ni hellre sitter här och trollar än partajar med fotomodeller i St.Tropez?

Högsta lyckan är att ha en bostadsrätt i världens centrum: Stockholm.
Citera
2024-03-24, 16:03
Medlem
Blir intressant att titta in i denna tråden om ett år ifall det bankerna säger stämmer.
Undrar hur många domedagsprofeter som gått upp i rök då.
Fast att saker börjar se ljusare ut så är de fast beslutna på att snart brakar helvetet loss.
Citera
2024-03-24, 16:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Blir intressant att titta in i denna tråden om ett år ifall det bankerna säger stämmer.
Fast att saker börjar se ljusare ut så är de fast beslutna på att snart brakar helvetet loss.
Vad ser ljusare ut menar du?
Citera
2024-03-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Inflationen, samtidigt som vi inte fått en hög arbetslöshet.
Sen lokalt där jag bok har något hus blivit sålt, det va nästan ett halvår sedan.
Snart kommer årets löneökning, vintern och det kalla är förbi.
Fler och fler är övertygade om att snart börjar man sänka räntan.

Det som oroar är idioterna i världen som styr och ska skicka vanliga människor in i krig för deras egna vinst.
Citera
2024-03-24, 17:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Inflationen, samtidigt som vi inte fått en hög arbetslöshet.
Sen lokalt där jag bok har något hus blivit sålt, det va nästan ett halvår sedan.
Snart kommer årets löneökning, vintern och det kalla är förbi.
Fler och fler är övertygade om att snart börjar man sänka räntan.

Det som oroar är idioterna i världen som styr och ska skicka vanliga människor in i krig för deras egna vinst.
Räntorna ligger fortfarande högt relativt till lön och lån, och även om vi inte kommer få se samma elpris som 2022 kan denna vintern definitivt bli dyrare än 2023. Lägg till oljebrist på grund av att Ukraina går efter den Ryska oljeproduktionen, och Houthi terrorister som typ stängt Suez-kanalen så skulle jag knappast ropa hej. Bostäder i Sverige är fortsatt på tok för dyra och jag tror fortfarande att vi kan vandra ner några steg.
Citera
2024-03-24, 17:06
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Många spår räntesänkningar vilket skulle öka ruljansen på marknaden. Bara tron på att räntesänkningarna ska komma verkar ha fått en del att vilja ge sig in på marknaden. Viss statistik pekar också på att försäljningen och slutpriserna ökar igen, mer än bara säsongsvariationen.
Citera
2024-03-24, 17:09
Medlem
Citat:

Vill du se nåt intressant redan idag så kan du ju titta i 2-3 år gamla trådar här på forumet.
Se vad som skrevs här och jämför med vad bankerna prognostiserade.

Citat:

Det som oroar är idioterna i världen som styr...

Så sant som det var sagt.
Citera
2024-03-24, 17:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Många spår räntesänkningar vilket skulle öka ruljansen på marknaden. Bara tron på att räntesänkningarna ska komma verkar ha fått en del att vilja ge sig in på marknaden. Viss statistik pekar också på att försäljningen och slutpriserna ökar igen, mer än bara säsongsvariationen.
Kör ni så det ryker. I mitt hushåll blir det iaf. ingen solsemester, utan här bunkras det fortfarande inför Armageddon. Bara det att jag känner mig helt övertygad om att den kinesiska bubblan kommer säga pang inom kort räcker för att jag ska vara allvarligt orolig.
Citera
2024-03-24, 17:20
Medlem
Epistemologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon

Personligen trollar jag på distans från S:t Barts. Internet är fantastiskt. Inga fotomodeller dock, det måste jag erkänna. Men jag jobbar på det!

Det är ju de som intecknar hela sin framtid för en skokartong med folierad ekimiterande klick-klackparkett som du borde oroa dig över. De som betraktar det som en naturlag att bostäder stiger i värde realt över tid. Inte den lilla minoritet här som förordar en viss försiktighet.
Citera
2024-03-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Högsta lyckan är att ha en bostadsrätt i världens centrum: Stockholm.

Var bor du? Var skulle du vilja bo?

Hur och var vi bor är för 99,9% av mänskligheten en kompromiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in