2024-03-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Eller puttad? Svar nej, Tim har mördat henne med en sten gissningsvis

Hur kom du fram till den slutsatsen?
Citera
2024-03-24, 16:55
Medlem
Jag har varit där nere vid viskan många gånger. Senast i sommar, det är ett rätt vanligt ställe för folk som vill komma undan går till. I somras var det massa kläder, fimpar och ölburkar överallt. Såg nästan ut som någon bodde där. Vattnet är lugnt, går nästan att bada på många ställen när vattnet är lågt. Man får passa sig dock, ligger en massa träd, stora stenar och en del skräp under vattenytan.
Nu i mars månad när snön smält och det regnat några dagar blir viskan väldigt farlig eftersom vattnet stiger mycket. Strömmarna blir riktigt kraftiga även för någon som kan simma bra. Brukar vara översvämningar från viskan vid denna tiden på året. Tanken slog mig om hon ramlat i och slagit huvudet i något under ytan, kanske fastnat i något under vattnet. Han får panik och åker hem och berättar för sina föräldrar?
Detta är bara en spekulation, eftersom jag känner till miljön där rätt bra. Vi lär ju få mera detaljer framöver.
Citera
2024-03-24, 16:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Eller puttad? Svar nej, Tim har mördat henne med en sten gissningsvis
Jag tror också han slagit ihjäl henne med en sten eller något annat.
Polisen sa ju ganska snabbt att hon utsatts för grovt våld. Om man kunde misstänka att hon ramlat tror jag inte de skulle använda den formuleringen.
Citera
2024-03-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Hur kom du fram till den slutsatsen?
Magkänslan, tror inte på kniv eller fallolycka dessutom tog de lång tid för snuten, mosas huvudet så kan de ju ta lite extra tid så att säga
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polisen sa ju ganska snabbt att hon utsatts för grovt våld. Om man kunde misstänka att hon ramlat tror jag inte de skulle använda den formuleringen.
Exakt! Dom kan sånt. Stenar finns dessutom överallt i princip
Citera
2024-03-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Men hittades hon nedanför en hög höjd?
Citera
2024-03-24, 17:06
Medlem
Citat:
Magkänslan, tror inte på kniv eller fallolycka dessutom tog de lång tid för snuten, mosas huvudet så kan de ju ta lite extra tid så att säga

Exakt! Dom kan sånt. Stenar finns dessutom överallt i princip

Det känns inte rätt att döma folk efter ”magkänslan” hoppas polisen gör en bra jobb så sanningen kommer fram.
Citera
2024-03-24, 17:09
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetensaurus
Jag har varit där nere vid viskan många gånger. Senast i sommar, det är ett rätt vanligt ställe för folk som vill komma undan går till. I somras var det massa kläder, fimpar och ölburkar överallt. Såg nästan ut som någon bodde där. Vattnet är lugnt, går nästan att bada på många ställen när vattnet är lågt. Man får passa sig dock, ligger en massa träd, stora stenar och en del skräp under vattenytan.
Nu i mars månad när snön smält och det regnat några dagar blir viskan väldigt farlig eftersom vattnet stiger mycket. Strömmarna blir riktigt kraftiga även för någon som kan simma bra. Brukar vara översvämningar från viskan vid denna tiden på året. Tanken slog mig om hon ramlat i och slagit huvudet i något under ytan, kanske fastnat i något under vattnet. Han får panik och åker hem och berättar för sina föräldrar?
Detta är bara en spekulation, eftersom jag känner till miljön där rätt bra. Vi lär ju få mera detaljer framöver.
Eftersom MGM sitter på sannolika skäl misstänkt för mord och att M har utsats för kraftigt våld så är det inte sannolikt att det rör sig om en olycka som du beskriver. Men vi får avvakta och se.

Men intressant att du har varit på platsen där M hittades. När du har gått dit, har du korsat kohagen vid MM´s parkering eller har du gått via perrongen? Eller du kanske till och med gått från grusparkeringen på andra sidan ängen där sjöräddningen lade i sin båt?
Senast redigerad av Etrade 2024-03-24 kl. 17:16.
Citera
2024-03-24, 17:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men hittades hon nedanför en hög höjd?
Exakt var hon hittades eller var hon har slagits ihjäl vet väl ingen mer än polisen än så länge.
Citera
2024-03-24, 17:11
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hur kommer skyddande av brottsling in i ditt scenario, mgm1 är trots allt häktad på sannolika skäl misstänkt för mord?

Vad letade kustbevakningens dykare efter i Viskan om inte ett mordvapen(artefakt)?
Citera
2024-03-24, 17:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Utan att outa sambons yrke men hon kanske byter jobb pga händelsen ändå. Hon träffa flickan både i o utanför skolan.
Sett folk spekulera om Norrköping förra året, hon fick tydliga enkla riktlinjer från expojkvän i telefon, så hon klarade det. Efter det förälderspärrades telefonen så hon inte skulle va så impulsiv
Tack. Då fick vi veta att Maja ska ha rymt till Norrköping inte var en spekulation eller trådsanning, hon rymde till Norrköping, så därför stod det som det gjorde i efterlysningarna som anhöriga la ut.
Citera
2024-03-24, 17:16
Avslutad
Citat:
Var det en hög bro där hon hittades? Kan hon ha ramlat ner från den och slagit i huvudet?
Han sitter häktad för sannolika skäl. Polisen har också sagt att dom har en bra bild hur det gått till.
Hade det varit en olycka så hade inte han suttit
häktad och absolut inte på sannolika skäl.
Citera
2024-03-24, 17:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har du varit där nere på ICA sidan av bron där det ser ut som Viskan går in i en liten vik precis vid brofästet?
Är det en liten vik eller förvillar bilden? Hur ser det ut där? Kan man beskriva det som "grunt vatten precis vid strandkanten"?
Klicka på bilden så blir den större. https://imgur.com/O1ti1nw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in