Citat:
Ursprungligen postat av
Etrade
Jag besökte återigen MM´s parkering och återvinningsstation idag.
Jag kan meddela att alla avspärningar har plockats bort.
Vädret idag är inte jättekul, det är ihållande regn och rätt så kyligt. Så det var inte aktuellt att gå till fyndplatsen idag.
Dock offrade jag frisyren och gick jag fram till det nedböjda gröna staketen mellan återvinningen och flaggstängerna. Min uppfattning är att staketet har varit sådant en längre tid och inget som M och MGM har trampat ner i förra veckan. Direkt bakom staketet är det elstängsel så det innebär inte någon risk att djur ska skena upp på parkeringen på grund av det nedböjda staketet.
När jag blickade ner över hagen mot järnvägen (från ingången vid det nedböjda staketet) kunde jag inte se någon direkt stig, alltså varken en kostig eller en människostig, jag tänker att hade det varit en populär grej för undomar att besöka detta stället vid tågbron så hade det varit mer upptrampat. Likt en stig i en skog. Men jag kunde inte se detta. Detta behöver inte betyda någonting men det var min observation.
Dessutom är det rätt så brant nerför i hagen efter några meter, jag såg även en och annan koblaffa. Så det är långt ifrån någon jättetrevlig väg att gå. Men vem bryr sig när man är 17 år?
- Kanske är stället inte alls ett ställe som ungdomar går till, men att M och/eller MGM kände till det.
- Kanske är det via Assbergs perrong de flesta går som ska besöka tågbron.
Jag planerar att en dag när vädret tillåter gå till tågbron både från MM´s parkering och från Assbergs perrong.
Det är ju kanske inte av någon avgörande vikt i fallet vilken väg dem tog. Men jag känner bara att det är något jag vill veta. Och det verkar ju vara 50/50 vad folket i tråden tror, både bland oss med bra lokalkännedom och dem som inte har det.
Tack för info

Ja det där staketet har legat ner länge, i flera år som det ser ut där och det blir inte lätt att få loss det.
https://imgur.com/ayKrvpk
Glöm inte kameran. Vill se bilder från båda hållen på det dom beskriver som strandkanten.
"Kroppen låg i grunt vatten precis vid strandkanten"
Kollade på alla kartor jag har hittat, google, google earth, hitta och eniro.
Eniro flygfoto hade skarpast bild och där fick jag med parkeringen vid ICA också så man ser var bilden är tagen.
Det verkar som att ån går in i en flik/vik där vid brofästet. Kan det vara där den så kallade strandkanten är?
Då det är strömt kan det vara så att Tim försökte putta ut kroppen men den drev tillbaka till "viken" om det nu är en vik...?
https://imgur.com/O1ti1nw