2024-03-24, 10:41
Medlem
Enligt en gammal skolkamrat GM var det uppenbart med diagnoser och en udda familj. GM ska enligt ha uppfattas som en vara en egentligen "snäll själ" som alltid hälsade glatt. Denne undrar varför och hur just han lyckats begå brottet. En oro har uttryckts över hur systern ska kunna klara sig när resten av familjen sitter häktad. Det har alltså varit känt att även dottern har form av diagnos. Det är nog ingen tvekan om att GM har haft det tufft.
Jag pressar inte skolkamraten för mycket på info då det här har varit jobbigt att ta in. "Men varför" hör jag ofta och ser sorgen i blicken... har förstått att detta är en uppfattning som delats av flera.
RIP Maja ❤️
Citera
2024-03-24, 11:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenivattn3t
Haha ja precis, kan inte skillnaden mellan häktad/arresterad och anhållen, så får kolla upp det så fort jag får tiden till det. Tack så mycket

Man brukar förenklat säga:

Polisen griper

Åklagaren anhåller

Rätten häktar
Citera
2024-03-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:Nisse:.
Efter att ha läst lite av den information som finns tillgänlig så får jag följande känsla.
1. De träffas och bestämmer sig för att gå till ICA och köpa godis.
2. Därefter bestämmer de sig för att gå till ”sitt ställe” vid järnvägsbron (strandkant vid bron som går över viskan).
3. På vägen dit så lägger de sig på järnvägsspåret.
4. Tåget kommer och Tim drar undan huvudet.
5. Tim tror att chauffören sett allt men hen har varit upptagen med sin telefon och inte sett överkörningen.
6. Tim drar kroppen till stranden och släpper huvudet i vattnet när han passerar bron.
7. Tim går blodig hem och får hjälp att göra sig av med kläderna.

Varför sitter du här? Sök till polishögskolan GENAST!!

Tur förresten att allt blod hamnade på T!ms kläder och inte rälsen, så nästkommande lokförare anande oråd.
Citera
2024-03-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Skatteverket.
Mr Koll
Ratsit
Tingsrätten
Polisen
Bara att fråga efter det. Välkommen till Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Med konto på ratsit kan man kolla folks löner anonymt. Alla folkbokförda över 16 år finns på ratsit om dom inte har begärt skyddade uppgifter.
På hitta.se får man oftast fram detaljer om hus, storlek, byggår, tomtstorlek och ibland värdering.
Mrkoll har också bra info så man får plocka lite här och där.

Tackar, tackar!
Citera
2024-03-24, 12:10
Medlem
Mammans namn är L*na Andersson.
Det var hon och hennes syster som hämtat upp Tm efter mordet.
Citera
2024-03-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillbonath
Mammans namn är L*na Andersson.
Det var hon och hennes syster som hämtat upp Tm efter mordet.

Varför sitta och sprida falsk info?
Rätt tydligt på mgms mammas sociala medier att hennes syster gick bort för några år sedan...
Rätt tydligt att dem misstänkta just nu är mgms föräldrar...
Citera
2024-03-24, 12:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
om dom slogs kanske han knocka hon så föll ner å slog i huvve. hon var ju så liten så tänk bara va en knock gör å kan bli yttre kraftigt våld som dom säger
Ju mindre och lättare du är desto mindre gör skadan när du faller.
Hon måste ha fallit otroligt olyckligt om hon ska fått yttre kraftigt våld i så fall.
Mer troligt i så fall att någon har slagit en sten i huvudet på henne.
Citera
2024-03-24, 12:58
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om de "dolda" föremålen verkligen var nedgrävda i jorden styrker det onekligen teorin att de dolts med avsikt av någon.

För allt vi vet kan de lika gärna ha tappats eller kastats, eller fallit ur någons fickor!

Fast jag medger att, om de verkligen begravts av en eventuell gärningsman tyder det på att denne varit skäligen efterbl-- (aj, nu är vi där igen! funktionsvarierad!), då han inte hellre kastat dem i sjön, vilket varit mycket enklare, och lämnat färre spår!

Det har enligt uppgift hittats föremål på och runt platsen men inget har väl sagt om de har varit gömda eller legat synliga? Det har inte framkommit vems föremål det rör sig om eller vad det är som har hittats. Min tanke är att föremålen kan vara lite vadsomhelst från vemsomhelst, kanske offrets ena sko eller lipgloss eller någon annans gömda cigaretter eller kastad kondom. Ungar och ”kärlekspar” som har hemliga ställen brukar kunna gömma/glömma/tappa grejer. Oftast är det ingen större match för hundar att hitta allt möjligt vare sig man vill eller inte men jag tror inte att GM har grävt ner något så särskilt djupt, troligare försökt gömma något under t.ex. löv, ris eller gräs - om det nu alls har gömts något som har med brottet att göra.
Citera
2024-03-24, 13:09
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ju mindre och lättare du är desto mindre gör skadan när du faller.
Hon måste ha fallit otroligt olyckligt om hon ska fått yttre kraftigt våld i så fall.
Mer troligt i så fall att någon har slagit en sten i huvudet på henne.

Gamal hederlig tyngdkraft.
Citera
2024-03-24, 14:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om de "dolda" föremålen verkligen var nedgrävda i jorden styrker det onekligen teorin att de dolts med avsikt av någon.

För allt vi vet kan de lika gärna ha tappats eller kastats, eller fallit ur någons fickor!

Fast jag medger att, om de verkligen begravts av en eventuell gärningsman tyder det på att denne varit skäligen efterbl-- (aj, nu är vi där igen! funktionsvarierad!), då han inte hellre kastat dem i sjön, vilket varit mycket enklare, och lämnat färre spår!

Tillhörigheterna var kanske något som inte användes vid själva brottet, till exempel snus, cigaretter, tändare, alkohol, kondomer, porrtidning, sexleksaker, och som låg i en gömma?

Något som används på ett hemligt ställe och ligger gömt när ägaren inte är där?
Citera
2024-03-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:Nisse:.
Efter att ha läst lite av den information som finns tillgänlig så får jag följande känsla.
1. De träffas och bestämmer sig för att gå till ICA och köpa godis.
2. Därefter bestämmer de sig för att gå till ”sitt ställe” vid järnvägsbron (strandkant vid bron som går över viskan).
3. På vägen dit så lägger de sig på järnvägsspåret.
4. Tåget kommer och Tim drar undan huvudet.
5. Tim tror att chauffören sett allt men hen har varit upptagen med sin telefon och inte sett överkörningen.
6. Tim drar kroppen till stranden och släpper huvudet i vattnet när han passerar bron.
7. Tim går blodig hem och får hjälp att göra sig av med kläderna.

Jag undrar vilken information du läst för att komma fram till detta.

Om din teori stämt hade lokföraren som kört på Maja såklart anmält detta och vi hade istället fått läsa om en mycket tragisk dödsolycka.
Citera
2024-03-24, 15:08
Medlem
Etrades avatar
Jag besökte återigen MM´s parkering och återvinningsstation idag.
Jag kan meddela att alla avspärningar har plockats bort.
Vädret idag är inte jättekul, det är ihållande regn och rätt så kyligt. Så det var inte aktuellt att gå till fyndplatsen idag.

Dock offrade jag frisyren och gick jag fram till det nedböjda gröna staketen mellan återvinningen och flaggstängerna. Min uppfattning är att staketet har varit sådant en längre tid och inget som M och MGM har trampat ner i förra veckan. Direkt bakom staketet är det elstängsel så det innebär inte någon risk att djur ska skena upp på parkeringen på grund av det nedböjda staketet.

När jag blickade ner över hagen mot järnvägen (från ingången vid det nedböjda staketet) kunde jag inte se någon direkt stig, alltså varken en kostig eller en människostig, jag tänker att hade det varit en populär grej för undomar att besöka detta stället vid tågbron så hade det varit mer upptrampat. Likt en stig i en skog. Men jag kunde inte se detta. Detta behöver inte betyda någonting men det var min observation.
Dessutom är det rätt så brant nerför i hagen efter några meter, jag såg även en och annan koblaffa. Så det är långt ifrån någon jättetrevlig väg att gå. Men vem bryr sig när man är 17 år?

- Kanske är stället inte alls ett ställe som ungdomar går till, men att M och/eller MGM kände till det.
- Kanske är det via Assbergs perrong de flesta går som ska besöka tågbron.
Jag planerar att en dag när vädret tillåter gå till tågbron både från MM´s parkering och från Assbergs perrong.
Det är ju kanske inte av någon avgörande vikt i fallet vilken väg dem tog. Men jag känner bara att det är något jag vill veta. Och det verkar ju vara 50/50 vad folket i tråden tror, både bland oss med bra lokalkännedom och dem som inte har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in