2024-03-24, 11:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sett till vad truppen haft för behov tycker jag vi gjort det bättre. Vi har löst våra problemen från föregående säsong med två kraftfulla värvningar samtidigt inte tappat något. Våra svagaste länkar har blivit oerhört mycket bättre.

Vårt högerbacksproblem är löst och vi har tagit in ett komplement/en konkurrent till Kiese Thelin. Jag var skeptisk till Botheim. Gillar inte riktigt tanken att värva spelare som ska tinas upp, men han verkar på gång nu. Den värvningar gör oss taktiskt mer flexibla och svårlästa. Tänk att vi vann allsvenskan med endast en riktig anfallare i truppen.

Det finns nog ingen spelare på er lista jag skulle vilja ha. Skulle inte byta någon av Peña eller Berg Johnsen mot Ekdal eller Leach Holm. Inte någon dag i veckan.

Kan inte komma på någon värvning i vinter som gjort mig avundsjuk.
Endast sett till spelare in så håller jag med dig, ni har gjort det vassaste fönstret, men om vi gör det, och räknar från förra sommarfönstret när vi renoverade halva truppen, så tycker jag även vi gjort ett bättre fönster än Real Apa. Om man däremot beaktar det faktum att Bosse lyckats trycka Tottenham på kanske 100 mille i ren Bossetax är det svårt att ge det till någon annan.
2024-03-24, 11:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Du har fel, detta är det jag skrivit om Guidetti:

Med den logiken ska jag alltså låta dig stå till svar varje gång en fellow gnagare på Twitter skriver något bisarrt? Bra att veta.
Fair enough. Har jag fel så äger jag det. No big deal. Du får dock erkänna att det varit kraftig överrepresentation i trådarna av er och diffen när det kommer till bråk om siffror.
Senast redigerad av Teu 2024-03-24 kl. 11:31.
2024-03-24, 11:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Och där är Mikkelsen såld. 20 millar som genom bonusar kan uppnå 30. Nu vill jag se en sexa och försvarsspelare in så tror jag plötsligt på en fin säsong igen.

För övrigt är Kurtan tillbaka i full träning, underbara nyheter!

Vilken blir Bajens nästa norska storköp som inte presterar men som någon norsk klubb köper tillbaka för en massa pengar?
2024-03-24, 11:52
Medlem
snurresprettiss avatar
Förresten är det någon som vet hur det gått för Veton Berisha sedan han lämnade Bajen?
2024-03-24, 12:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Förresten är det någon som vet hur det gått för Veton Berisha sedan han lämnade Bajen?
Har inte kollat det sista men vet att han var något av en rövclown under sin första tid i Molde med några helt häpnadsväckande missar!
2024-03-24, 13:15
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/djurgarden-detaljer-fran-att-varva-tokmac-nguen/

Tokmac detaljer från Djurgården.

Leach Holm
Nilsson Säfqvist
Tenho
Ekdal
Hümmet
Therkildsen
Gulliksen
Kosugi
Tokmac?

5+ fönster? Eller?

Helt klart en femma.

Norsk wonderkid, japansk U-landslagskapten och norsk Kenyan från Ungern vad det verkar. SLH, Albin, Hümmet och Tenho som alla kommer bli nyttiga för en halv spottstyver. En hyfsad slant på en uppsnackad talang i Åslund som blir kul att följa i VSK till att börja med.

Hade Bosse löst Ishak också så hade det varit 5+ alla dagar i veckan.
2024-03-24, 13:57
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag vill steka upp i ledarstaben så att någon kan ta Hjelmbergs Afrika-kontakter sen kan vi skeppa honom. Hans första 12 månader är fan katastrofdåliga minus förlängningar med yngre spelare.

Sug slak och avgå allihopa.

Tycker tvärtom. Finns det inte pengar till att köpa spelare blir det svårt. Förlängningar med många befintliga är inte heller gratis, dessa kommer dock gynna oss i längden.

Ska bli spännande att se vilka 1-2 nya som kommer in nu.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag kanske har helt fel för mig men var inte Besara tänkt som sexa i år?

För övrigt är det kul hur ni lyckats bli en hållplats dit norska spelare går innan dom vågar gå till en annan norsk klubb. Ganska jävla lönsam position ni hittat där!

Ja och det har jag varit emot hela tiden. Allsvenskans bästa 10a ruckar man inte på. Ska bli skönt att han får spela på sin position igen och slippa alla positionsflyttning på spelare kring mittfältet bara för att Mikkelsen ska få spela 10a.
2024-03-24, 14:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Sett till vad truppen haft för behov tycker jag vi gjort det bättre. Vi har löst våra problemen från föregående säsong med två kraftfulla värvningar samtidigt inte tappat något. Våra svagaste länkar har blivit oerhört mycket bättre.

Vårt högerbacksproblem är löst och vi har tagit in ett komplement/en konkurrent till Kiese Thelin. Jag var skeptisk till Botheim. Gillar inte riktigt tanken att värva spelare som ska tinas upp, men han verkar på gång nu. Den värvningar gör oss taktiskt mer flexibla och svårlästa. Tänk att vi vann allsvenskan med endast en riktig anfallare i truppen.

Det finns nog ingen spelare på er lista jag skulle vilja ha. Skulle inte byta någon av Peña eller Berg Johnsen mot Ekdal eller Leach Holm. Inte någon dag i veckan.

Stämmer det jag hört och läst så kan Sirius "fyrtorn" vara något som kan vara intressant att följa.
Senast redigerad av bagarn29 2024-03-24 kl. 14:38.
2024-03-24, 16:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Leach Holm och Ekdal spelar i sina drömmars lag. Det har ett värde bortom det sportsliga och ekonomiska. Och det är väl ingen kvalitet man missunnar andras lag.

Guidetti och Per Frick är två spelare som är djupt förankrade i sina respektive lags kulturer. Det ger allsvenskan en slags själ.

Motsvarande spelare för er är väl Ponne, men han är mer en "fredrik29" än en Albin Ekdal, om man säger så.
2024-03-24, 18:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Leach Holm och Ekdal spelar i sina drömmars lag. Det har ett värde bortom det sportsliga och ekonomiska. Och det är väl ingen kvalitet man missunnar andras lag.

Guidetti och Per Frick är två spelare som är djupt förankrade i sina respektive lags kulturer. Det ger allsvenskan en slags själ.

Motsvarande spelare för er är väl Ponne, men han är mer en "fredrik29" än en Albin Ekdal, om man säger så.

Intressant att ni måste värva in den formen av kvalitet utifrån.
2024-03-24, 18:15
Medlem
Teus avatar
Citat:

Hade Ekdal varit en sån super apa hade han kommit hem långt innan 34.
2024-03-24, 18:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hade Ekdal varit en sån super apa hade han kommit hem långt innan 34.

Lite som om vi skulle kalla Ola Toivonen MFF-legend. Ola är MFF:are, men har många före sig när det kommer till status.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in