Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Sett till vad truppen haft för behov tycker jag vi gjort det bättre. Vi har löst våra problemen från föregående säsong med två kraftfulla värvningar samtidigt inte tappat något. Våra svagaste länkar har blivit oerhört mycket bättre.
Vårt högerbacksproblem är löst och vi har tagit in ett komplement/en konkurrent till Kiese Thelin. Jag var skeptisk till Botheim. Gillar inte riktigt tanken att värva spelare som ska tinas upp, men han verkar på gång nu. Den värvningar gör oss taktiskt mer flexibla och svårlästa. Tänk att vi vann allsvenskan med endast en riktig anfallare i truppen.
Det finns nog ingen spelare på er lista jag skulle vilja ha. Skulle inte byta någon av Peña eller Berg Johnsen mot Ekdal eller Leach Holm. Inte någon dag i veckan.
Kan inte komma på någon värvning i vinter som gjort mig avundsjuk.
Leach Holm och Ekdal spelar i sina drömmars lag. Det har ett värde bortom det sportsliga och ekonomiska. Och det är väl ingen kvalitet man missunnar andras lag.
Guidetti och Per Frick är två spelare som är djupt förankrade i sina respektive lags kulturer. Det ger allsvenskan en slags själ.
Motsvarande spelare för er är väl Ponne, men han är mer en "fredrik29" än en Albin Ekdal, om man säger så.