2024-03-24, 11:07
Medlem
Anser du att du har det bättre än mig som inte blir jagad av fogden?
Citera
2024-03-24, 11:08
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det här var intressant, en bit ner..begärs ts i personlig konkurs av nån kan sådant som skrivits över på andra t ex fru , eller skänkts bort återtas.
4 kap 14 paragrafen. Konkurslagen.
https://lawline.se/answers/kan-man-s...betala-skulder

Så så jädra easypeasy verkar det inte vara längre. Skulle själv aldrig tveka sätta nån i personlig konkurs även om det kosta en slant å jag inte fick tillbaka nåt..revenge!

Att skriva över någon precis innan kronkalle får skulden är aldrig lyckat och något jag verkligen inte rekommenderar. Överlag tycker jag man bör minska andras delaktighet i skuldsättningen.

Bättre föra pengarna på konton utomlands och ha i eget namn.
Citera
2024-03-24, 11:08
Citat:
Ursprungligen postat av Mehelium
Anser du att du har det bättre än mig som inte blir jagad av fogden?

Utveckla, bättre på vilket sätt?
Citera
2024-03-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Haha jag scrollar inte så mycket på mobilen (Dock finns det sådana dagar förstås) Jag läser faktiskt mycket böcker, och gör sånt som intresserar mig.

Den här tråden finns inte för att övertala mig om någonting. Den är startade som motvikt mot alla som gråter ut, men när jag tänker efter kanske även för att strö salt i såren på er i pöbeln som hatar mig haha. Gillar din slutkläm, tack!

Du känner en som lever som mig? Hur lever jag menar du, och varför jämför du mig mot en människa som inte är som mig? Knepigt och o-logiskt.

Precis det jag gör. Eller hur tänker du?

Hur då tänker du? Jag äger ingenting och kommer inte äga någonting. Hur ska staten då driva in pengarna?

Cherry on the cake, eller vad säger man? Träffsäkert hur som helst.

Har du inte läst tråden?

Haha du är EkOb och du lägger lejonparten av din dag på mobilen, käka lunch och promenerar… kul 😊
Citera
2024-03-24, 11:13
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag har också levt av och på med fogden flåsande i nacken senaste 10 åren. Att ha ett vanligt jobb där dom tar min lön har aldrig varit aktuellt, så jag har kört svart och jobbat åt utländska företag för att behålla min självbestämmanderätt över min egen ekonomi.

När jag insåg att mitt första företag skulle gå omkull tog jag också en massa sms-lån och satte pengarna utomlands, sen ansökte jag om kk. Anser att de vidriga sms-utlånarna förtjänar allt ont.
Citera
2024-03-24, 11:13
Medlem
Citat:
Utveckla, bättre på vilket sätt?

Du skrev att du lever friare och det är självvalt att ha fogden efter dig, hade det inte varit skönare att inte ha de efter dig?
Citera
2024-03-24, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Haha du är EkOb och du lägger lejonparten av din dag på mobilen, käka lunch och promenerar… kul 😊

Nej inte riktigt så. Idag har det blivit dator-tid men vanligtvis, nej. Försöker satsa på saker som ger bra resultat i framtiden som att prioritera sömn, äta rätt, träna, läsa och att utvecklas inom något område.
Citera
2024-03-24, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag har också levt av och på med fogden flåsande i nacken senaste 10 åren. Att ha ett vanligt jobb där dom tar min lön har aldrig varit aktuellt, så jag har kört svart och jobbat åt utländska företag för att behålla min självbestämmanderätt över min egen ekonomi.

När jag insåg att mitt första företag skulle gå omkull tog jag också en massa sms-lån och satte pengarna utomlands, sen ansökte jag om kk. Anser att de vidriga sms-utlånarna förtjänar allt ont.

Spännande! Hur tycker du livet med fogden är idag, ångrar du något?

Citat:
Du skrev att du lever friare och det är självvalt att ha fogden efter dig, hade det inte varit skönare att inte ha de efter dig?

Absolut om jag kunde få pengarna utan fogden så hade jag självklart valt det, men det går såklart inte. Att arbeta kommer jag aldrig göra då väljer jag fogden varje dag i veckan.
Citera
2024-03-24, 11:25
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Absolut om jag kunde få pengarna utan fogden så hade jag självklart valt det, men det går såklart inte. Att arbeta kommer jag aldrig göra då väljer jag fogden varje dag i veckan.

Tänk om jag sa att det finns en väg
Citera
2024-03-24, 11:26
Medlem
Citat:
Spännande! Hur tycker du livet med fogden är idag, ångrar du något?

Du får väl inte dina pengar från fogden?
Citera
2024-03-24, 11:27
Citat:
Du får väl inte dina pengar från fogden?

Nej, varför skulle jag få det?
Citera
2024-03-24, 11:29
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle jag få det?

Tycker det var konstigt att du väljer mellan jobb och fogden. Det ena utesluter ju inte det andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in