Citat:
Det håller jag med om, det finns inte något öht som tyder på att SE hade någon som helst koppling till EAP.
Ja, västtyska "Rikskriminalen" (BKA) låg i Wiesbaden. Och dit skickades kläder och kulor efter mordet. Det har i tråden på något sätt kopplats till SE och lappen. Jag kan dock inte se vad SE skulle dit och göra med anledning av de tekniska undersökningarna och tror inte heller att sena PU gjorde det. Skulle han åkt dit och plingat på?
Lokala polisen/delstatspolisen eller "öppna polisen" på riksnivå vet jag inte vad man skulle frågat.
Säkerhetspolisen finns något tänkbart att att fråga om.
Ja, registreringsnummer är sannolikt. Men vad skulle man frågat om gällande ett helt okänt sådant.
Ja, västtyska "Rikskriminalen" (BKA) låg i Wiesbaden. Och dit skickades kläder och kulor efter mordet. Det har i tråden på något sätt kopplats till SE och lappen. Jag kan dock inte se vad SE skulle dit och göra med anledning av de tekniska undersökningarna och tror inte heller att sena PU gjorde det. Skulle han åkt dit och plingat på?
Lokala polisen/delstatspolisen eller "öppna polisen" på riksnivå vet jag inte vad man skulle frågat.
Säkerhetspolisen finns något tänkbart att att fråga om.
Ja, registreringsnummer är sannolikt. Men vad skulle man frågat om gällande ett helt okänt sådant.
Det finns väl de som vurmar för att den psykologiska profilen på en mördare av höga politiker ska lägga sig i utredningen? Att då kunna presentera att SE varit och plingat på hos BKA i Wiesbaden hade varit en fjäder i hatten för KP.
Jag utgår helt krasst från att svaret på vilken fråga som än ställdes var något i linje med: "- SE, vem är det? Nej vi har ingen information om denne man i våra register."
Det är inte uteslutet att KP knycklade ihop det intetsägande svaret till en pappersboll och slängde i sin egen papperskorg på tjänsterummet. Hur som helst gav förfrågan inget genomslag i KPs presentation på pressträffen.
Det som finns är annonser i DN under 1986 om sällskapsresor med buss till "vinstaden" Rüdesheim på 5-7 dagar och jag tror SE kanske "funderade lite på saken" men slängde lappen efter att statushustrun ME kanske avvisade hela idén. Resorna verkar inte varit så lönsamma då de försvinner från annonseringen inom något år.