Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det låter rimligt. Däremot har jag inte stött på en enda koppling mellan EAP och SE förutom den som Ålandsmaggan hittat på. SE var nära en innergård där EAP tryckte sin tidning inomhus i ett helt annat hus. (Lite som att SE är misstänkt för mordet eftersom han stod inne i Skandias reception när OP sköts ute på gatan.)
Det vore roligt att få ta del av tyskarnas knastertorra kanslityska då de konstaterade att den vilda gåsjakten (Wildgänsejagd) hade kammat exakt noll när det gällde SEs kopplingar till EAP.
Det håller jag med om, det finns inte något öht som tyder på att SE hade någon som helst koppling till EAP.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Nu är väl Wiesbaden säte för Bundeskriminalamt också. Det är således inte bara delstatspolisen som har kontor i Wiesbaden utan alla Bundesländer "delar kontor där".
Frågan till Tyska polisen kan därför varit "bredare" än bara delstaten Hessen.
Jag tror alla polisbilar i Tyskland 1986 var registrerade i Wiesbaden och inte hade "lokala" registreringsskyltar. "Reg. på lappen = Registreringsskylt?
Ja, västtyska "Rikskriminalen" (BKA) låg i Wiesbaden. Och dit skickades kläder och kulor efter mordet. Det har i tråden på något sätt kopplats till SE och lappen. Jag kan dock inte se vad SE skulle dit och göra med anledning av de tekniska undersökningarna och tror inte heller att sena PU gjorde det. Skulle han åkt dit och plingat på?
Lokala polisen/delstatspolisen eller "öppna polisen" på riksnivå vet jag inte vad man skulle frågat.
Säkerhetspolisen finns något tänkbart att att fråga om.
Ja, registreringsnummer är sannolikt. Men vad skulle man frågat om gällande ett helt okänt sådant.